צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

עיריית כפר סבא מתכננת רפורמה בגני הילדים. ועד הורי הגנים מתנגד

העירייה מתכוונת לאחד בין גנים שבהם מתנהל יום לימודים מקוצר לבין גני יום לימודים ארוך, מהלך שצפוי לחסוך שבעה מיליון שקל לקופת העירייה. ועד הורי הגנים: "העירייה מפרה התחייבויות קודמות בנושא". העירייה: "המטרה היא לצמצם את מספר הילדים בכל גן"

פורסם בתאריך: 15.12.20 13:01

ועד הורי הגנים בכפר סבא מתנגד לכוונת העירייה לאחד בשנת הלימודים הבאה גני ילדים "קצרים", שבהם לומדים הילדים עד השעה 14:00, עם גני יול"א (יום לימודים ארוך) שבהם מתקיימת מסגרת של צהרון והילדים נשארים בגן עד שעות אחר הצהריים ומקבלים בהם ארוחת צהריים. "מדובר בהפרת כל ההבטחות וההתחייבויות הקודמות של העירייה בנושא", נכתב בפוסט שפרסם הבוקר ועד הורי הגנים, "ועד ההורים מתנגד לאיחוד גורף וכולל של כלל הגנים, ויעשה ככל שביכולתו למנוע זאת".

כאמור, בשבועות הקרובים אמורה העירייה לקבל החלטה אם לבטל את ההפרדה בין הגנים הקצרים לגני יול"א, כך שילדים משתי המסגרות ילמדו יחד באותו הגן. בתקופת הקורונה קיימה העירייה פיילוט בקרב 120 ילדים בנושא הזה, שהוגדר כמוצלח. בגנים שבהם יום לימודים מקוצר לומדים כ-400 ילדים בעיר, כתשעה אחוז מתוך כ-4,600 ילדי הגנים בכפר סבא, כשלדברי העירייה אחוז הילדים במסגרת יול"א הולך וגדל עם השנים, במקביל לירידה באחוז הנרשמים לגנים הקצרים. בעקבות זאת, ברבים מהגנים הקצרים בכפר סבא מספר קטן יחסית של ילדים, בעוד שברבים מגני היול"א מספר גדול יחסית של ילדים, ולעיתים גם 35 ילדים בגן. בנוסף, עקב מיעוט הנרשמים לגנים שבהם יום לימודים מקוצר, לא בכל שכונה בעיר פועל גן כזה, מה שמצריך מאמץ גדול מההורים שנדרשים להסיע את הילדים מדי בוקר מחוץ לשכונה.

בחודשים האחרונים הקימה העירייה צוות מקצועי שדן בנושא ובדק מודלים אחרים בארץ, והחלה התדיינות מול נציגי ועד הורי הגנים העירוני. מתוך שלל האלטרנטיבות שנבחנו למצב הקיים טרם התקבלה החלטה סופית, אך מסתמן כי יבוצע מהלך לאיחוד הגנים, פעולה שצפויה לחסוך כשבעה מיליון שקלים בשנה מתקציב העירייה. עוד מסתמן כעת, כי במסגרת הרפורמה לא יסגרו גנים קיימים, אלא יבוצע איחוד שצפוי להפחית את המספר הממוצע של הילדים בגנים בעיר.

אחת הסוגיות במודל החדש שטרם נפתרה היא נושא ההזנה. ארוחת הצהריים בגני היול"א מוגשת בשעה 13:15, כאשר הילדים הלומדים בגנים קצרים מסיימים את יום הלימודים בשעה 14:00, ללא ארוחת צהריים. לכן נבחנות אפשרויות להתמודד עם הבעיה, בין היתר אפשרות לפיה העירייה תסבסד את הארוחות עבור ילדי היום המקוצר. ההחלטה הסופית בנושא הרפורמה בגנים צפויה להתקבל בשבועות הקרובים, כאשר ההרשמה לשנת הלימודים הבאה בגנים צפויה בחודש הבא, תחת השינויים החדשים.

בפוסט שפרסם ועד הורי הגנים, שבו הביע התנגדות למהלך, נכתב עוד כי "ועד ההורים מבין את חוסר הרציונאליות שקיים בתוצאות השיבוץ כיום לפיהן ישנם בעיר גנים עם תפוסה נמוכה ובמיוחד כאשר אותם גנים נמצאים בקרבה לגנים אחרים עמוסים לעייפה, ומוכן לעזור בתהליך כדי להביא לשיבוצים נכונים ואפקטיביים יותר תוך הפקת לקחים מתהליך השיבוצים של השנה הקודמת עבור שנת הלימודים הנוכחית. אנו מחזיקים בעמדה זו שההורים זכאים לבחור את מתווה החינוך הרצוי מבחינתם עבור ילדיהם ולא נוותר עליה. אין מקום לשיקולים כלכליים, אין מקום לפגוע במתווה החינוך של מסגרת יום לימודים ארוך ואין מקום לפגוע במתווה החינוך של מסגרת יום לימודים קצר. אנו מאמינים שצריך להשאיר להורים את אפשרויות הבחירה. לא נוותר על עמדה זאת. לאור לקחי השנה הנוכחית, מצופה מהעירייה לשבת יחד עם ועד הורי הגנים העירוני ולקבוע נורמות ופרמטרים שמצד אחד מצדיקים פתיחה של גנים בהתאם לצרכים בכל אזור ואזור ומצד שני מכבדים את רצון ההורים ומאפשרים להם לבחור במסגרת שטובה בעיניהם. אנו מגבשים תוכנית פעולה, נמשיך לעדכן בהתאם להתפתחויות".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית יובל קדוש מסר: "אני מגבה באופן מלא את דרישת ועד הגנים, שהוא חלק בלתי נפרד מהנהגת ההורים העירונית, לא לפגוע בתצורת ההפעלה של גני היול״א והגנים הקצרים. רק לפני שנה הוקם צוות ששילב את אנשי המקצוע בעיריה יחד עם המפקחות, גננות ונציגי ההורים אשר המליץ להשאיר את הרישום לגנים הקצרים נפרד מגני היול״א. כיצד ההחלטה הזאת התהפכה ללא דיון, לא ברור. לא יתכן בשום אופן שהחלטות הרות גורל על עתיד ילדינו יילקחו באופן חד צדדי וללא שיתוף הורים. ההחלטה על מדיניות חדשה, ללא דיון בועדת החינוך, ללא שיתוף ההורים היא טעות חמורה ואת המחיר ישלמו ילדי העיר. אנו לא נסכים למהלך הזה, נקודה".

חברת המועצה מהאופוזיציה הדר לביא מסרה: "כאמא שנמצאת במערכת ועתידה להיות חלק ממנה עוד שנים רבות, אני פשוט לא מצליחה להבין איך המהלך הזה עוזר לילדים שלנו. הבשורה האחרונה בחינוך לגיל הרך פוגעת במקום שעובד טוב ולא מתקנת את הכשלים הרבים הקיימים. המשמעות של המדיניות של ראש העירייה, שמנוגדת לכל הגיון פדגוגי ולהבטחותיו טרם הבחירות, היא פגיעה בילדים ובצוותים. סוגיות שנמצאות במחלוקת כוללות את שעת ארוחת הצהריים והמשמעות שלה לגבי הצוותים ולגבי ילדים אלרגיים, לקיחת אחריות של העירייה על תהליך שיבוצים רע, יכולת לעמוד ביעד של גיוס עשרות נשות צוות נוספות ועוד. אני מקווה שראש העירייה יתעשת ויתקן ובהקדם. נמאס ללכת אחורה".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא בוחנת מודלים שונים שיביאו לשיפור התנאים בגני הילדים בעיר ומתוך מטרה לצמצם את מספר הילדים בכל גן. בימים אלו, פועל הצוות המקצועי, יחד עם ועד הורי הגנים, כדי לגבש את המלצותיו. לכשתתקבל החלטה, נעדכן את כלל ההורים בעניינה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה החיסכון תמיד על חשבון הילדים???
    אין דרכים אחרות?
    גם גני גשר ביטלתם – שהיו מאוד משמעותיים עבור לא מעט ילדים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר