טלפון נייד. צילום אילוסטרציה: גד גניר
צילום אילוסטרציה: גד גניר

"אתה לא תראה אור יום" | זעזוע מאיומים וקללות בקבוצות תלמידים שעולים לחטיבות

הורים וגורמים רבים הזדעזעו משורה של איומים וקללות בקבוצות וואטסאפ שפתחו תלמידי ו' שעולים לחטיבות. העירייה דיווחה למטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת. מנהלי בתי הספר יטפלו משמעתית בתלמידים המעורבים

פורסם בתאריך: 24.5.21 09:55

"אתה לא תראה אור יום", 'אתה תחכה אני אגיע אליך בקרוב', 'אתה סתם ילד מוכה', 'אמן תמות', אלו רק חלק מקללות ואיומים שהחליפו ביניהם תלמידים שעולים לחטיבות הביניים בקבוצות וואטסאפ שפתחו לאחר השיבוץ לחטיבות. יצוין כי הדוגמאות שהובאו כאן הן הפחות בוטות. השיח הבריוני, הקללות הבוטות והאיומים, זעזעו רבים בכפר סבא והפכו לשיחת היום בקבוצות הורים רבות ברשת. התלמידים קללו אחד את השני, ואיימו. על השיח נודע גם לאגף החינוך בעירייה, שהחל בשורת צעדים מיידיים לטיפול באירוע בשיתוף וועד ההורים, ואף שלח מכתב להורי התלמידים.
"בקבוצות וואטסאפ שנפתחו על ידי תלמידים העולים לחטיבות הביניים, הועלו תכנים פוגעניים", נכתב במכתב להורים. "תכנים אלה רחוקים שנות אור מלשקף את הערכים שאנו מבקשים להנחיל לילדינו בכפר סבא". העירייה ציינה כי שנודע על השיח הבריוני קיימו צוותי החינוך בבתי הספר שיח רגשי בנושא בריונות ברשת והשלכותיה ומנהלי בתי הספר יזמינו את התלמידים הפוגעים לטיפול משמעתי ואת הוריהם לשיחות פרטניות. עוד נמסר כי המקרה דווח ל"מטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת", לבדיקת הסוגייה. "חשוב לנו להדגיש, נושא האלימות והבריונות בכפר סבא הינו תחום אשר מעבר לגינויו, זוכה לטיפול עומק גם בשגרה. בין אם זה ביצירת שיח חינוכי ברמת שיחות פרטניות וכיתתיות ובין אם באמצעות יצירת אמנה לשימוש נכון ברשתות החברתיות ולשמירת המוגנות של ילדינו….", נכתב במכתב להורים, שהתבקשו לקיים שיחות עם הילדים באופן שוטף.
יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש, אמר: "לצערי המקרה הזה חוזר על עצמו כבר שנה שניה ברציפות, יכול להיות שעבור אותם בני נוער מדובר בסוג של מסורת או הלצה אבל בהחלט אנחנו כהורים לא ניתן לזה לעבור לסדר היום. שוחחתי עם מנהלת אגף החינוך בנושא, העיריה פועלת בכדי לטפל בבעיה לרבות עירוב של המשטרה וגורמי האכיפה. אנחנו בהנהגת ההורים לא נעבור לסדר היום ומצפים לתכנית פעולה מסודרת בשיתוף מלא שלנו ושל התלמידות והתלמידים. בכדי לעקור את התופעה הזאת מן השורש, צריך "להניח אותה על השולחן" ולטפל בה כל הגורמים יחד, צוותי החינוך – ההורים והתלמידים. צו השעה של כולנו זה החינוך נגד אלימות, ואלימות מינית בפרט, זה משהו שצריך לחלחל מגילאי הגן. מעבר לטיפול הנקודתי במקרה, יש פה משהו עמוק יותר. נושא האלימות הוא משהו שצריך לגדוע אותו מהיסוד ואם לא נעשה את זה נהיה בבעיה הרבה יותר חמורה בהמשך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פרח

    להורים של הילדים שכתבו בווטאפ, הרבה שאלות על צורת החינוך של ילדיכם. אלו ערכים אתם מקנים לילדים שלכם? האם הם מעניינים אותכם ברמה שאתם בודקים מה עובר עליהם במשך היום, מה הם מעלים באינטרנט, או שכל עוד הם עסוקים בעניינם ולא מפרעים לכם טוב לכם כי אז אתם פנויים. צר לי ילדים כאלו לא יביאו לכם תועלת בעת הנדרש כי הם יהיו אנוכיים והתעניינו למי יש גדול יותר. תתביישו לכם.
    ,

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר