מימין: אופיר לוין, מאי ספורטה וספיר זילבר. צילום פרטי

בוגרות תיכונים בעיר מקיימות בשישי הפגנה מול כצנלסון: "אין לדברים שראינו השבוע מקום"

בין המארגנות גם בתה של חברת המועצה אסנת ספורטה. "כולנו יודעים מה זה 'זובור' פתיחת שנה, וקצת שלטים, אבל מעולם לא נראתה קריאה כזאת לאלימות, ולא אמירות מאיימות שכאלה"

פורסם בתאריך: 10.9.20 21:18

השלטים המיניים הבוטים והגרפיטי בתיכונים כצנלסון ורבין שהתגלו השבוע, עוררו שיח ציבורי רחב, בכל המדינה אך בעיקר בכפר סבא, שבה הפרשה התפוצצה ברעש גדול. כבר ביום שלישי נערכה הפגנת מחאה מול תיכון כצנלסון, ומחר (שישי), ב-11:00, תתקיים הפגנה נוספת, אותה מארגנת חבורה של בוגרות התיכונים בעיר. ההפגנה תתקיים ברחוב אז"ר, בחניה שבין תיכון הרצוג לתיכון כצנלסון. ההפגנה קיבלה את אישור המשטרה ונציגי הצופים, תנועות הנוער ואיג"י (ארגון נוער גאה) צפויים להשתתף גם הם.

את ההפגנה מארגנות שלוש נשים – מאי ספורטה (בתה של חברת המועצה אסנת ספורטה), אופיר לוין וספיר זילבר, שלושתן בנות 27, בוגרות בתי ספר תיכוניים בעיר. "כבר תקופה ארוכה שהנושא הזה מעסיק אותנו, ונראה לי שלא רק אותנו אלא את כל המדינה", אומרת ספורטה, בוגרת תיכון רבין, "ככל שהזמן עובר האירועים נעשים יותר חמורים ופתאום כשזה מגיע אליך לתיכון, למקום הכי קרוב אליך שהיית בו, זה נוגע במיוחד. כולנו יודעים מה זה 'זובור' פתיחת שנה, וקצת שלטים, אבל ככל שזכור לי, מעולם לא נראתה קריאה כזאת לאלימות, ולא אמירות מאיימות שכאלה. כשאנחנו היינו בתיכון אני זוכרת שביום הראשון ללימודים התלבטנו אם לבוא עם חולצות לבנות, מחשש שתלמידים ישפכו עלינו מים. אבל חוץ מזה לא היה משהו שנשא אופי מיני מטריד. אני חושבת שעם השנים האלימות המינית הצטרפה לשיח, התכנים המיניים שאנחנו רואים ברשתות החברתיות הם גם חלק בזה".

מארגנות ההפגנה טוענות כי היא לא מכוונת כנגד אף אחד, אלא במטרה לעורר את השיח. "אנחנו לא נגד התלמידים שעשו את זה, או נגד מערכת החינוך", אומרת ספורטה, "אנחנו בעד חינוך למיניות ברורה, צריך לשים את נושא המין והזוגיות על סדר היום, מה נשים צריכות ומה גברים צריכים. אנחנו בעד שיהיה חינוך ממוקד לזה, לא פעם בשנה כשקורה משהו אלא כל הזמן. תעודת בגרות צריכה לכלול גם בגרות חברתית. אין לדברים שראינו השבוע מקום בתיכונים ובשום מקום אחר. כל אלימות, לא רק אלימות מינית, זה משהו שצריך לחנך נגדו ואנחנו לא רוצים אותו בעיר ובחברה שלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בלה

    כל הכבוד על היוזמה. אני לא מבינה למה לא להיות נגד התלמידים שעשו את זה? למה הרפיסות הזאת?ההפגנה צריכה להיות בדיוק נגדם. הוקעה מוחלטת למעשים המכוערים האלה. הם לא היסבו לכתוב כתובות מכוערות נגד בנות. הם לא היסבו ליצור אווירת אלימות. הם צריכים להבין בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שהחברה מוקיעה את המעשים המכוערים שלהם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר