הטירות שעיצבו תלמידי כיתה ד' בבית הספר אופירה נבון

שיעור בתלת ממד: מתברר שבכפר סבא לומדים עיצוב תעשייתי כבר בכיתה ד'

התלמידים מאופירה נבון מעצבים ובונים בשיעור "טירות הפנטזיה", חיילי משחק וטירות באמצעות מדפסת תלת ממד. "כל שיעור בנוי כמו הרפתקאה", מסביר המורה תומר אשכנזי

פורסם בתאריך: 30.12.20 08:25

ביום שישי לפני כשבועיים קיבלו תלמידי כיתה ד' בבית הספר אופירה נבון את החיילים שהם בנו בעצמם בחודשים האחרונים. אילו חיילים? חיילי תלת ממד שהכינו התלמידים בשיעור העיצוב התעשייתי שהם מקבלים בבית הספר והודפסו עבורם במדפסת תלת ממד.

את השיעור הייחודי מעביר המורה תומר אשכנזי, בן 41, בעל תואר בעיצוב תעשייתי אותו הוציא לפני כעשור. אשכנזי למד בהמשך הוראה וכשהצטרף למשרד החינוך, נוצר הקשר בינו לבין בית הספר הכפר סבאי, בו הוא עובד כבר חצי שנה. למערך השיעורים, אותו הוא מעביר לכיתת המחוננים בבית הספר, קוראים "טירות הפנטזיה".

החיילים שעיצבו תלמידי כיתה ד' בבית הספר אופירה נבון

"כל שיעור בנוי כהרפתקאה", מספר אשכנזי, "התלמידים מקבלים את הרקע, סיפור על ממלכה שכבר כמה שנים סובלת מבצורת ולא יודעים מדוע, והילדים יוצאים למסע לחפש את הסיבה. תוך כדי השיעורים הם מעצבים, בעזרת תוכנה חינמית, את הדמות הראשונה, שהיא מעין חייל במשחק. הרעיון הוא שהילדים ילמדו על הבנייה התלת מימדת וגם על המדפסת המיוחדת והיכולות שלה. כמובן שהם עושים כל מיני טעויות בהתחלה, אבל הם מקבלים את התוצרים עם הטעויות, כדי שאם זה יתפרק, הם יבינו מדוע".

אשכנזי מעיד כי עבור הילדים מדובר בשיעורים חוויתיים הרבה יותר מאלו העיוניים שבשגרה. "אלו שיעורים לא שגרתיים, שנותנים לילדים ידע טכני", הוא מספר, "ככל שאנחנו מתקדמים בשיעורים הם מעצבים צירים ומנגנונים, והם מקבלים דחיפה ללמוד עוד כדי להתקדם בהרפתקאה. לעצב בתלת מימד בגיל הזה הוא לא דבר פשוט, וזה שם אותם במקום מאתגר. הם מבינים איך הדברים בנויים מבחינה טכנית. נראה שהילדים מאוד נהנים מזה. כשהם קיבלו את התוצרים שלהם בשבוע שעבר זה היה אושר גדול".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר