צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

התנגדות בוועד הגנים למתווה העירייה ללמידה פרונטלית בגנים של חמישה ימים

בוועד טוענים כי המתווה נועד למנוע מעבר של סייעות משלימות בין הגנים אך העירייה לדבריהם לא תוכל לעמוד בכך. בעירייה דוחים את הטענות: "המטרה היא למנוע תחלופת אנשי צוות. הסייעות בגנים יהיו קבועות למעט מקרים של מחלה"

פורסם בתאריך: 21.10.20 13:33

ועד הורי הגנים בכפר סבא מתנגד למתווה של עיריית כפר סבא לפיו הילדים ילמדו בגני הילדים עצמם חמישה ימים בשבוע, וביום שישי ילמדו מרחוק. בוועד טוענים כי המתווה, שגובש על ידי פורום ה-15 שבו חברה גם כפר סבא, נועד כדי למנוע מעבר של סייעות משלימות בין הגנים ולשמור ככל האפשר על צוות קבוע, אך העירייה לדבריהם לא תוכל לעמוד בכך. בעירייה אומרים מנגד שהסייעות בגנים יהיו קבועות, "למעט מקרים של מחלה", לשון תגובת העירייה לפניית צומת השרון.

בגני הילדים בכפר סבא ילמדו חמישה ימים, וביום שישי בזום

"הנושא הבעייתי פה הוא הסייעת המשלימה", מסביר יו"ר ועד הורי הגנים צביקה דוידוביץ', "לכל בן אדם שכיר מותר לצאת לחופש, או להיות חולה ויש מישהו שאמור להחליף אותו. בימים שלפני הקורונה, כל סייעת משלימה הייתה יכולה להסתובב בין עשרה גנים והיום מותר לה בשלושה בלבד. לעירייה אין מספיק סייעות משלימות כדי לכסות על פעילות כל הגנים בעיר במשך שישה ימים בשבוע. לעירייה יש באופן קבוע מחסור בסייעות. הרעיון של וועד הגנים הארצי היה שתהיה מסגרת של לימודים במשך חמישה ימים בשבוע עם גננת וסייעות קבועות, בלי סייעות משלימות שמסתובבות בין הגנים. אמרנו גם לעירייה שציפינו שהרשויות המקומיות ינצלו את הזמן להכשיר עוד צוותים ולהכשיר עוד אנשים. יש זמן, אפשר לפעול בנושא, הקורונה תהיה פה עוד זמן".

בהודעה שפרסם ועד הגנים נכתב: "למען הסר ספק, ועד הורי הגנים העירוני לא תמך במתווה כפי שהוא מבוצע על ידי העירייה בעת זו. פנינו לעירייה כבר בשבוע שעבר והצענו לעבור למתווה של חמישה ימים באופן כזה שיבטיח שלכל גן יהיה צוות קבוע, ללא תחלופת סייעות משלימות, וזאת בהתאם למתווה שהוצע על ידי ועד הורי הגנים הארצי. לצערנו, הצעתנו לא התקבלה ולכן לא תיושם בפועל".

עוד נכתב בהודעה: "נכון לעכשיו, לפי מתווה העירייה, גם בפעילות של חמישה ימי לימודים עדיין תהיה תחלופה של סייעות, מה שמוביל לחשיפה אפשרית שלהן לעד שלושה גנים שונים (וכן של הגננות והילדים של כל אותם גנים). המשמעות היא שלמעשה אין כל יתרון בוויתור של ההורים על ימי שישי בגנים. אנו מצפים שעיריית כפר סבא תנצל את המשאבים העומדים לרשותה, ותפעל על מנת להשלים את פערי כוח האדם החסרים כך שיהיה ניתן להחזיר את יום הלימודים עליו נאלצו ההורים לוותר באופן זמני ללא שום תועלת וללא הפחתת תחלופת הצוות והחשיפה שבאה בעקבותיה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא הודיעה על מעבר למתווה של חמישה ימים בשבוע בגני הילדים, שאליהם יתווסף יום לימודים מרחוק מדי יום שישי, וזאת במטרה למנוע תחלופת אנשי צוות. בהתאם לכך, הסייעות בגנים יהיו קבועות, למעט מקרים של מחלה. הציפייה שלא תהיה כלל תחלופת צוות, בתקופה אלפי אנשים במדינת ישראל חולים ונכנסים לבידוד מדי יום, מנותקת מהמצב ומהמציאות בה אנו חיים ולמרות מירב המאמצים והמשאבים שהעירייה משקיעה, לא נוכל להבטיח שלא תהיה תחלופה מדי פעם. באשר לגננות מובילות גנים, אלה מועסקות על ידי משרד החינוך ובהתאם להסכמי העבודה מולו וההנחיות, לפיהן יוגבל מעבר גננות לעד שלושה גנים. על פי מתווה זה, פועלות מעל 15 ערים בישראל, ביניהן תל אביב וערים גדולות נוספות בארץ, מתוך הבנה שהוא מציע אלטרנטיבה בטוחה יותר לצוות החינוכי ולילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טמטום מוחלט!
    תשאירו את המתווה כמו שהו, ותפסיקו לשגע את ההורים והילדים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר