בגרות באנגלית. צילום ניר כפרי
צילום ניר כפרי

דוח: ירידה בכפר סבא בשיעור הזכאים לבגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה. ומה אצל השכנות?

לפי הדוח של רשת ערי מצויינות בהובלת קרן טראמפ, המתבסס על נתוני משרד החינוך, חלה בכפר סבא ירידה במדד בשנת תשע"ט לאחר שנים של עלייה. העירייה: "הנתונים משקפים שנים ארוכות של העדר השקעה במערכת החינוך בעיר"

פורסם בתאריך: 30.11.20 08:22

שיעור הזכאים בכפר סבא לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות לימוד במתמטיקה בשנת הלימודים תשע"ט (2019-2018) הוא 23.6 אחוז, אחוז וחצי פחות ביחס לשנת הלימודים שקדמה לה, תשע"ח, אז היה השיעור 25 אחוז. מדובר בירידה המשקפת האטה של 5.6 אחוז בין שתי השנים. כך לפי דוח המצוינות לשנת 2019 שפרסמה רשת ערי מצוינות ביוזמת קרן טראמפ, בהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, המתבסס על נתוני משרד החינוך. נציין כי מדובר בירידה ראשונה לאחר שנים ארוכות של שיפור במדד הזה, כשבשנת תשע"ז עמד השיעור על 21.7 אחוז, בשנת תשע"ו על 17.6 אחוז ובשנת תשע"ה על 17.2 אחוז.

ברעננה השכנה נמשכת מגמת השיפור, ושיעור הזכאים בעיר לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה עומד בשנת תשע"ט על 34.1 אחוז לעומת 32.3 אחוז בשנת תשע"ח, 29.3 אחוז בשנת תשע"ז, 25.4 אחוז בשנת תשע"ו, 22.7 אחוז בשנת תשע"ה ו-19 אחוז בשנת תשע"ד. הנתונים משקפים עלייה כוללת של כמעט 80 אחוז בשנים אלה.

בהרצליה, כמו בכפר סבא, נרשמה בשנת תשע"ט ירידה בשיעור הזכאים לבגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה, 29.4 אחוז לעומת 33.4 אחוז בתשע"ח, המשקפת האטה של 12 אחוז בין שתי השנים. גם בהרצליה מדובר בירידה ראשונה לאחר מגמת עליה בשנים האחרונות, כשבשנת תשע"ה עמד השיעור על 21.2 אחוז, בשנת תשע"ו על 22 אחוז ובשנת תשע"ז על 29.6 אחוז.

הדוח מציג גם את הממוצע הארצי של שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה, שעומד על 15.5 אחוז, ללא שינוי ביחס לשנת הלימודים תשע"ח, כשלראשונה זה שבע שנים לא נרשמה עליה בממוצע הארצי.

מעיריית כפר סבא נמסר: "הנתונים משקפים שנים ארוכות של העדר השקעה במערכת החינוך בעיר. בשנתיים האחרונות, אנו מובילים שינוי משמעותי במערכת החינוך, בהובלתו של שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון וכבר רואים תוצאות. נתוני הבגרויות בעיר גבוהים באופן ניכר מהממוצע הארצי לפי נתוני משרד החינוך".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "לא ברור לנו מקור המחקר ותוקפו. את נתוני מערכת החינוך של עיריית הרצליה ניתן לראות באתר שקיפות בחינוך של משרד החינוך לפיהם הירידה היא בשיעור של ארבעה אחוז ולא כפי שמתיימר המחקר להציג".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה גאה במערכת החינוך המצוינת בעיר. אגף החינוך ומערכת החינוך העירונית פועלים בכל האמצעים לקידום מצוינות ולשיפור ההישגים ומעניקים לתלמידי העיר את הכלים הטובים ביותר כדי לצמוח ולהצליח. אנו גאים בתלמידים על שיפור מתמיד משנה לשנה וגאים בצוותי החינוך שמלווים אותם יד ביד לאורך כל הדרך".

רשת ערי מצוינות ביוזמת קרן טראמפ, בהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב בראשות אופיר פז-פינס, מהווה בית מקצועי לרשויות מקומיות שמעוניינות להרחיב את מעגל המצוינות בחטיבות הביניים ולהעלות את שיעור הניגשים לבחינת בגרות בחמש יחידות במתמטיקה ומדעים. כמו כן, מהווה הרשת מקור מידע וברומטר לכל המתרחש בתחום לימודי המתמטיקה והמדעים בישראל.

"אנחנו נכנסים לשנת הלימודים הנוכחית, אחת המאתגרות שידענו אי פעם, בנקודת פתיחה שצריכה להדאיג את כולנו", אומר פז-פינס, "לראשונה מזה שבע שנים לא נרשמה עליה בממוצע הארצי והרבה מהרשויות החזקות ועתירות המשאבים נחלשו בהישגיהן. אי נקיטת פעולות מיידיות לא רק שלא שתמחק את ההישגים שכבר הושגו אלא תחזיר אותנו למקום שהיינו בו לפני עשור. שר החינוך ושר האוצר מתמקדים כעת רק בקורונה, אבל משבר הקורונה יחלוף בסופו של דבר, ועלינו לשאול את עצמנו היכן יהיו ילדנו ביום שאחרי: האם הם ערוכים להתמודד עם האתגרים הלימודיים והמקצועיים הצפויים להם? האם עוד עשור לא נוכל להתהדר עוד בהיותנו אומת הסטרטאפ? אין כאן נוסחת קסם, להיכן שלא יופנו משאבים גם לא תהיינה תוצאות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שקרנים

    רק לפני כמה חודשים הודיעו על העסקתו, מה שגרם להתפטרותו של ארבל גנץ

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר