הדמיית בית הספר החדש בירוקה הצפוניתאסף לרמן אדריכלים

בית ספר יסודי חדש יוקם בירוקה הצפונית, מנהלת החטיבה בדרומית עוזבת את תפקידה

תלמידי בית הספר היסודי החדש ילמדו בשנה הקרובה בחטיבה הירוקה, עד שמבנה בית הספר יהיה מוכן. מנהלת החטיבה, טליה אפטקה מנצור, כתבה להורים: "לא אמשיך לנהל את החטיבה החדשה, אחזור לעסוק בחינוך והוראה לגילאי תיכון"

פורסם בתאריך: 5.5.21 09:12

עיריית כפר סבא הודיעה אתמול שלאור הגידול באוכלוסייה ובמספר הילדים בשכונה הירוקה, ייפתח בשנת 2022 בית ספר יסודי חמישי והוא ימוקם בשכונה הצפונית, שכונת 80. בית הספר יתחיל כבית ספר צומח ובשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ב יפעל במבנה של החטיבה החדשה בירוקה הדרומית. לאור כך יתוחם חלק מהמבנה בקומה הראשונה של החטיבה. בשנת הלימודים תשפ"ג יעברו התלמידים למבנה החדש והקבוע של בית הספר. בהודעה ציינה העירייה שבית הספר החדש יפעל ברוח פרוגרסיבית ומנהלת אגף החינוך אסנת חכמון עדכנה את נציגי ההורים על כך בפגישה בה השתתפו חברת המועצה עדי לוי סקופ, מנהלת מחלקת חינוך יסודי אורית ליבוביץ, יו"ר הנהגת ההורים העירונית יובל קדוש, יו"ר ועד שכונה 80, ויו"ריות ועד ההורים בבית הספר לאה גולדברג.
בהנהגת ההורים העירונית ציינו כי לפני שבוע התקיימה פגישה דחופה ביוזמת אגף החינוך בה השתתפו בנוסף להם ולנציגי העירייה גם נציגי השכונה הירוקה הצפונית. בפגישה נאמר להם שמאחר ובסיום הרישום התברר שבית הספר לאה גולדברג בירוקה אמור לקלוט בשנת הלימודים הקרובה כמות כפולה של תלמידי כיתה א' מעבר ליכולתו, הוחלט לבקש ממשרד החינוך להקים בית ספר יסודי נוסף, ועד שהמבנה יהיה מוכן תוקצה להם קומה בחטיבה הירוקה, ככל הנראה קומת הקרקע עם כניסה נפרדת. עוד ציינו בהנהגת ההורים, כי במהלך הדיון, ביקשו נציגי ההורים והשכונה, שטרם לקיחת החלטות והוצאת הודעה להורים על הקמת בית ספר והפתרונות, יש לבדוק מספרית האם יש באמת צורך בהקמת יסודי, מי ילמד בו מבחינה גיאוגרפית, האם יהיה צורך בבית הספר בעתיד ועוד. בנוסף ביקשו בהנהגת ההורים לשתף את הנהגת ההורים של החטיבה לגבי המשמעות של שיבוץ תלמידי היסודי בשטחם. בהנהגת ההורים טוענים שהורי החטיבה, שמעו על כך דרך התקשורת. בנוסף פורסם בקבוצות ההורים סקר ובו נבדקת עמדת הורי החטיבה לגבי שיבוץ תלמידי היסודי החדש בבית ספרם בשנה הקרובה.

החטיבה הירוקה בשכונה הירוקה הדרומית צילום דוברות העירייה

בכך לא הסתיימו השינויים שעליהם התבשרו בימים האחרונים הורי החטיבה הירוקה בשכונההדרומית בימים האחרונים. בתחילת השבוע הודיעה מנהלת החטיבה טליה אפטקה מנצור שהיא מסיימת את תפקידה בסוף השנה. בהודעה שהיא שלחה להורים היא כתבה: "לאחר התלבטויות רבות, החלטתי שאני אסיים את תפקידי השנה ולא אמשיך לנהל את החטיבה החדשה. אני אחזור לעסוק בחינוך והוראה לגילאי תיכון, שם אני מרגישה נתרמת יותר וכן שתרומתי מדויקת יותר". המנהלת ביקשה להודות לכולם על האמון והשותפות לדרך וציינה שתעמוד לשירות הצוות והתלמידים עד שימונה מנהל חדש. הורים בחטיבה ביקשו לבדוק האם יש קשר בין שתי ההודעות.
ממשרד החינוך נמסר: "טליה אפטקה, מנהלת החטיבה הירוקה בכפר סבא, תסיים את תפקידה כמנהלת של החטיבה בסוף שנה זו מסיבות אישיות שלה, שאינן קשורות לנושא תוספת בית הספר הצומח בשטח החטיבה, וכנהוג ומקובל, היא יידעה את הורי התלמידים מראש. על מנת לתת מענה נאות לצרכי השכונה, העירייה מבקשת להוסיף בית ספר צומח שיתחיל משכבה אחת, והדבר נעשה בשיתוף פעולה ובאישורה של הגברת אפטקה. במהלך חופשת הקיץ תוקם הפרדה פיזית בין שטח החטיבה לשטח בית הספר היסודי".
ראש העירייה רפי סער אמר על ההחלטה להקים בית ספר יסודי חדש: "התרחבותה המבורכת של אוכלוסית כפר סבא מחייבת אותנו להעמיד לרשותה תשתיות חינוך ברמה גבוהה. הקמת בית הספר החדש ואופיו יעשה בשיתוף פעולה מלא עם הנהגת ההורים. כחלק מהאסטרטגיה שלנו, אנחנו מטפחים ומקדמים את השכונות הותיקות לצד החדשות. יש להדגיש, כי בעתיד, מתוכנן במקביל הקמת בית ספר חדש נוסף במרכז העיר, גם הוא ברוח פרוגרסיבית, אשר יועבר לשלבי יישום לאחר שיחל פרויקט ההתחדשות העירונית. הקמת בי"ס החדש מצטרפת למהלך רחב שאנו מובילים ברחבי העיר, במסגרתו שיפצנו עשרות מוסדות חינוך ועודנו בונים כגון בי"ס גולדה ובי"ס רמז״.
עו"ד עדי לוי סקופ, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק השכונות הירוקות: "אני מברכת על הקמת ביה"ס החדש ועל אופיו העתידי החדשני ופורץ הדרך. בצד האתגר הגדול הנובע מההכרה בצורך על ידי משרד החינוך רק לפני ימים ספורים וכל המשתמע מכך, בטוחני כי בשיתוף פעולה מלא של הצוות המקצועי עם הנהגות ההורים, ועד השכונה וכל השותפים/ות, נזכה לראות בית ספר מוביל ברמה הארצית".

בתגובה לדברים שנאמרו על ידי הנהגת ההורים נמסר מהעירייה: "עיריית כפר סבא פועלת מזה תקופה ארוכה מול משרד החינוך להקמת בית ספר יסודי חדש בשכונה הירוקה 80. במהלך השנים האחרונות פנתה העירייה מזה מס׳ פעמים למשרד החינוך בדרישה לקבלת אישור להקמת בית הספר אך לצערנו, חרף פניותינו הרבות, הצגת נתוני גידול האוכלוסייה בשכונות הירוקות, והתרעות כי בקרוב בתי הספר בשכונה לא יעמדו בשיעור הנרשמים – נתקלה העירייה בסירוב. כעת, משהציגה העירייה בפני משרד החינוך הוכחה כי שיעור הנרשמים לשנת הלימודים תשפ״ב עולה על קיבולת בתי הספר בשכונה, קיבלה העירייה אישור להכרה בצורך להקמת בית ספר נוסף. עיריית כפר סבא והנהגת הורי העיר פועלים בשיתוף פעולה מלא המושתת על כבוד הדדי ושאיפה ליצירת מענה מיטבי למען תלמידי כפר סבא והוריהם. גם בסוגיית הקמת בית הספר השלישי בשכונה הירוקה 80, המהלך בוצע בשיתוף פעולה מלא. ועד ההורים היה שותף למהלך מתחילתו. למרות המצב הפוליטי המורכב במדינת ישראל – קיום ממשלת מעבר והיעדר תקציב המדינה, שיוצר השלכות תקציביות חמורות על כלל הרשויות המקומיות ובפרט על מערכת החינוך בישראל. עיריית כפר סבא תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להקים את בית הספר תוך זמן קצר, כפי שנעשה בחטיבה החדשה בירוקה. באופן טבעי הקמת בית הספר החדש מעוררת שאלות ותהיות רבות בקרב ההורים. על מנת לאפשר שיח מיטבי ולהציג את תמונת המצב המלאה, יערוך אגף החינוך מפגש זום פתוח ב-13.5 בשעה 20:00 ובו ינתן מענה לכלל שאלות ההורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר