אוטובוסים של מטרופולין. צילום רגב כלף
אוטובוסים של מטרופולין. צילום רגב כלף

הורים מעלייה דורשים מהעירייה פתרון להסעות לבית ספר סורקיס

ההורים טוענים שלפני כשבוע קיבלו הודעה על ביטול ההסעות של מטרופולין, עבורן הם משלמים בכרטיס רב קו, ודורשים מהעירייה פתרון. בעירייה אומרים כי הקו בוטל עוד ב-2019

פורסם בתאריך: 9.5.21 09:59

תושבים משכונת עליה בכפר סבא, דורשים מהעירייה להחזיר את קו ההסעות לילדי השכונה אשר לומדים בבית הספר היסודי סורקיס. לטענתם במידה וזה לא יקרה בקרוב, הם ישביתו את הלימודים ולא ישלחו את ילדיהם לבית הספר. ההורים מסבירים שלפני כשבוע הם קיבלו הודעה על ביטול ההסעות של חברת מטרופולין בטענה שאין מספיק תלמידים. ההורים מציינים שהם משלמים עבור ההסעה בכרטיס רב קו ולא מבקשים לנסוע בחינם, אלא רק שההסעות יחזרו כפי שהיה כל השנים. בעירייה אומרים שהקו בוטל לפני זמן רב.

"הבת שלי הגדולה כבר בכיתה ט' ומאז ומתמיד היו לבית הספר הסעות מסודרות", אומרת רוית דחרוג', תושבת השכונה ואמא לשני ילדים בבית הספר, "גם הפעם, אנחנו לא מבקשים הסעה בחינם, אלא שהאוטובוס שלוקח את הילדים בבוקר ומחזיר בצהריים יחזור לפעול. לפני כשבוע התחלנו לשמוע מהילדים שאין אוטובוס ושהם עולים להסעה של החינוך המיוחד שמגיעה לאזור. כשהתחלנו לברר, הסתבר לנו שההסעות בוטלו. רק כששאלנו קיבלנו הודעה במייל. צריך להבין שקרוב אלינו יש את בית הספר שי עגנון שגובל עם הירוקה, אך בעירייה לא שואלים אותנו והחליטו שנלמד בסורקיס. אם כך החליטו, אז שידאגו גם להסעות לתלמידים".

רוית מציינת שיש בשכונה כ-25 תלמידים. "בבוקר כולם מתחילים באותה שעה, אך בצהריים, השעות משתנות ולכן כנראה זה לא כלכלי להם. אנחנו לא מצליחים להבין מדוע זה שונה דווקא עכשיו באמצע השנה. ההורים עובדים והילדים לא יכולים ללכת ולחזור ברגל. זו הליכה של למעלה מחצי שעה, הילדים צריכים לחצות את הגשר שהוא מאוד לא בטוח ובעבר כבר היו בו הטרדות מיניות, ולכך לא נסכים. אם זה לא כלכלי שימצאו רכב קטן יותר".

נצח אברהם, אב נוסף, מציין: "הצעד החד צדדי של ביטול ההסעות לא מקובל אלינו. צריך להבין שלא כל ההורים יכולים לקחת ולהחזיר את הילדים ולכן יש הורים ששולחים את הילדים במונית. את הפתרונות העירייה צריכה לתת לנו, כשפנינו אליהם, הם אמרו שהם מחפשים פתרונות, בינתיים מי שסובל מכך זה הילדים. הרי הם לא מצפים שילדים קטנים ילכו לבד ברגל, לצד זה יש את הגשר שהוא לא בטוח ואנחנו לא מוכנים לסכן את הילדים שלנו".
מה השלב הבא מבחינתכם?
"במידה וההסעות לא יוחזרו, נשבית את הלימודים"

מעיריית כפר סבא נמסר: "הסעת תלמידי שכונת עלייה בוטלה עוד בספטמבר 2019 עקב ביקוש נמוך, לאחר שהתברר כי היא משרתת 5 תלמידים בלבד. כעת, משפנו הורי התלמידים לעירייה בבקשה להשיב את הקו, מתואמת פגישה במטרה למצוא פתרון מוסכם".

בהקשר זה אומרים ההורים שמדובר בקו תלמידים בלבד, שהיה יוצא מהשכונה מידי יום כבר שנים רבות לבית הספר. בשעות הבוקר יש כ- 25 תלמידים שעולים ובשעות הצהריים, פחות, מאחר וכל תלמיד מסיים בשעה אחרת. ההורים מתעקשים שעד חודש מרץ, טרם תחילת הקורונה, היו הסעות והם לא לקחו והחזירו את התלמידים לבית הספר, ורק לאחרונה נודע להם מהילדים שההסעות בוטלו וחלקם עלו על ההסעות של החינוך המיוחד. עוד טוענים ההורים שלאחר שפנו לעירייה, יצאה הודעה רשמית, ב-28.4, על ביטול ההסעות.

תגובת מטרופולין תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר