תיכון כצנלסון. צילום עזרא לוי

"תופעה פסולה": התלמידה מכצנלסון שנדבקה בקורונה ספגה שיימינג מחבריה לשכבה

הנהלת בית הספר והנהגת ההורים העירונית התערבו. יו"ר ועד ההורים של בית הספר: "מאז ההודעות שיצאו מבית הספר השיימינג נרגע לחלוטין"

פורסם בתאריך: 6.9.20 13:04

מקרי ההידבקות בקורונה במוסדות החינוך של כפר סבא הובילו בסוף השבוע לתופעה לא נעימה, כאשר מספר נערים בתיכון כצנלסון שלחו הודעות מאשימות לתלמידת י"א שנדבקה בנגיף. בעקבות המקרה העביר בית הספר הודעה בכל הקבוצות של התיכון בהוראה להפסיק עם המעשים, כאשר גם הנהגת ההורים העירונית הוציאה הודעה חריפה בנושא.

ביום שישי, נזכיר, הודיע אגף החינוך של העירייה כי תלמידת כיתה י"א בתיכון אובחנה כחולה בנגיף לאחר שיום קודם לכן שהתה בבית הספר. אחד האבות בכיתתה של הנערה כתב בסוף השבוע בקבוצות הוואטסאפ: "הבת שלי, בת 16, לומדת בכצנלסון. ילדה מהכיתה שלה מאומתת קורונה וכמעט חצי שכבת י"א בבידוד בעקבות זה. ילדי השכבה שולחים הודעות נאצה בקבוצות השונות על הילדה המסכנה שלא באשמתה נדבקה. אני מבקש אם תוכלו להעביר הודעה לכל מי שאתם מכירים שקשורים לכצנלסון להורים שיבדקו את הילדים שלהם ושיחדלו עם הודעות הנאצה כלפי הילדה. גם ככה היא מרגישה רע עם עצמה שחצי שכבה בגללה בבית".

בעקבות ה"שיימינג" שעברה הנערה העבירה גם הנהלת בית הספר הודעה בין הקבוצות: "קיבלנו מידע שיש תלמידים שכותבים דברים פוגעניים ומפיצים אותם במדיות עם האשמות כלפי התלמידה המאומתת. מדובר בתופעה פסולה. התלמידה המאומתת פעלה על פי הכללים, ואין להטיל עליה אחריות, ובוודאי שלא לעשות שיימינג פוגעני. אנו רואים בחומרה כל התייחסות פוגענית כלפי התלמידה ומפצירים בכם לנהוג בכבוד המתבקש".

"ברמה האישית, עם כל הכאב והצער גם הבת שלי נכנסה לבידוד", מספר יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, רוז ברודו. "היא מעולם לא חשבה להאשים את הנערה והיא מבינה שזה מכורח הנסיבות. לפי מה שהבנתי, מאז ההודעות שיצאו מבית הספר השיימינג נרגע לחלוטין. הנגיף הזה משפיע על כולנו, אתה יכול לשמור על הכללים ועדיין להידבק. הבת שלי, שמלכתחילה פחדה ללכת לבית הספר, בהתחלה בכתה ביום שישי, הייתה בהלם, אבל עכשיו הכל בסדר והיא בבידוד בחדר. כרגע הילדים לומדים דרך הזום, והאמת שהופתעתי מזה. הושקע מאמץ לשמר את המתווה ואת מערכת השעות, המורים בודקים מה קורה עם הילדים והכל עובד נהדר".

בהנהגת ההורים העירונית פרסמו גם כן הודעה בסוף השבוע בעקבות המקרה: "כצפוי, עם פתיחתה של שנת הלימודים, אנו עדים לשובם של מקרי הדבקה/חשיפה לקורונה במוסדות החינוך השונים ברחבי העיר, ולצערנו אנו צופים שיהיו עוד לא מעט מקרים. אף אחת או אחד מאיתנו לא היה רוצה למצוא את עצמו בסיטואציה של הידבקות בנגיף, וברור לכולנו שאלה שמאובחנים כמאומתים לקורונה לא עושים זאת מבחירה/ אבל אין מה לעשות, הסטטיסטיקה מראה כי אף אחת או אחד מאיתנו לא חסין מפני האפשרות הזו. לצערנו הרב, לצד ההודעות על מקרי ההדבקה החדשים, אנו עדים בימים האחרונים למתקפת האשמות ואף שיימינג מכוער שנעשה לאותם תלמידות ותלמידים שנדבקו בנגיף. בין אם המקרים האלה מתרחשים ברשתות החברתיות או בכל פלטפורמה אחרת, זהו בדיוק המקום שלנו כהורים לעשות מעשה ולעצור את זה מיד".

עוד נכתב: "אנו בהנהגת ההורים מבקשים בכל לשון של בקשה מכל הורי העיר לעשות את המקסימום בכדי לעצור את התופעה הזו לאלתר. אנו מפצירים בכם לדבר עם הילדים ולהסביר שאף אחד לא נדבק או מדביק בכוונה, שכל אחד יכול להימצא חיובי לקורונה, זאת לא אשמתו של הנדבק ושכאן בדיוק יכולה לבוא לידי ביטוי כוחה של הקהילה בעידוד הנדבקים ובליווים עד להבראתם המלאה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סכנה

    האם הלכה עם הוריה למסיבות ההדבקה המטורללות בבלפור? כי אם כן היא מסכנת את חבריה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר