גאולה כהן ז"ל. צילום מוטי קמחי

הצעה: לקרוא לחטיבה החדשה בשכונה הירוקה של שמה של גאולה כהן ז"ל

הפעילים החברתיים ערן ורנר ואתי בוים פנו לראש העירייה וליו"ר ועדת השמות העירונית. העירייה בתגובה: "שם החטיבה יבחר בהליך מסודר כמקובל, בשיתוף התלמידים והצוות החינוכי"

פורסם בתאריך: 9.12.20 13:06

הפעילים החברתיים מכפר סבא, ערן ורנר ואתי בוים, מבקשים מראש העירייה רפי סער לקרוא לחטיבה החדשה בשכונה הירוקה על שמה של חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן ז"ל, שהלכה לעולמה בשנה שעברה. ורנר ובוים העבירו את הפנייה לסער וליו"ר ועדת השמות העירונית לאמיר קולמן. העתק מהמכתב נשלח גם לבנה של כהן ז"ל, השר לענייני התיישבות מהליכוד, צחי הנגבי ולכל חברי ועדת השמות במועצת העיר כפר סבא.

"זכות גדולה תהיה לעיר כפר סבא להיות בין הראשונים הזוכים להנציח את הגברת כהן על ידי קריאת שמו של מוסד חינוכי על שמה", כתבו ורנר ובוים במכתבם לסער, "אנו תקווה שתמצא לנכון להביא את קריאתנו בפני ועדת השמות ומועצת העיר לאישור בהקדם".

הדמיית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. הדמייה באדיבות אדריכל ערן זילברמן

הדמיית החטיבה החדשה בשכונת הזמר העברי בכפר סבא. הדמייה באדיבות אדריכל ערן זילברמן

במכתבתם מציינים השניים כי "לגאולה כהן ז"ל זכויות רבות. כהן היתה לוחמת למען ארץ ישראל השלמה. גויסה לאצ"ל וללח"י, נתפסה בפעילות מחתרתית על ידי אנשי המנדט ונגזרו עליה שבע שנות מאסר. בנחישות, הצליחה, לאחר מספר נסיונות, לברוח מהכלא הבריטי ושבה לעסוק בפעילות הלח"י. שימשה כחברת כנסת במשך שתי קדנציות מטעם סיעת הליכוד עד שייסדה בשנת 1979 את תנועת התחיה. כהן הייתה מנהיגת מחנה נאמני ארץ ישראל, פעלה לחיזוק ההתיישבות היהודית בארץ ולביצור מעמדה של ירושלים כבירת ישראל. בשנת 2003 הוענק לה פרס ישראל לשנת ה'תשס"ג על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "הנושא נדון במועצת העיר בספטמבר והוחלט כי שם החטיבה יבחר בהליך מסודר כמקובל, בשיתוף התלמידים והצוות החינוכי ויאושר בוועדת השמות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ויטלי

    שיתוף הצוות החינוכי בבחירת שם בית ספר עוד מה. אבל שגם את התלמידים חייבים לתשאל, זה משהו. אולי כדאי לעשות בחירת שם כל שנה או לפחות כל 3שנים לצורך חיסכון. הרי התלמידים מתחלפים עד כמה שידוע.

  2. כבר סבא

    הנצחת דמויות ע"י מתן שמם לרחובות, ישובים, מוסדות נראית לי קצת מוזרה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר