תיכון כצנלסון. צילום עזרא לוי

הסערה בכצנלסון: כך התגלו הכרזות באקראי. יו"ר הנהגת ההורים בתיכון: "לא עודכנו בזמן אמת"

ארבעה תלמידים שהיו מעורבים בהכנת הכרזות בעלות התכנים המיניים הבוטים הושעו ליומיים. הוריהם זומנו לשיחות בבית הספר. יו"ר הנהגת ההורים בתיכון: "בית הספר לקח על זה אחריות וכרגע מה שנותר זה ללמוד את הלקח להבא"

פורסם בתאריך: 10.9.20 08:24

השלטים בעלי התכנים המיניים הבוטים, שאותם התכוונו לתלות כמה תלמידי י"ב בתיכון כצנלסון עם פתיחת שנת הלימודים, ועוררו סערה גדולה בכפר סבא עם פרסום המקרה ביום שני השבוע, התגלו ב-30 באוגוסט, יום ראשון שעבר, יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים, על ידי אחד המורים שערך סיור אקראי בבית הספר. כך עולה ממידע שהגיע לצומת השרון. המורה הבחין בכרזות מונחות על הרצפה, העביר את המידע הלאה וגנז אותן. למחרת זומנו לבית הספר, לשיחה עם המנהל, הוריו של אחד התלמידים האחראים למעשה, וביום פתיחת הלימודים זומנו הוריהם של שלושה תלמידים אחרים שהיו מעורבים בהכנת הכרזות. הארבעה הושעו מבית הספר ליומיים.


קיראו עוד:

סערה בכפר סבא: שלטים שמעודדים אונס וגרפיטי עם תוכן מיני פוגעני בשני תיכונים בעיר

צפו | מאות הפגינו מול תיכון כצנלסון: "תרבות האונס מתחילה במסדרונות התיכונים"


על פי הורים לתלמידים בבית הספר, המידע בדבר השלטים התגלה להם רק בעקבות הפרסום העיתונאי השבוע, וכי בימים שעברו מאז התגלו השלטים לא נמסר להם כל מידע בנושא. גם יו"ר הנהגת ההורים בתיכון כצנלסון, רוז ברודו, אישרה לצומת השרון שההורים לא עודכנו על האירוע בזמן אמת על ידי הנהלת התיכון, אבל אומרת שההנהלה דאגה לקיים הסברה בכיתות לתלמידים. "נעשתה הסברה בכיתות, אבל זה לא מספיק ועל זה דיברנו בהנהגת ההורים", אומרת ברודו.

התאכזבתם שלא עודכנתם על המקרה לפני הפרסום בתקשורת?

"התאכזבנו, אבל בית הספר לקח על זה אחריות וכרגע מה שנותר זה ללמוד את הלקח להבא. בית הספר יקיים שעות חינוך שבהן ידברו על הנושא".

יש לציין כי פנינו אל מנהל התיכון, טובי רוזנברג, שהסכים להתראיין, אך עיריית כפר סבא אסרה עליו לעשות כן.

גורם בעיריית כפר סבא אמר לצומת השרון כי "מדובר במסורת בתיכון כבר מספר שנים, שבה תלמידי י"ב עושים 'זובור' לתלמידים החדשים בבית הספר שעולים לכיתה י', אבל אסור לשכוח שראש העירייה נמצא רק שנה וחצי בתפקיד. עכשיו אנחנו גודעים את המסורת הזאת. כרגע מה שהכי חשוב זה שנוקטים בצעדים אופרטיביים עירוניים, לומדים את האירוע לעומק ומבצעים תחקיר כדי שמקרה כזה לא ישנה בעתיד".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה כל גילוי אלימות באשר הוא, ומגנים בחריפות את מעשיהם של התלמידים, מעשים שאין להם כל מקום בעירנו או בכל מקום אחר. השילוט המדובר נתגלה עוד טרם נפתחה שנת הלימודים בשבוע שעבר ועוד טרם נתלה, והנושא טופל על ידי מנהלי בתי הספר באופן מיידי ובתקיפות, כאשר התלמידים האחראים על השילוט הושעו מלימודיהם. עיריית כפר סבא פועלת לחינוך כל תלמידי העיר לסובלנות, כבוד הדדי, שוויון מגדרי ומיגור האלימות ומפעילה תוכניות רבות בתחום, החל מהגיל הרך, ותמשיך לפעול בנחרצות בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר