עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

התראה אחרונה: ועד הגנים מחריף את המאבק מול עיריית כפר סבא

הוועד הוציא מסמך דרישות באמצעות עורכת דין טרם נקיטת אמצעים משפטיים. העירייה: "נגיב באמצעים הראויים ולא דרך התקשורת"

פורסם בתאריך: 2.8.21 08:11

על רקע הטענות להפרת הסכמים מול הורי הגנים, הוציא ביום חמישי האחרון ועד הורי הגנים העירוני מסמך דרישות לעיריית כפר סבא טרם נקיטת צעדים משפטיים. מכתב הדרישות גובש על ידי צוות ניהול של ועד הורי הגנים העירוני בראשות יו"ר הוועד צביקה דוידוביץ' ובסיוע משפטי של מספר עורכי דין. המכתב יצא באמצעות עורכת הדין ליעד סטרולוב.
בין היתר, נדרשת העירייה על ידי ועד הורי הגנים להשיב להורים כספים שנגבו מהם לכאורה בניגוד לדין, בניגוד להנחיות משרד החינוך ובניגוד להסכמים מול ההורים ביחס לשנה"ל תשפ"א. כמו כן, לטענת הוועד, עיריית כפר סבא פועלת בניגוד לדין ומפלה אוכלוסיות בעלות מוגבלויות, בכך שאינה מאפשרת מסגרות מותאמות לילדי העיכוב ההתפתחותי ולילדים האלרגיים במהלך השבועיים הראשונים של חודש אוגוסט, כאשר במקביל בזמן זה מופעלות מסגרות לכל שאר ילדי הגנים בכפר סבא.
הפנייה לאפיק המשפטי באה, כזכור, לאחר שהוועד הציב דרישות מסוימות וטען כי הגבייה הכספית שמבצעת העירייה חורגת מהסכמי העבר ומהתחייבויותיה של העירייה וכן אינה תואמת את התקציבים המתקבלים ממשרד החינוך עבור הפעלת קייטנות הקיץ בגני הילדים. הוועד דורש השבת כספים להורים וכן פירוט בעניין זה.

יו"ר ועד הורי הגנים צביקה דוידוביץ': "העירייה לא מכבדת הסכמים קודמים עם ההורים, גובה תעריפים ללא סיכום חדש עם ההורים ובתעריפים הכי גבוהים אי פעם בכפר סבא. ניסינו בכל דרך אפשרית ובדרכי נועם למצוא את הפתרונות ולא הצלחנו. עיריית כפר סבא מתנהלת באופן חד צדדי ובחוסר התחשבות משווע כלפי ילדי והורי העיר. אנו נמשיך ונילחם בכל דרך על זכויות כל ילדי הגנים בעיר ללא אפליה ונדרוש את כספי ההורים שנגזלו מהם בחוסר צדק ובניגוד להסכמים".
יובל קדוש יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "המאבק של ההורים לילדי הגנים בכפר סבא הוא המאבק של כולנו. כאשר נעשים סיכומים בין הנהגות ההורים לבין נציגי העירייה, ברור כי אנו מצפים שאלה יכובדו גם אם במהלך חודשים קצרים מתחלפים כמה בעלי תפקידים בעירייה. הסכמות והבטחות יש לכבד. הטענה לפיה אין לעירייה כוח אדם מתאים אינה רלוונטית, מצביעה על מחדל בהתנהלות העירייה וכן מהווה פעולה הנוגדת את הוראות משרד החינוך וחוזר מנכ"ל בנדון".
עו"ד ליעד סטרולוב: "לאור כל האמור במכתב, מתבקשת העירייה להשיב להורים את הימים האבודים, אם בדמות ימי קייטנה נוספים או בדמות החזר כספי הולם. מדובר בהפרת הסכמים מול הורי הגנים ואפליית ילדים בגנים עירוניים".

חברת המועצה הדר לביא אמרה: "מצבנו בתחום החינוך רע מאוד. ראשי אגף ומחלקות עוזבים, הסכמים לא מכובדים, הילדים, ההורים והצוותים נפגעים. כשנותנים מילה ולא עומדים בה – זה חינוך רע".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא תגיב למסמך דרישות ועד ההורים באמצעים הראויים ולא דרך התקשורת. יש לציין כי נציגי ועד הורי הגנים הוזמנו להציג את עמדתם בנושא בישיבת מועצת העיר אשר נערכה ב-28.7, ונענו בפירוט בהתאם. באשר לסוגית החינוך המיוחד בחודש אוגוסט, כפי שהוסבר זה מכבר, סייעות רבות מסרבות לעבוד בקיץ, בשל הצורך לחופשה עם ילדיהן. לכן שירות הקייטנה העירונית המוענקת להורי כפר סבא באוגוסט, מתאפשרת תוך שילוב ילדי החינוך המיוחד בגנים ברחבי העיר לבחירת ההורים. בנוסף, עשרות ההורים לילדי החינוך המיוחד, האלרגניים וילדים עם עיכוב התפתחותי שנרשמו לשירות זה – קיבלו את מלוא הסיוע והליווי המקצועי על מנת שיוכלו גם הם ליהנות מההטבה העירונית. אגף החינוך פועל וימשיך לפעול במסירות ובמקצועיות למען תלמידי כפר סבא והוריהם, תוך המשך הידברות ושקיפות מול ועד ההורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר