גן ילדים בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא
גן ילדים בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא

מחריפים את המאבק: הורי גנים בכפר סבא יפגינו מול העירייה

ההפגנה תתקיים היום אחר הצהרים, הוועד טוען לגביית יתר ולקיצוץ בימי הקייטנה. העירייה: "אנו מספקים את השירות המיטבי לילדי גני הילדים בעלות הנמוכה ביותר באזור השרון"

פורסם בתאריך: 12.7.21 13:28

ועד הורי הגנים בכפר סבא בגיבוי הנהגת ההורים העירונית בכפר סבא ממשיך במאבקו מול העירייה. היום (שני) ב-17:30 תיערך הפגנה של פורום הורי הגנים בעיר כמחאה על שורה של הפרות סיכומים לטענתם – בתחומי הרישום, השיבוץ, התשלומים, ילדי גני החינוך המיוחד, הילדים האלרגיים ועוד.

כזכור, טענו בוועד הגנים כי נעשתה גביית יתר מההורים עבור הקייטנות, ובנוסף קוצצו ימי קייטנה השנה לעומת שנים קודמות. כעת, כאמור, צצו עוד נושאים, ביניהם נושא השיבוצים לגני הילדים בשנה הבאה. הודעת טקסט שנשלחה לאחרונה להורים בישרה על שיבוצים שבדרך, וכי העיכוב שחל נבע מהפסקה פתאומית של החברה שנשכרה לבצע את עבודת השיבוצים. בנוסף, ב-1.7 פנו נציגי ועד הורי הגנים על מנת לוודא כי הגבייה לחודש יולי משקפת את התעריף המעודכן, אשר משמעותו הפחתה של עשרות שקלים ממחיר הקייטנות בחודש זה – אך מייל זה טרם נענה. לגבי  הדרישה להחזר כספי, מסבירים בוועד ההורים כי שנת הלימודים לא הייתה מלאה, עקב הסגרים והמבצע הצבאי. מחישוב שנעשה, ואושר ע"י העירייה, כך לדברי יו"ר ועד הגנים, עיריית כפ"ס התחייבה לחזיר להורים סך של 359 שקלים עבור כל ילד. בוועד הגנים דורשים כי העירייה תעבוד מאחורי ההחלטה ותבצע את ההחזר לאלתר.

בנוגע לקייטנות לילדי החינוך המיוחד ציינו בוועד הורי הגנים כי הם יוצאים נגד כך שאין קייטנות לילדי החינוך המיוחד בשבועיים הראשונים של חודש אוגוסט, כפי היה בעבר. העירייה מוכנה לשלב את ילדי החינוך המיוחד בקייטנה עם ילדים רגילים, ההורים טוענים כי הצוות הרגיל לא מכיר את ילדי החינוך המיוחד וזה פוגע בילדים, שלא רואים את הצוות המוכר.

מוועד הורי הגנים העירוני נמסר: "מחיר הקייטנה שפורסם בחוברת הרישום מתבסס על תחשיב שנקבע בפגישה שנערכה בין העירייה (מנכ"ל, גזבר, ומנהל אגף החינוך), לבין יו"ר ועד הורי הגנים העירוני ב-2019. ואכן, חוברת רישום מתוקנת הופצה להורים במהלך 2019 יחד עם הסבר על אופן חישוב התעריף. מנהלי העירייה החדשים מתכחשים לסיכום הזה וטוענים שהוא חסר תוקף. בחוברת הרישום של העירייה וכן בלוח החופשות שהופץ גם בנפרד, לא מופיע שיש חופש בתאריך 18.7.2021, היום בו חל צום תשעה באב. קיבלנו זאת בהפתעה, עלינו לדאוג לסידור לילדים על חשבוננו והעירייה לא מפחיתה בהתאמה את המחיר. יו"ר ועד הורי הגנים העירוני לא חתום על החוברת, לא נחשף לה, לא מאשר את תכניה ולא קובע את המראה החיצוני שלה. הוא רק מעביר את הפיסקה הרלוונטית שמאפשרים לו לפרסם. אם נלך לשיטת העירייה, שהמחיר הוא קבוע, אזי המחיר צריך להישאר זהה גם כאשר בחודש יולי יהיו יותר מ-20 ימי קייטנה, כמו קיץ 2022 לדוגמא. אבל לכך העירייה לא מוכנה להתחייב. העירייה טוענת שהמחיר שפורסם בחוברת הוא בהסכמת יו"ר הוועד. לעומת זאת, במייל שנשלח בתחילת שנת הלימודים הנוכחית אל יו"ר הוועד, כותבת מנהלת מחלקת גני ילדים במייל המיועד לכל הנוגעים בדבר מטעם העירייה ומטעם החברה לתרבות ופנאי כי המחיר של קייטנת יולי יחושב ויידון בנפרד".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, יובל קדוש, אמר: "פעם נוספת מוצאים את עצמם נציגי ההורים מנסים לרדוף אחר החזרי כספים בגין פעילויות שלא התקיימו או גביה שלא הייתה צריכה להיעשות מלכתחילה. כאשר נעשים סיכומים בין הנהגת ההורים לנציגי העירייה, ברור כי אנו מצפים שאלה יכובדו גם אם במהלך חודשים קצרים מתחלפים בעלי תפקידים בעירייה לרבות, מנכ"ל, גזבר, מנהל אגף חינוך ועוד, הסכמות יש לכבד. כהפקת לקחים מהתנהלות העירייה והישנות המקרים, בימים אלו אנו מגבשים הנחיות להנהגות ההורים ונשנה את אופן ההתנהלות שלנו מול העירייה ביחס לתשלומים באופן כזה שלא נעמוד יותר במצב בו נאלץ למצוא את עצמנו דורשים לקבל החזרים. בקרוב לאחר גיבוש ההמלצות נפרסם הנחיות ברורות להנהגות ההורים השונות ברחבי העיר".

תגובת כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מספקת את השירות המיטבי לילדי גני הילדים בעלות הנמוכה ביותר באזור השרון. לצורך השוואה, עלות קייטנה לשנת תשפ"א לילד בגן ילדים בכפר סבא הנה 1,970 שקל. זאת לעומת: דרום השרון אשר הנה 2,177 שקל; הרצליה – 2,037 שקל והוד השרון – 1,977 שקל. בנוסף לכך, חרף העלות הנמוכה, פעילות הקייטנה בכפר סבא ארוכה יותר – בעוד הקייטנות באותן ערים פועלות עד השעה 16:30, בכפר סבא מוענק השירות עד השעה 17:00. מציאות זו היא תולדה למאמצים הרבים הנעשים בכפר סבא על מנת לספק את השירות הטוב ביותר למען ילדי העיר והוריהם. עוד באשר להלנה על עלות הקייטנות לגני הילדים בעיר, עלות הקייטנה פורסמה בחוברת הרישום לשנת תשפ"א, אשר הופצה לבתי ההורים ובה חתום יו"ר ועד הורי הגנים. כלומר, בניגוד לנטען העלות פורסמה מראש בהסכמת יו"ר הוועד. באשר לטענה חסרת השחר לחוסר מענה לילדי החינוך המיוחד, חשוב להבהיר – כלל ילדי הגנים בכפר סבא זוכים לשירות שווה. גם ילדי החינוך המיוחד יזכו לשירותי קייטנה שמעניקה העירייה במהלך השבועיים הראשונים של חודש אוגוסט – שירות עירוני ייחודי המוענק להורי כפר סבא. זאת בנוסף לתגבור שיינתן על פי צרכי הילדים. אגף החינוך ימשיך לפעול על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר להורי כפר סבא והוריהם, תוך עמידה איתנה בהסכמים, שקיפות והידברות שוטפת עם קהילת ההורים בעיר".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר