מירי וקסמן. צילום פרטי

אחרי 31 שנים בבית הספר, מנהלת ברנר סיימה היום את תפקידה: "מכירה כאן כל עץ, פרח וספסל"

מירי וקסמן, שהתחילה בבית הספר כמחנכת כיתות א'-ב', יוצאת היום לגמלאות. גם סגניתה מיכלי שושן יוצאת לגמלאות. העירייה: "הליך מינוי מנהל/ת בית ספר וסגן/נית חדשים נמצא בעיצומו"

פורסם בתאריך: 30.9.20 12:40

אחרי 31 שנים בבית הספר ברנר בכפר סבא, 12 האחרונות מתוכן כמנהלת, סיימה היום (רביעי) באופן רשמי מירי וקסמן את תפקידה. וקסמן יוצאת לגימלאות אחרי שנים רבות של עשייה, כמו גם סגניתה מיכלי שושן, שיוצאת גם היא לגימלאות. העזיבה של השתיים מגיעה דווקא בתקופת הסגר השני, כאשר אינם מתקיימים לימודים בבית הספר. בימים אלו מתנהל תהליך לבחירת המחליפים לשתיים.

וקסמן ושושן הגישו את בקשותיהן לצאת לגימלאות כבר בשנה שעברה, אך משרד החינוך אישר אותן רק לאחרונה. "אני נמצאת במערכת החינוך 35 שנים", מספרת וקסמן לצומת השרון, "התחלתי כמחנכת בכיתות א'-ב', לאחר מכן ריכזתי את השכבות האלה, בהמשך שימשתי כרכזת פדגוגית וסגנית מנהלת במשך עשר שנים עד שהתמנתי למנהלת".

על ההרגשה לסיים את הפרק המשמעותי הזה בחיים אמרה וקסמן: "יש רגשות מאוד מעורבים. מצד אחד אני מרגישה שהגיע הזמן לעשות לביתי אחרי 35 שנים, כאשר 20 השנים האחרונות היו מאוד אינטנסיביות. ניהול בית ספר כל כך גדול ומורכב דורש הרבה מאוד שעות, עבודה ואחריות. מצד שני, זה בית עבורי, האוטו שלי היה מגיע לכאן אוטומטית, בכלל לא הייתי צריכה לנווט. מכירה כאן כל עץ, פרח, ספסל ופח אשפה".

את חצי השנה האחרונה בתפקיד נאלצה וקסמן לנהל בתקופת הקורונה המאתגרת. "זאת תקופה שצריך לעשות מהלימון לימונדה", היא אומרת, "צריך לראות את הדברים הטובים. זה מורכב ואנחנו נתקלים בהרבה דברים חדשים. אני חייבת להגיד שיש פה צוות נפלא שלמד מהר מאוד כל הקיץ, על דעת עצמו, ואנחנו רואים שיפור גדול בלמידה בין הגל הראשון לגל השני. יש פה הורים מקסימים ושיתוף פעולה מאוד יפה ביניהם לבין בית הספר".

בראייה כוללנית יותר, ולצד תקופה פחות טובה עבור מערכת החינוך בכפר סבא, וקסמן רואה את הצדדים החיוביים בחינוך העירוני: "אני לא מסתכלת על ציונים. בעיניי זה חשוב מאוד, אבל אני חושבת קודם כל על הרווחה הנפשית של הילדים, הכלה של ילדים עם צרכים כאלה ואחרים. אלו לאו דווקא ילדים שנכשלים או שקשה להם, אלא גם הילדים עם האיכויות המאוד גבוהות, שהן גם צורך מיוחד. אני חושבת שלפחות בתי הספר שאני מכירה בעיר נותנים מענה לדבר הזה וזה יותר חשוב מכל דבר אחר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "השתיים שירתו את מערכת החינוך נאמנה לאורך שנים רבות וגידלו דורות של ילדים. בשנה שעברה הן ביקשו לצאת לגמלאות, כמקובל, וכעת התקבל אישור משרד החינוך, שבידיו הסמכות בנושאים אלה. אנו מודים להן על תרומתן הרבה למערכת החינוך. הליך מינוי מנהל/ת בית ספר וסגן/נית חדשים נמצא בעיצומו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר