בית ספר רמז, תיקון צעצועים

הפרויקט המיוחד של בית ספר רמז: בית חולים לצעצועים

כחלק מתהליך ההסמכה כבית ספר ירוק עד, מתקנים תלמידי רמז צעצועים ישנים, תופרים בובות קרועות, מנקים ומשפצים, ומוכרים בתוך בית הספר בסכום סימלי

פורסם בתאריך: 23.5.21 07:53

כחלק מתהליך ההסמכה של בית הספר רמז בכפר סבא לבית ספר "ירוק עד", יזמו בבית הספר את פרויקט "בית חולים לצעצועים". מדובר בפרויקט בו מביאים תלמידי בית הספר צעצועים ישנים  וצעצועים תקולים ל"בית החולים" ושם הצעצועים זוכים מהתלמידים לטיפול והחייאה מחדש. מדובר בתפירת בובות קרועות, תיקון משחקים, ניקיון, הדבקות ועוד. את הצעצועים "החדישים", מוכרים התלמידים לתלמידי בית הספר בסכום שנע בין שקל לחמישה שקלים והכסף חוזר לטובת הקהילה ורכישת ציוד ל"בית החולים".

"בית הספר שלנו הוא בית הספר הירוק המתמיד בכפר סבא ואנחנו אמורים לקבל "ירוק עד", מספרת מנהלת בית הספר, גלית פרדנרו. "על מנת לקבל את ההסמכה, אנחנו צריכים לקיים פרויקט קהילתי וחיפשנו פרויקט שהתלמידים יהיו פעילים ומשמעותיים בתהליך. בחרנו בפרויקט זה כחלק מההבנה שלא כל דבר שמתקלקל צריך לזרוק, ניתן לתקן ומישהו אחר יכול להשתמש במוצר. רתמנו את הקהילה, הביאו לנו משחקים רבים והילדים נפגשו עם אמנית שלימדה אותם דברים בסיסיים כמו תפירה, איך מתקנים צעצועים ובובות, משחקי פרווה ועוד ויצרנו בבית הספר חנות יד שניה של הצעצועים שתוקנו ומכרנו את המשחקים לשכבות הצעירות בשקלים בודדים". היא מציינת שהמטרה של המיזם היא להעלות את המודעות בנושא תרבות הצריכה: "אנחנו מתחברים לאג'נדה העירונית של קיימות ואפס פסולת. זה פרויקט של הילדים ובשביל הילדים".
הדס קרואני, רכזת חינוך לקיימות באגף קיימות: "בית ספר רמז, הוא בית ספר מאוד סביבתי והוא בית הספר הירוק הראשון בעיר ועכשיו אנחנו מגישים אותו לירוק עד. כל פעם שאני מגיעה עם הצעה לבית הספר הם תמיד אומרים כן ונרתמים ועכשיו במסגרת ירוק עד, יצא קול קורא של המשרד להגנתה סביבה והתבקשנו לייצר מיזם שמשלב חברה, כלכלה וסביבה. יחד עם בית הספר הגינו את המיזם שנותן פתרון לפסולת ולצרכנות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בית חולים לצעצועים:
    רעיון נפלא ומדהים .
    רק אני מציעה שבסוף התהליך הצעצועים יחולקו לנזקקים ולא יימכרו…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר