האירוע בבית הספר שמעון פרס צילום שרץ בקבוצות פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

העשן חדר לבית הספר: הוגשו מסקנות תחקיר האירוע בבית הספר שמעון פרס

לפני כשלושה שבועות הוזעקו כוחות כיבוי לבית הספר בשל התראה על שריפה, ובהמשך התברר שבמקום התפשט עשן בגלל עבודות זיפות. בדוח נרשמו מספר הערות וביניהן שאסור לבצע עבודות בזמן שהתלמידים במקום

פורסם בתאריך: 10.3.21 16:59

לפני כשלושה שבועות הוזעקו כוחות הכיבוי לבית הספר שמעון פרס בכפר סבא, לאחר הודעה על כך שפרצה שריפה במקום. כעבור זמן קצר, הסבירו בכיבוי האש ובעירייה, שבמקום לא פרצה שריפה, אלא בשל פעולות זיפות בגג יצא עשן אשר נכנס לכיתות ובשל כך הוזעקו כוחות למקום. באחרונה התפרסמו ממצאי תחקיר שביצעה החברה הכלכלית לפיתוח בכפר סבא, ובמסקנות הדוח נכתב שמדובר באירוע חמור, שיכול היה להסתיים בצורה רעה.
על פי הדוח, לבית הספר הגיעו בשעה שש וחצי בבוקר שני פועלים של קבלן איטום, שהוא קבלן המשנה של חברת ב.ד.ט. ח. אנרגיה סולארית, שהיא זכיינית של החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא. העובדים התקבלו על ידי אב הבית, שפתח להם את המנעול והם עלו לגג בית הספר, לטובת עבודת איטום של פתחי אוורור. העובדים התחילו בעבודתם וכתוצאה משימוש בברנר, התלקחו קצוות יריעות שהונחו ונפלט עשן, שחלקו חדר לפיר האוורור ונכנס לחלל בית הספר. במקום הופעלה התראת כיבוי אש שהתקבלה במוקד הביטחון. המוקד הפעיל נוהל פינוי בית ספר והקפיץ את כוחות כיבוי אש, שהגיעו תוך מספר דקות וביצעו סיור שלאחריו סגרו את האירוע ואישרו לחזור לשגרה.
בתחקיר צוין שהעבודות תואמו ישירות עם בית הספר ולא עם נציגי החברה הכלכלית והתקיימו ללא ידיעתם וכן לא תואמו מול נציגי אגף בטחון ובטיחות בעירייה. עוד צוין שמבדיקה לאחר האירוע, עולה כי העובדים הגיעו טרם הגעת השומר ולא הציגו אישורים כנדרש. כן צוין שאסור לבצע עבודות בזמן לימודים ובפרט על גג בית הספר וזאת עבירה על פי חוזר מנכ"ל. במסקנות נכתב שמדובר באירוע חמור, שיכול היה להסתיים אחרת, ושכלל מספר הפרות הוראות בטיחות הנובעות מחוסר בקרה של הקבלן על הפועלים וחוסר פיקוח ותיאום על הקבלן. בין ההפרות צוין שהקבלן לא ביצע בקרה מספקת על צוותי העבודה והם לא עמדו בתקני הבטיחות המקובלים והנדרשים בדגש על מוסדות חינוך. עוד נכתב שבעתיד בכל כניסה למוסד חינוך, יש לתאם את העבודות מול החברה הכלכלית בלבד ובאחריות החברה הכלכלית לתאם מול האגפים השונים בעירייה. הכניסה תהיה באישור כתוב מראש של מנהל הביצוע מטעם החברה הכלכלית והקבלן יציג להם תכנית בטיחות ובקרת ביצוע שתבחן על ידי החברה הכלכלית.

מהעירייה נמסר: "עיריית כפר סבא שמה את בטחון ובטיחות התלמידים בראש מעייניה ולכן כל אירוע חריג מתוחקר מיידית ומסקנותיו נלמדות ומיושמות".
מחברת אנרגיה סולארית לישראל בע"מ נמסר בתגובה: "עם חזרת התלמידים לבית הספר הוזמנה החברה לסיים עבודות איטום, בשל חשש מנזילות מים וכניסת יונים ומזיקים למבנה בית הספר. עבודות אלו החלו לפני כשבועיים ונועדו לאיטום פתחי אוורור בגג, שנחשפו עקב הסרת מערכת מיזוג ישנה (צ'ילר). ככלל, עבודות מסוג זה כוללות חימום של יריעות איטום ובמקרה זה התקבל חיווי מוטעה בגלאי העשן. בעקבות החיווי המוטעה הופעל נוהל שריפה, אשר בוצע באופן מיטבי ומעיד על מוכנות מלאה של כלל הגורמים למקרה אמת. לאחר שהתברר שהחיווי נוצר בשל ריח מעבודות האיטום, אשר זלג לפתחי האוורור – שנאטמו בסוף העבודה – ושבשום שלב לא נשקפה סכנה למבנה או לתלמידים, בוצעה חזרה מלאה לשגרה. כדי ללמוד ממקרה זה ולשפר את התיאום בין כלל הגורמים, החליטה החכ"ל לעדכן את הנהלים ואנו נפעל בהתאם לנהלים החדשים, כפי שפעלנו עד כה בהתאם לנהלים הקודמים".

# בתמונה: האירוע בבית הספר שמעון פרס, צילום שרץ ברשת. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, אם ידוע לכם מי צילם את התמונה אנא עדכנו אותנו במייל [email protected]


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר