גן אשל בכפר סבא צילום פרטי

זיהום, פריחות ועקיצות: תלונות רבות על מצב החול בגנים במזרח העיר

הורים רבים מתלוננים על מצב החול בגנים, מספרים שילדיהם חוזרים הביתה עם פריחות ועקיצות ומספרים שהחצר מלאה בצרכים של בעלי חיים. העירייה: "אנו מבצעים תחזוק שוטף בכלל מבני וחצרות מוסדות החינוך בעיר"

פורסם בתאריך: 14.7.21 08:25

עשרות תלונות של הורים רבים על זיהום ולכלוך בגינות החול בגני הילדים בעיקר באזור מזרח העיר בגני ילדים עירוניים בשכונות הדרים, יוספטל, האוניברסיטה ועוד. ההורים טוענים לאוזלת יד של העירייה בטיפול הולם בהחלפת החול, מה שגורם לזיהומים, גירודים ועקיצות רבות לילדים. עוד הם טוענים, כי בחלק מהמקרים השערים והגדרות לא נסגרים כראוי, וכך בעלי חיים נכנסים ועושים את צרכיהם. כמן כן, ההורים דורשים כי מתקני החול יוחלפו בדשא סינתטי או גומי כפי שקיים בגנים עירוניים רבים. בחלק מהמקרים ההורים טוענים, כי החול לא הוחלף במשך שנים, ובנוסף, מתקני החצר שבורים, ישנים ומסוכנים לשימוש.

ג'ניה חיו תושבת שכונת הדרים, מספרת: "הבן שלי בגן אשל ברחוב בקעת צין. יש שם זוהמה ולכלוך, שלחתי מכתבים, עשיתי שיחות ולא קיבלתי אף לא התייחסות אחת. התלוננו עוד לפני שנפתחה שנת הלימודים, כשרק קיבלנו את הצילומים של הגננת. נשלח מכתב לעירייה אך לא קיבלנו מענה. ההורים בגן רצו לעזור וניסו לחייג ולהתלונן, אבל אף אחד לא הגיב לפנייה והמצב נשאר אותו דבר. הילדים נפגעו בעיקר מנפילות ועקיצות יתושים, לכאורה, אבל מאוד ייתכן שהעקיצות הן מחרקים שונים בחול. אני יכולה להגיד לך שהחתולים שם חוגגים בהטלת צרכים. התלוננו גם על העובדה שאין כיסוי על הגדר למניעת כניסת חתולים וכמובן ששום דבר לא עזר. נאלצנו לבלוע את הצפרדע".

אמא לילד בגן בשכונת האוניברסיטה: "הבת שלי בגן נחליאלי. היא מאוד רגישה לעקיצות וסובלת כל השנה מגירודים ועקיצות ולפעמים פריחות שמקורם מהחול. דרך ועד ההורים בגן פנינו לעירייה כמה פעמים, אבל עדיין נמצאו גללים. הגדר לא אטומה לגמרי ולחתולים וחיות אחרות ממש אין בעיה להיכנס. פניתי גם לעירייה, אבל רק קיבלתי הודעה שזה טופל וזהו. באיזה שלב הרמתי ידיים, כי נגרם לי להבין שהבת שלי כנראה רגישה מדי. יש בכלל בעיה של יתושים בגן, על זה התלוננו יותר. הגן נמצא צמוד לגינה הקהילתית של השכונה, ומפוצץ ביתושים. יש לי עוד ילדה בגן אלמוגן, וגם שם החול מזעזע. חתולים נכנסים חופשי דרך הגדר. לשתי הבנות שלנו הייתה פריחה שלא ברורה מקורה. הרופאה שלנו אמרה שיש מצב שזה מהחול. לבת שלי היו בחורף סימנים בדיוק איפה שהמכנסיים נגמרו והגרביים התחילו. אנחנו התלוננו כבר מאוקטובר, שזה יחסית תחילת השנה".

אמיר סילבר, יו"ר ועד הגנים בעבר: "חול זה הדבר הטוב ביותר לילדים, הערך הפדגוגי שלו הוא אין סופי. בחול יש לטפל בצורה שוטפת, יש הנחיות של משרד החינוך/בריאות וזה די פשוט – להרטיב כל יום על מעט כלור, לסנן מספר פעמים בשנה, לגרוף כל יום וכו'. בנוסף, צריך גדר צפופה כדי למנוע כניסת חתולים, יש גדרות כאלה למשל בשכונה הירוקה. זה גם מחליף את היוטה הלא יפה שלא מאפשרת לאוויר להיכנס לחצר. כאשר יש תלונה על החול, צריך להגיע לרסס בשישי בסוף היום זאת כדי לאפשר זמן עד חזרת הילדים למשחק בחול, ואם יש צורך אז גם לסנן או להחליף מייד".
האם יש צורך להחליף למשטח גומי או דשא סינטטי?
"ממש לא מומלץ להחליף לגומי או דשא, זה לא בריא וגם לא טוב פדגוגית".

מוועד הורי הגנים נמסר: "ועד הורי הגנים העירוני קיבל במהלך השנה מגוון פניות הנוגעות למצב הגנים ברחבי העיר. באזורים רבים בעיר, ביניהם מרכז העיר, שכונת עליה ומזרח העיר, ישנם ריכוזים גבוהים של גנים ותיקים מאוד המצויים במבנים ישנים ורעועים, סובלים מהצפות ומבעיות איטום במהלך החורף, וכתוצאה מכך גם מבעיות עובש באזורים שונים. כמו כן, מצב החצרות בגנים רבים עגום וישנן תלונות בנוגע למיעוט מתקני החצר ובלאי של המתקנים שכן קיימים וכן בעיות בתחזוקת החול שגורמות לריבוי מזיקים ולהפצת מחלות. בעבר התחילה העירייה פרויקט של שיפוץ, חידוש ושיפור מבני הגנים, תהליך שלצערנו נעצר. בשנה החולפת שופץ גן אחד בלבד, לאור המצב התקציבי של העירייה. במהלך השנה ניסינו לרכז את תלונות ההורים, לבדוק אותן לעומק ולשקף את המצב לעירייה. עם זאת, רק מספר מצומצם של מקרים טופל, לעיתים תוך פרקי זמן ארוכים. במקרים אחרים הוכנו "טלאים" במקום לבצע שיפוץ מקיף. בכל הנוגע לחול, העירייה טוענת כי היא נוהגת לפי התקנים של סינון והחלפת חול. בכל המקרים בהם פנינו בבקשה לסינון החול – אכן החול סונן, אך לצערנו הדבר לא פתר את בעיות המזיקים. אחת הסיבות לכך היא שהם כנראה מסננים רק את החול שבארגז החול, בעוד שחול קיים גם באזורים אחרים של החצר ובמקרים רבים הוא מכסה את כל שטח החצר. ביקשנו לקיים פגישה בנושאים אלה עם העירייה, ולאחר דחיות חוזרות ונשנות שנמשכו כחודשיים, הפגישה אכן התקיימה לפני כשלושה שבועות, אך לנציגי העירייה לא היו תשובות לשאלות המרכזיות שלנו. אנחנו מצפים שהעירייה, שמצהירה שהחינוך אצלה במקום הראשון, תשקיע בהתאם לכך ותדאג לסביבה נקייה, בריאה, בטוחה ונעימה בכל גני הילדים בעיר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מבצעת תחזוק שוטף בכלל מבני וחצרות מוסדות החינוך בעיר. כאשר מתקבלות פניות הורים, מתבצע סיור ובחינה מקיפה של בקשותיהם לצד הצוותים החינוכיים בכל מסגרת. מעבר לכך נציין, כי בשנתיים האחרונות ביצעה העירייה שדרוג של עשרות מבני וחצרות גני ילדים כחלק ממהפכת החינוך בעיר, תהליך המשלב בין היתר שדרוג ארגזי חול בדשא סינטטי או משטחי גומי. ככלל, כחלק מבטיחות תפעול ותחזוקה שוטפת של החול בחצרות גני ילדים ברחבי העיר, מתבצעות 3 פעמים בשנה עבודות סינון וטיהור החול בגני ילדים ע"י חברה מוסמכת לכך. כמו כן כחלק מבטיחות תפעול ותחזוקה שוטפת של מתקני המשחק בגני ילדים, מתבצעת בדיקה חודשית של מתקני משחק ע"י חברה מוסמכת לכך. הורים אשר מבקשים לשפר את נראותו של גן ספציפי מתבקשים לפנות לעירייה לצורך בחינה פרטנית של הנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר