גן ילדים. צילום זאב שטרן
גן ילדים. צילום אילוסטרציה זאב שטרן, לגן המצולם אין קשר לכתבה

קרינה התגלתה באחד הגנים בכפר סבא, דרישה לבצע בדיקות בגנים נוספים

הקרינה היא מלוח חשמל, והתגלתה במהלך בדיקה מדגמית בגנים בהם הוצבו לוחות סולאריים. אורית דומינסקי מוועדת הקרינה של השכונה הירוקה: "הסכמנו בזמנו לבדיקה מדגמית, אבל חייבים לבדוק את החשמל בכל הגנים שהוצבו בהם לוחות"

פורסם בתאריך: 3.3.21 08:09

הורים לילדים בגנים בכפר סבא, דורשים מהעירייה לבצע בדיקות קרינה אלקטרו מגנטית בכל הגנים בעיר שעל גגותיהם הותקנה לאחרונה על ידי העירייה מערכת של לוחות סולאריים. בתחילת חודש דצמבר 2020 התקיימה שיחת זום בה השתתפו נציגי העירייה והורים לילדים בגנים, שבה ניתנו הסברים להורים בנוגע למערכות אלו. במהלך השיחה עלתה דרישה לקיים בדיקות קרינה בגנים אלו. לאחר דין ודברים, הוחלט שהעירייה תבצע בדיקה מדגמית בשלושה גנים בעיר עליהם הותקנה מערכת סולארית. "במהלך השיחה עם העירייה, ביקשתי שיבצעו בדיקות קרינת חשמל אלקטרו מגנטית, והוחלט לקיים בדיקה בשלושה גנים באופן מדגמי", מסבירה אורית דומינסקי מוועדת הקרינה של השכונה הירוקה, "כשהגיעו לידיי ממצאי הבדיקות, הסתבר שבאחד הגנים בשכונה הירוקה הצפונית התגלתה במקרה לגמרי חריגה ברמת הקרינה בממ"ד, אשר מגיעה מלוח החשמל הצמוד אליו, זאת ללא קשר ללוחות הסולאריים שטרם נכנסו לעבודה. מיד עם היוודע העניין, עדכנתי את ועד הגן במקום על מנת שיעדכנו את הגננת ויעדכנו כשהתקלה תתוקן. לצערי למרות שחלפו חודשיים וחצי מהבדיקה, זה טרם תוקן".

עוד מציינת דומינסקי: "הועלו פתרונות כגון ארון גבוה ופלטת מיגון שיחסמו את הקרינה, לאחר מכן נטען על ידי חיים אבן (ממונה בטיחות מוסדות חינוך בעיריית כפר סבא) כי פלטת המיגון הינה בזבוז כסף, ולאחר התרעמות ההורים הובטח שתותקן כזו. בפועל בגן עדיין מחכים להתקנה ולבדיקת קרינה חוזרת. כמו כן ההורים מבקשים לוח זמנים לטובת העניין, שכן חודשיים וחצי זהו פרק זמן ארוך מאוד שבו לא נעשה דבר".

דומינסקי מסבירה שעל פי התקינה של משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה, יש לבצע בדיקת קרינה כל חמש שנים או כאשר נעשה שינוי במבנה או בשימוש בו. "עשינו להם הנחה כשהם ביקשו בדיקה מדגמית, אבל חייבים לבדוק את החשמל בכל הגנים שהוצבו בהם לוחות, לפני שיחברו אותם לחשמל, וצריך לפרסם זאת להורים. לראיה בדגימה מדגמית, נמצאה קרינה ללא קשר למערכת הסולארית ולכן בטח ובטח צריך לבצע בדיקה לפני הפעלתם".

מוועד הגנים נמסר: "ועד הורי גני הילדים מודע לדו"חות הבדיקה ופנה לעירייה לצורך קבלת הבהרות ולוחות זמנים לתיקון הליקוי שהתגלה. אנחנו בקשר רציף עם העירייה, ההורים, נציגי הוועדים של הגנים ונציגי הועד של שכונת 80".

מעיריית כפר סבא נמסר: "בדיקות הקרינה שבוצעו על ידי העירייה בגנים נמצאו תקינות וההורים קיבלו מענה מלא מאנשי המקצוע בעירייה לכל השאלות שהעלו בנושא. באשר לטענות המועלות בנוגע לקרינה בגן, אין מדובר בקרינה הנובעת מהמערכת הסולארית. ארון החשמל במקום טופל באופן מיידי עד יבוצע מיגון קבוע ובמצב הנוכחי לילדים אין קרבה אליו. עיריית כפר סבא מעמידה את ביטחון ובטיחות כלל תלמידות ותלמידי העיר, לרבות ילדות וילדי הגנים, בראש סדר העדיפות. בכל מוסד חינוכי בו מותקנת מערכת סולארית, מבוצעת בדיקת קרינה לאחר חיבור המערכת, וזו מפורסמת בזירת השקיפות באתר העירייה. בנוסף, מערכות אלה נבדקות בהמשך בבדיקות חוזרות אחת לשנה, במסגרת בדיקות ועבודות בטיחות שוטפות המתבצעות במוסדות החינוך בעיר. במוסדות חינוך בהן לא מותקנת מערכת סולארית, מתבצעות קרינה ובדיקות בטיחות אחרות – והכל בהתאם לתקנות ולהנחיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מהנגס חשמל מומחה במגנטיות

    איך אנשים היסטריים, שלא מבינים כלום, כורמים נזק ובילבול.
    אני לא הולך ללמד כאן מגנטיות ושדוות חשמליים (הלוחות לא "קורנים" אלא יוצרים בסביבתם שדה חשמלי ושדה מגנטי עוקב) . "לוחות המיגון" הם "שמן נחשים", (במיוחד בצורת התקנתם הנוכחית, כפי שחזיתי בכמה מוסדות חינוך בעיר)
    הפתרון של הרחקת לוחות החשמל מסביבת הילדים, הוא הפיתרון הנכון והוא כבר בוצע במספר רב של גנים בעיר.
    מי שלא מבין שלא יתן פתרונות, שידרוש בתוקף פתרון אך ישאיר את דרך הביצוע בידי מומחים.
    צדק מומחה הבטיחות העירוני בנוגע ל"לוחות המיגון", אך בלחץ ההדיוטות הסכים חזרוק כסף לפח (או לכיסי המתקינים)

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר