עתירה מינהלית נגד משרד החינוך: מתנגד להקמת בי"ס חדשני בכפר סבא

את העתירה הגישה האגודה לקידום החינוך, בטענה, שלמרות עידוד המשרד להקמת בי"ס בקמפוס פנימיית שטיינברג, הוא מסרב לתת רישיון להקמתו. מעל מיליון שקל כבר הושקעו

פורסם בתאריך: 11.8.21 08:30

האגודה לקידום החינוך הגישה באחרונה עתירה מינהלית כנגד משרד החינוך. לטענת האגודה בזרוע אחת עודד המשרד את האגודה להקים בית ספר חדשני לקיימות ואחריות חברתית, ובזרוע השנייה הוא מתנגד לפתיחת בית הספר, וכחודש לפני פתיחת הלימודים טרם נתן רישיון לבית הספר.
ביהמ"ש המחוזי בי-ם הודיע כי כתב תשובה יינתן עד ה-11.8, דיון בנושא נקבע ל-15 בחודש ב-10:00. שלשום (ב') 9.8 התקיימה ישיבת הוועדה העליונה של משרד החינוך, שדנה במתן הרישיון לבית הספר, אך לא הושגה הכרעה.
יש לציין, כי בית הספר התיכון, שעתיד להיפתח בקמפוס פנימיית שטיינברג בכפר סבא (כחלק מהאגודה לקידום החינוך) ובפתיחתו הושקעו כבר למעלה ממיליון שקלים, הוא חלק ממהלך שהוביל משרד החינוך, אשר יזם שינוי בתקנות התמיכה וקבע כי פנימיות מודרכות, בהן קיימת מסגרת חינוכית תומכת לאחר שעות הלימודים בבתי הספר, יחדלו לקבל תקציב אלא אם יהפכו לחלק מכפר נוער הכולל פנימייה, בית ספר ומשק חקלאי.
התיכון אמור לפעול בשיטה חדשנית הכוללת ניהול עצמי של התלמידים ולמידה אקטיבית בשילוב למידה חוץ-בית ספרית כחלק ממערכת הלימודים וצפוי לפעול בשטח קמפוס "שטיינברג" במערכת שעות גמישה לאורך כל שעות היום. בבית הספר, שיהיה מאוזן אנרגטית מיום היווסדו, יוקמו גם חממות אקוופוניות מתקדמות. התיכון, הראשון מסוגו בארץ, צפוי לשמש חממה למצוינות ולפיתוח מנהיגות סביבתית חברתית עבור בני נוער מכל הארץ.

חממה שהוקמה במתחם פנימיית שטיינברג לטובת בית הספר החדש

באגודה לקידום החינוך אומרים: "הקמת בית הספר בשנה האחרונה נעשתה בידיעת ובעידוד המינהל לחינוך התיישבותי, אך כעת מתברר שמחוז מרכז מתנגד לפתיחת בית הספר בתחומו, רק כיוון שהוא יפוקח על ידי אגף אחר במשרד החינוך".
משפחת שטיינברג, שתרמה את בניית הקמפוס ותורמת גם לפעילות החינוכית בו, כתבה מכתב לאחרונה אל ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ובו היא קוראת לו להתערב לטובת הקמת בית הספר ולמנוע את סגירת הקמפוס: "אסור שחסמים ביורוקרטיים יחסמו את הדרך להקמת בית הספר הייחודי הזה, ויעמידו בסכנה את הקמפוס (של הפנימיה) כולו".
העתירה המינהלית הוגשה ע"י עורכי הדין דרור גדרון ודביר פרנקפורטר ממשרד אפרים אברמזון ושות'.
ממשרד החינוך נמסר: "המשרד יתייחס לעתירה במסגרת ההליך המשפטי".
מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא תומכת בהקמתו של בית ספר תיכון בפנימיית שטיינברג. ויחד עם זאת יש להדגיש כי כחלק מערך השוויוניות וההוגנות בחינוך המונהגת בכפר סבא פתיחת התיכון תעשה בתאום מלא.
״אנו בטוחים כי המחוזות השונים במשרד החינוך יצליחו לפתור את המחלוקות הקיימות ביניהן, וכשזה יקרה עיריית כפר סבא תשב עם כלל הגורמים הרלבנטיים לבחינת המשך קידום הקמת היוזמה המבורכת להקמת תיכון נוסף בעיר״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלומי

    זה מה שמשרד החינוך מכיר משהו חדש מרתיע אותו בהצלחה לכם על בית ספר חדש שחושב מחוץ לקופסה זה העידן החדש

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר