צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

בעקבות צמצום מספר גני היום הקצר: תלונות של הורים על השיבוץ לגני הילדים

הורים מעלים טענות שונות על הרישום לגני הילדים, ששלב ב' שלו יסתיים השבוע. העירייה: "מיעוט הנרשמים לגנים הקצרים אינו מאפשר פתיחת גנים כבעבר"

פורסם בתאריך: 27.4.21 16:56

שלב ב' של השיבוצים לגני הילדים העירוניים בכפר סבא נפתח ביום ראשון השבוע והוא יימשך עד יום חמישי הקרוב, ה-29.4. במסגרתו מתבקשים ההורים לבחור ולדרג את העדפותיהם לגן  בו ישובצו הילדים. במסגרת הרישום מתבקשים ההורים לדרג את שלושת הגנים שהם רוצים על פי סדר העדיפות ולצורך כך השיק אגף גני הילדים בשיתוף אגף השירות ואגף המחשוב, מערכת דיגיטלית לצורך שיפור וייעול תהליך הרישום. על סמך הדירוג תתבסס מלאכת שיבוץ הילדים. שלב ב' הוא המשך לשלב א', בו נרשמו 4,328 ילדים אשר ישובצו ב-185 גנים ברחבי העיר, בשלב א', בחרו ההורים את זרם החינוך המועדף עליהם (ממלכתי, ממלכתי דתי וחינוך מיוחד) ואת שעת סיום הלימודים – יום לימודים ארוך או עד השעה 14:00. על פי ההודעה המקורית שהעירייה הוציאה ליום הלימודים הקצר נרשמו לשנת תשפ"ב בסך הכל 656 ילדים ולכן במטרה לאפשר איזון מספרי בכל גן, יפתחו רק 22 גנים קצרים בכל הזרמים החינוכיים, דבר אשר יצר כעס אצל לא מעט הורים.

חלק מההורים מסבירים שהם ביקשו גן קצר, אך מאחר ובשכונתם לא נפתח גן כזה, הם שובצו לגן בשכונה אחרת. הורים אחרים מסבירים שמראש שיבצו אותם לגן יול"א, למרות שביקשו גן קצר והבהירו שהם מוכנים אף לנסוע לקצה השני של העיר בשביל גן קצר. ויש גם הורים שטוענים שבשכונה שלהם יש רק גני יום לימודים ארוך, ולכן הם ביקשו לרשום את הילד לגן יול"א בשכונה ולהוציא בצהריים אך קיבלו תשובה שלילית. בעניין זה הבהירו בעירייה כי ניתן להירשם ליום קצר בגן יול"א, אך לעיתים יש בעיות נקודתיות.

"אנחנו ביקשנו להירשם לגן קצר, אך משום מה העירייה לא פתחה אצלנו בשכונה בהדרים אף גן קצר ושיבצה אותנו בקפלן מחוץ לשכונה", אומרת נועם, אמא לילד בטרום טרום חובה, "כשביקשתי גן מעורב בשכונה שלנו ושהילד יסיים בשעה 14:00 אמרו לי שזה לא אפשרי, למרות ששמעתי שיש שכונות שכן מאשרים. בסיטואציה שנוצרה, הבן שלי יצטרך ללמוד מחוץ לשכונה עם ילדים שהוא לא מכיר ולקראת כיתה א' אצטרך להפריד אותו פעם נוספת, על מנת שיהיה ליד הבית. מעבר לזה, המרחק מהבית מעמיס מאוד על ההורים".
מה אמרו לך כשפנית לעירייה?
"ענתה לי מישהי באגף גני הילדים, היא הייתה מאוד נחמדה, אך אמרה שזו ההחלטה של העירייה ואין להם מה לעשות. אני כבר שוקלת להשאיר אותו שנה נוספת בגן הפרטי. אני לא מצליחה להבין מדוע לא מאשרים לילדים ללמוד בגן מעורב ולסיים מוקדם יותר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "לראשונה, השיקה העירייה מערכת דיגיטלית חכמה ונוחה לשיבוצים לגנים. כלל ההורים מילאו את העדפותיהם ואנו עושים כמיטב יכולתנו להיענות להם במידת האפשר, בשיתוף עם נציגי ועד הורי הגנים. יצוין שבעת הרישום, מרבית ההורים ביקשו לשלב את ילדיהם בגני יול"א. מיעוט הנרשמים לגנים הקצרים אינו מאפשר פתיחת גנים כבעבר. ולכן, הפתרון הוא שילוב הילדים בגן יול"א הקרוב לביתם. הורים המעוניינים לרשום את ילדיהם לגן קצר כשאין גן קרוב לביתם, יכולים לבחור בין גן קצר מרוחק או גן יול"א קרוב. אנו נמשיך ונפעל מול ההורים עד להשלמת השיבוצים ומציאת פתרונות לכל הבקשות. ב-29.4 ייערך מפגש זום בשעה 20:00 להורי ילדי הגנים, בו ניתן יהיה לשקף ולהתייעץ בנושא הרישום".

מוועד גני הילדים נמסר: "לאחר פגישות רבות השנה, הגענו לסיכום עם העירייה שהמתווה הנוכחי יישמר, יחד עם הגדלת גמישות למקרים חריגים. לראשונה השנה, ליווינו את תהליכי הרישום מתחילתם, ואנו ממשיכים ללוותם מקרוב. סייענו לעירייה בניתוח הנתונים ובהעלאת הצעות היכן שנדרש פתרון יצירתי. לדוגמה, לראשונה להורים שבחרו גן קצר ניתנה בחירה נוספת בין גן קצר במיקום שייתכן וישתנה ("על אזורי") לבין גן יול"א באותה שכונה עם אפשרות לצאת ב-14:00. עשינו מאמצים להתאים בין הביקוש להיצע ולעשות אופטימיזציה של מיקומי גנים כך שיוכלו לשרת מספר שכונות, ובכך למזער סגירת גנים עם ביקוש נמוך. נעשה מיפוי ביקושים מדויק והסתכלנו על העיר כמכלול ולא רק לפי שכונות, כדי לתת מענה מירבי. הקשבנו גם לרצונות ההורים בנוגע להחזרת המודל של חלוקת שכבת ט"ח בין טט"ח לבין חובה כתלות בגיל וברמת ההתפתחותית של הילד, וגם בנושא זה עבדנו עם העיריה כדי להחזיר את המודל הקודם שעבד טוב יותר לדעת רוב ההורים והצוותים. כמות הגנים ואופיים תלוי במספר קריטריונים, ותיתכנה השלכות של 'העברה' של גנים ממתווה כזה למתווה אחר, כדי לשרת את טובת הכלל, ואת הרצונות והצרכים של מרבית ההורים. הורים עם בעיות פרטניות יכולים לפתוח קריאה באתר או במוקד העירייה. בנוסף, פתחנו גם אנחנו טופס מעקב אחרי פניות הורים בנושא הרישום, ונשמח לנסות לסייע לכולם כמיטב יכולתנו".

חברת המועצה הדר לביא מסרה: "מנתוני השלב השני של הרישום לגני העירייה מסתמנת פגיעה חסרת תקדים בגנים הקצרים בעיר. כך למשל, חמישה גנים קצרים בלבד נפתחים בעיר לגילאי שלוש, שלושה מהם במסלול הממלכתי ושניים בממלכתי דתי, מדובר בירידה מאוד משמעותית של כמחצית במספר הגנים הקצרים לגיל זה. הן מסגרת היול"א והן המסגרת הקצרה נפגעות כתוצאה מהחיבור שנעשה מהם ומשמעותו העיקרית – ציפוף נוסף של הילדים בגנים. מאות הורים מהשנתון כלל לא נרשמו לגנים עירוניים ומתכוונים להשאיר את ילדיהם בגנים פרטיים. הנהגת העיר צריכה להתכנס ולחשוב האם נכון לשים ערכים אחרים מלבד הפדגוגיה בבניית המערכת לחינוך לגיל הרך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר