יפה בן דוד ורפי סער, צילומים ראובן קפוצ'ינסקי

יפה בן דוד לרפי סער: אין לעירייה סמכות לחייב מורים לא מחוסנים להיבדק

עימות סביב ההנחיה למורים הלא מחוסנים: מזכ"לית הסתדרות המורים שלחה מכתב אל ראש העירייה. "החלטה זו נתמכת על ידי הסתדרות העובדים ובפסיקה שהתקבלה בבית המשפט", אומרים בעירייה בתגובה

פורסם בתאריך: 14.3.21 09:02

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שלחה מכתב אל ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ובו כתבה כי הנחייתו‏ לפיה עובדי הוראה שאינם מחוסנים יידרשו להציג שתי בדיקות קורונה שליליות בכל שבוע, בטרם הגעתם למוסדות החינוך, ניתנה בחוסר סמכות ואינה תואמת את הנחיות משרד החינוך כמעסיק לעובדי ההוראה. בן דוד כתבה לזער: "בעקבות הנחייתך בדבר בדיקות קורונה לעובדי הוראה לא מחוסנים, הגיעו לפתחי פניות של עובדי הוראה בעיר, והריני להתייחס לדברים כדלהלן: לידיעתך, ציבור עובדי ההוראה הוא מהציבורים המחוסנים בישראל. אך לאחרונה פרסם משרד החינוך את שיעור המתחסנים בקרב עובדי ההוראה ולפיהם, 76% מקרב עובדי ההוראה בישראל קיבלו שתי מנות חיסון נגד קורונה או שנדבקו בנגיף והחלימו, לשיעור זה יש להוסיף כ-15% מעובדי ההוראה בישראל שהתחסנו עד כה במנה הראשונה בלבד, כך שנותרו בקרב עובדי הוראה כ-9% בלבד של עובדי הוראה לא מחוסנים. הסתדרות המורים רואה חשיבות עליונה בשמירה על בריאות ציבור צוותי החינוך והתלמידים, וקוראת לעובדי ההוראה שטרם התחסנו, להתחסן ולהתייעץ עם רופא המשפחה. משעיריית כפר סבא אינה מעסיקתם של עובדי ההוראה במדינה, הנחייתך לפיה עובדי הוראה שאינם מחוסנים יידרשו להציג שתי בדיקות קורונה שליליות פעמיים בשבוע בטרם הגעתם למוסדות החינוך, ניתנה בחוסר סמכות ואינה עולה בקנה אחד עם הוראות הדין ועם הנחיות משרד החינוך כמעסיק לעובדי ההוראה. משאלו הם פני הדברים, בהעדר חקיקה ראשית ומשעיריית כפר סבא אינה המעסיק של עובדי ההוראה במדינה, אין בסמכותה לחייב את עובדי ההוראה להתחסן ו/או לחייב עובדי הוראה להיבדק ולהציג אישורים רפואיים על תוצאות הבדיקה לעירייה ובטח שלא למנוע את כניסתם של עובדי הוראה למקום העבודה. עם זאת, הסתדרות המורים סבורה כי הדרך לרתום את עובדי ההוראה שטרם התחסנו למאמץ ההתחסנות היא באמצעות פעולות הסברה ושכנוע. לאור האמור לעיל משהנחיית העירייה ניתנה בהעדר סמכות ומנוגדת להוראות הדין, ימשיכו עובדי ההוראה במדינה להתייצב לעבודתם וללמד במוסדות החינוך".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מוקירה ומעריכה את צוותי החינוך וההוראה ומעודדת אותם להתחסן. כחלק מהמאבק העירוני בנגיף הקורונה ומתוך שמירה על בריאות התלמידות, התלמידים וכל הצוותים, נדרשים כל עובדי החינוך שלא התחסנו להיבדק פעמיים בשבוע לנגיף, וזאת מתוך מטרה לקטוע שרשראות הדבקה. החלטה זו נתמכת על ידי הסתדרות העובדים ובפסיקה שהתקבלה בבית המשפט. עיריית כפר סבא פועלת ותפעל בהתאם להנחיות ועל פי חוק בלבד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אמא אחת

    היא אמיתית????? מה קרה פעמיים בשוע זה עוד מעט. שיתחסנו ודי. חוצפנית היפה הזאת ממש הזיה שהיא מייצגת את הסתדרות המורים תתביישי לך!!!!

  2. 2019

    אבוי לנו אם את המזכל"ית של המורים ורואה אותם בראש מעיינייך לפני התלמידים אבוי לנו.צודקים ראשי הרשויות מורים שלא התחסנות או יותר נכון מסרבים להתחסן? אין להם הסמכות ללמד את התלמידים כלל וכלל אלא אם יעברו כול יומיים בדיקת קורונה כנדרש. לפי דבריך והחסינות שאת מעלה כלפי המורים אוליי גם את לא מחוסנת? ילדינו הם אינם הפקר . לכו להתחסן פן תדביקו רבים לכווווו.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הצלחה מאה אחוזים.מורה שלא יתחסן לאסור את כניסתו ל חדר מורים בהפסקה ***למען שמירת בריאות יתר המורים* חברים זה הצליח ב בתי ספר וזה גם חוקי ממליץ

  4. דוד

    יפה בן דוד את רצינית? רק 9% לא התחסנו
    מספיק חולה אחד כדי להדביק כיתה שלמה ואת כל יתר בני משפחתם.
    איפה האחריות ההדדית ?
    חבל שהחשיבה שלך היא רק סקטוריאלית
    כל הכבוד לאש העיר שכך נהג
    גאים בך!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר