צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

בגן הזה סבלו הרבה מהקורונה. עכשיו ההורים יוצאים למחאה: "הסייעות מתחלפות והילדים בסכנה"

בגן מולדת נדבקו לפני כחודש שבעה ילדים וחמש נשות צוות. עכשיו ההורים מסרבים להשאיר את הילדים בצהרון כל עוד אין צוות קבוע. העירייה: "שתי עובדות צוות חלו והעירייה פעלה בכל המישורים על מנת לספק לגן צוות קבוע, ככל הניתן"

פורסם בתאריך: 19.10.20 12:16

הורי הילדים בגן מולדת, שברחוב זאב גלר בכפר סבא, מתכוונים להוציא היום (שני) בצהריים את ילדיהם מהגן, בשעה 13:45, ולא להשאירם למסגרת הצהרון, במחאה על התנהלות העירייה בכל הנוגע לתחלופת הסייעות בצהרון. זאת, לדברי ההורים, לאחר שבעירייה הודיעו להם שבכל יום יגיע לצהרון צוות אחר של סייעות, לאחר ששתי נשות צוות שנדבקו בקורונה טרם החלימו.

נסביר שגן מולדת היה אחד מהגנים שסבלו בצורה הקשה ביותר בעיר מנגיף הקורונה. לפני כחודש אותרו בו שבעה ילדים שנדבקו בנגיף ועוד חמש נשות צוות. משפחות רבות בגן נאלצו לשהות בבידוד במשך חודש שלם בעקבות מקרי ההדבקה הרבים בגן. כעת ההורים חוששים שתחלופה גבוהה של נשות צוות בצהרון, והיעדר צוות קבוע, יגדיל את הסיכוי להדבקת הילדים.

אחד ההורים בגן, יקי צ'שלר, אמר לצומת השרון: "הורים רבים בגן היו בבידוד מה-16 בספטמבר ועד עכשיו. עכשיו החזירו את הגנים וזה מעולה, אבל תחלופת הסייעות מעמידה את הילדים שלנו בסכנה, בדיוק כמו שקרה בפעם הקודמת כשאשת צוות אחת הדביקה ילדים בחמישה או שישה גנים. אנחנו לא מוכנים לשתוק ולא מוכנים לעבור את הסבל הזה. ועוד עכשיו אמרו לנו שבכל יום תהיה סייעת אחרת בהתאם לצרכים. אנחנו דורשים שיהיה צוות קבוע. זה פשוט בלתי אפשרי אחרת".

בפוסט בפייסבוק ששיתפה אחת האמהות, ובו הודיעה שלא תשאיר את בנה בצהרון, כתבה: "כל עוד אין צוות קבוע לגן נאלץ אנחנו ההורים לקחת ימי מחלה, להתמודד עם הנטל הכלכלי שגם ככה הוא גדול וכבד כי אין לנו ברירה".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא פתחה ביום ראשון את כלל גני הילדים העירוניים, 186 במספר, בהתאם לכל הנחיות הממשלה, לרבות מציאת צוותים מחליפים לעובדים המתגוררים בערים אדומות, הקפדה על קבוצות אורגניות ושמירה על בריאות הילדים והצוותים. באשר לגן מולדת, שתי עובדות צוות חלו לצערנו והעירייה פעלה בכל המישורים על מנת לספק לגן צוות קבוע, ככל הניתן, שיאפשר את פתיחתו למען ילדות וילדי הגן והוריהם. העירייה החליטה לעבור למתווה לימודים בן חמישה ימים, מה שיפתור את בעיית כוח האדם והתחלופה בכלל הגנים. אנו מבינים ללבם של ההורים ואת חששותיהם, אך מקווים כי ינהגו בסבלנות נוכח התקופה המורכבת והאתגרים שהיא מביאה, כאשר העירייה מעניקה את מלוא החשיבות לבריאות ובטיחות כלל ילדות וילדי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר