מדריכי הנוער העובד והלומד עם ילדי הקייטנה

חניכי הנוער העובד מפעילים קייטנה לעובדי מאיר: "מטרה חשובה"

הקייטנה מתקיימת במסגרת מבצע "לב פועם" שמפעיל מסגרות עבור ילדי עובדים חיוניים ברחבי הארץ. מרכזת הקייטנה עדי שוורצברג: "אני גאה מאוד בכל בני הנוער שנרתמו לפרויקט החשוב הזה"

פורסם בתאריך: 12.10.20 08:07

חניכי תנועת הנוער העובד והלומד מכפר סבא, ותנועת הבוגרים של התנועה דרור ישראל, החלו להפעיל, בתקופת הסגר ובעקבות השבתת מערכת החינוך, קייטנות לילדי העובדים בבית החולים מאיר בעיר. את הקייטנה, הפועלת עבור כ-80 ילדי עובדי בית החולים, מפעילים 30 מדריכים בגילאי תיכון ושנת שירות שהתגייסו כדי לאפשר לעובדים להתפנות ולעבוד בראש שקט גם בתקופת הסגר.

את הקייטנה מרכזת עדי שוורצברג, רכזת הנוער העובד והלומד בכפר סבא. "אני גאה מאוד בכל בני הנוער שנרתמו לפרויקט החשוב הזה", היא אומרת, "הם מאפשרים להורים לעבוד בראש שקט כשהם יודעים שיש מי שדואג לילדים שלהם. בתקופה המאתגרת שאנחנו נמצאים בה, זה לא מובן מאליו בכלל. אין על הנוער שלנו".

הקייטנה מתקיימת במסגרת מבצע "לב פועם", שפועל ביותר מ-30 בתי חולים ומוסדות חיוניים ברחבי הארץ עבור כ-2,000 ילדי עובדים חיוניים. את המבצע מפעילים מינהל חברה ונוער מהמשרד להשכלה גבוהה ומשלימה, איגוד אכסניות הנוער, רשות החירום הלאומית, תנועות הנוער, הסתדרות החלוצה המאגדת את תנועות הבוגרים, משרד הבריאות, השלטון המקומי ופיקוד העורף.

הקייטנות פועלות בשעות 16:00-7:00 ומיועדות לילדים בגילאי 12-3. בכל קבוצה יש עד שמונה ילדים ושני מדריכים קבועים, כשלכל שלוש קבוצות יש רכז מוביל קבוע. הפעילות מתקיימת תחת הנחיות משרד הבריאות באופן מלא, תוך הקפדה על מרחק שני מטר, על עטיית מסכה וללא התקהלויות.

בית המדריכות גם יעלה דוד ותמר מישאלי, בנות 16, חניכות קן כפר סבא חדש של הנוער העובד והלומד. "כשהציעו לנו להדריך בקייטנה של ילדי צוותים רפואיים מיד התנדבנו להגיע, בעיקר בתקופה כזאת מורכבת, שההדרכה הזו קריטית מתמיד", אומרות השתיים, "ההדרכה הייתה לא קלה, הרבה שעות וסבלנות תוך כדי שמירה על ההנחיות הלא פשוטות ליישום, אבל הקסם שנמצא בילדים האלו הפך הכל להיות שווה את זה. נהנו כל כך מכל רגע בהדרכה ושמחנו מהמטרה החשובה שבשבילה אנחנו עושות את זה. אנחנו שמחות לקחת חלק בתנועת נוער שתורמת מעצמה לאחרים ולא רק מקלה על אלו שזקוקים לעזרה הזאת, אלא גם מעלה חיוך על פנים של ילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר