המוקד העירוני כפר סבא צילום דוברות העירייה
המוקד העירוני כפר סבא צילום דוברות העירייה

פיילוט שמירה במספר אשכולות גנים: בלי מאבטחים בכניסות, עם סיורים מוגברים

הפיילוט יתקיים בשלושה אשכולות גנים בעיר. בנוסף להכפלת מספר הסיירות תותקן בגנים מערכת טכנולוגית חדשנית. כיום יש בכפר סבא מאבטחים ב-22 גנים מתוך 186

פורסם בתאריך: 21.2.21 07:57

עיריית כפר סבא מתחילה פיילוט בשלושה אשכולות גנים בעיר, במסגרתו לא יוצבו יותר מאבטחים בכניסות, כאשר הם יוחלפו על ידי סיורים שיעברו בין הגנים. האשכולות הם אשכול צבעוני, פקאן ותאנה; אשכול חסידה, ברבור, אנפה, אנקור ואשל; ואשכול כינור, חצוצרה, לחן ומנגינה. חלק מהמאבטחים ישולבו במערך הביטחון העירוני.
בכפר סבא יש כיום 186 גני ילדים, מאבטחים יש ב-22 גנים בלבד, בדרך כלל במתחמים גדולים. בתום הפיילוט, יוחלט על ידי הצוות המקצועי בשיתוף ההורים והצוות החינוכי לגבי המשך המהלך. "המטרה היא לבדוק אם ההורים מרוצים מהשינוי הזה ואם הם יהיו בעניין נתקדם למתחמים נוספים", מסביר גורם עירוני "אנחנו לא הולכים לכפות את זה או להציב זאת כעבודה מוגמרת. מעורבת פה טכנולוגיה חדשה ומתקדמת".
במסגרת הפיילוט, יוכפלו מספר הסיירות מחמש סיירות שמסתובבות כיום בעיר לעשר, כמו כן יתוגברו הסיורים בקרבת הגנים ותותקן מערכת חדשנית – "SAVE ME" בכל הגנים, אשר תופעל באמצעות לחצן מצוקה שיותקן בגן, וגם באמצעות הטלפון החכם האישי של צוות הגן. כל צוותי הגנים יעברו הדרכה אישית על ידי צוותי אגף ביטחון, בטיחות ושירותי חירום, עד להטמעה והתמקצעות בהפעלת המערכת החדשה.
מערכת האבטחה החדשה מצטרפת למערכת הקיימת כבר היום בכל הגנים העירוניים ובהם מערכת בקרת כניסה, לחצן מצוקה, מערכות גילוי אש ואמצעי תקשורת – אינטרקום, מצלמה, מסך בקרה בתוך הגן וכפתור התרעה. בנוסף לכך, יסופק לגנים גם לחצן מצוקה שיחובר ישירות למוקד הביטחון העירוני. הסיירים עוברים הכשרה מקצועית, כולם חמושים וחלקם אף מוסמכים כחובשים.
בעקבות ההודע על הפיילוט ועל השינוי המשמעותי, הביעו הורים בעיר חשש מהסרת המאבטחים. הם הסבירו שהמאבטחים מכירים את הילדים וההורים, ובמצב החדש יכולים להיכנס לגן אנשים זרים או לחלופין הילדים יכולים לצאת מהשער, בזמן שמישהו נכנס.
"במשך מספר חודשים, קיימנו פגישות עם העירייה ולמדנו מהקב"ט לגבי המערך החדש", אומר נדב אפרתי, חבר בוועד הגנים. "בכל תוכנית יש יתרונות וחסרונות ואין מערך אבטחה שמכסה את כל האפשרויות. לכן מובן לנו החשש של ההורים. אנחנו כוועד הגענו למסקנה שהמערך החדש ישפר את מערך האבטחה בגנים, מי שיפתח את השער להורים זה צוות הגן, שיוכל לראות מי נכנס ומי יוצא. מי שקובע את דרישות האבטחה בגנים זו משטרת ישראל. אנחנו חושבים שהמערך החדש ישפר את האבטחה בכל הגנים, גם באלה שכבר אין בהם מאבטחים כיום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ש.ג

    משקרים ומסלפים! יש 22 שומרים באשכולות הגנים כלומר יותר מ80+ גנים הם מוצמדים שומר. ולא כפי שכתוב 22 בלבד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר