מזרקי אפיפן צילום מהפייסבוק של רפי סער

חבר מועצה לשעבר דורש לתחקר את אירוע הזרקת האפיפן בגן

אמיר סילבר, בעבר יו"ר ועד הורי הגנים, מחמיא לגננת שהזריקה לילדה שסבלה מהתקף אלרגיה ודורש לתחקר לעומק את האירוע

פורסם בתאריך: 3.5.21 08:10

בעקבות האירוע בגן בכפר סבא, בו הזריקה גננת אפיפן לילדה שסבלה מתופעות אלרגיות, דורש חבר המועצה לשעבר אמיר סילבר מהעירייה לתחקר לעומק את האירוע. סילבר היה בעבר גם יו"ר ועד הורי הגנים, והוא משמש כממונה בטיחות בבית החולים בילינסון. באירוע שהתרחש חוותה הילדה התקף אלרגיה בעקבות אכילת ביסקוויט שהביאה איתה לגן וברגע הופעת תסמיני האלרגיה, הזריקה הסייעת הרפואית של אותה ילדה, את מזרק האפיפן. עם זאת, ההזרקה לא צלחה והחומר הפעיל לא חדר לגופה של הילדה ולאור כך הגננת דנה רענן, שעברה לאחרונה הכשרה בנושא, פעלה מיד והשתמשה במזרק האפיפן השני שהותקן בגן בידי עיריית כפר סבא.
סילבר אמר: "נדהמתי לשמוע על המקרה בגן בעירנו אבל יותר מכך אני מוטרד מה היה עלול לקרות אילו. ראשית אציין כי אני גאה בגננת שהראתה תושיה והצילה את חיי הילדה, ועל כן כולנו יכולים לשבת וללמוד בנחת מה ניתן לשפר ומה לא עבד כנדרש כדי שלא נצטער בפעם הבאה. צריך לעשות תחקיר ולבדוק אלו תרגולים והכשרות בנושא עברו הצוותים ומתי עברו אותם (כולל גננות קבועות ומשלימות, סייעות קבועות ומשלימות, סייעות צהריים וקייטנה) בגן הזה ובשאר הגנים ובתי הספר העירוניים?, האם השתמשו בלחצן המצוקה בגן והאם עבד כנדרש? אילו צוותים הגיעו לגן, מה זמן התגובה של כל צוות (מד"א סייר ביטחון, האם לסייר הביטחון היה מזרק אפיפן חירום בערכה (וכדאי גם דפיברילטור)?, מי בודק את תוקף המזרקים והיכן מתועד? והאם בכל מוסדות החינוך, כפי שמחייב החוק משנת 2019, יש מזרק אפיפן ואם הוא נבדק כחלק מבדיקות הבטיחות השנתית בסעיף של בדיקת תיק עזרה ראשונה. במקרה הזה זה נגמר בטוב, אך זה יכל להסתיים בצורה פחות טובה ולכן חשוב בסיום כל אירוע לתחקר ולהפיק לקחים", הוא אומר.
מעיריית כפר סבא נמסר: "מוסדות החינוך בכפר סבא מצוידים במזרקי אפיפן מרגע כניסת החוק לתוקף – כמתחייב. בנוסף, בעקבות מותה הטרגי של אושר דרעי ז"ל לפני כשבועיים, הנחה ראש העיר לספק מזרקי אפיפן לכל המתקנים העירוניים, ולאחרונה אף הותקנו מעמדים מיוחדים ונגישים של מזרקי אפיפן במוסדות החינוך. צוותי החינוך עוברים הכשרות באופן שוטף ומדי שנה, כולל סרטוני הדרכה והדרכות מקצועיות בשיתוף מד"א, כאשר הדרכה אחרונה הייתה לפני כשבועיים – עם חידוש מזרקי האפיפן והתקנת המעמדים החדשים. יש לציין, כי על פי חוזר מנכ"ל, סייע/ת רפואי/ת של ילד/ה אלרגי מחויב/ת לקבל הדרכה מגורם רפואי בקהילה. ההדרכה אישית לכל סייעת על פי הצרכים הרפואיים של הילד/ה. לאור האירוע, כל הסייעות הרפואיות במוסדות החינוך בכפר סבא נדרשו לריענון והצגת אישור ביצוע הדרכה מחודשת עד ליום ראשון הקרוב. תוקף מזרקי האפיפן הינו ל-12 חודשים וזה נבדק ומנוטר באופן קבוע על ידי הצוותים המקצועיים, תוך מעקב מתמיד בכל מוסד חינוכי וחלוקת מזרקים חדשים באופן מרוכז ומבוקר. השימוש במזרק האישי של הילדה לא צלח, והגננת, שעברה הכשרה לפני שבועיים, גילתה תושייה ומקצועיות והצילה את חיי הילדה. במקרים מסוג זה, המוגדרים כמקרים דחופים, ההנחיה לצוותי החינוך היא לפנות למד"א, כפי שביצעה הגננת, ולמקום הגיעו צוותי מד"א ואיחוד הצלה, אשר המשיכו בטיפול הרפואי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושבת העיר

    לא מצאתי הסבר בכתבה מדוע רפי סער לוקח קרדיט על חיסוני אפיפן שנמצאים בגנים בשגרה עפי חוק

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר