בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. צילום עזרא לוי
בית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. צילום עזרא לוי

מורה בדמוקרטי התבטאה נגד החיסונים, העירייה בודקת את המשך העסקתה

טליה רונן אמרה כי אינה מתכוונת להתחסן ואין לה אמון במערכת. רונן: "מקווה שבבי"ס שנותנים בו לתלמיד לבחור את דרכו ייתנו גם לי לבחור את דרכי"

פורסם בתאריך: 30.8.21 08:11

לאחר עלייתו לכותרות של המורה לקולנוע מבית ספר תיכון בתל אביב, רוני גאמר, שהצהיר כי אינו מתכוון להתחסן לקורונה גם במחיר איבוד הפרנסה, התבטאה לאחרונה בנושא גם טליה רונן, מורה לתיאטרון בבית הספר הדמוקרטי בכפר סבא, ועוררה סערה. רונן אמרה בראיונות שהעניקה, כי אף היא אינה מעוניינת להתחסן, גם במחיר סיכון בריאותה. עם זאת, היא טענה כי אינה מתנגדת לחיסונים ולא מכחישה את הקורונה, אך הבהירה, כי אין לה אמון במערכת שמסתירה את הפרוטוקולים ל-30 שנה. "אני מפחדת מהמחלה, אבל יותר מפחדת מהחיסון", ציינה.
עוד הבהירה המורה מכפר סבא, כי היא מצפה לפגוש את תלמידיה עם תחילת שנת הלימודים, והדגישה: "אני מקווה שבבית ספר שנותנים בו לתלמיד לבחור את דרכו, ייתנו גם לי לבחור את דרכי".
בתוך כך, מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, אמר כי להערכתו כ-15 אחוזים מצוותי ההוראה אינם מחוסנים. "מדובר בנתון לא קטן בכלל, ואנחנו קוראים להם להתחסן. אני חושב שמי שלא מחוסן ולא מוכן להיבדק – לא צריך להגיע לבתי הספר, במצב הזה הוא מסכן את עצמו ואת התלמידים. אנחנו נדון בנושא ונסכם מה צריך לעשות, אבל אם אנחנו דורשים מהתלמידים להתחסן – אז על אחת כמה וכמה מהמורים".
מהו התו הירוק לצוותים חינוכיים? לפי הנחיות משרד החינוך מרגע כניסת תקנות הקורונה לתוקף, התו הירוק אמור לחול על כל עובד במוסד החינוכי (עובדי הוראה וצוותי החינוך) בכל שלבי הגיל. הוא מתנה כניסתם בהצגת תו ירוק או בהצגת בדיקה שלילית, שתבוצע בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אם העובד אינו מוכן להתחסן – עליו להביע הסכמתו לבדיקת קורונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הטיפול במי שמסרב להתחסן או להיבדק מצוי בדיון מול משרדי הממשלה הרלוונטיים. התקנות לא תאפשרנה כניסה לבית הספר או לגן הילדים למי שאינו בעל תו ירוק או מי שאינו מציג תוצאת בדיקה שלילית לקורונה כנדרש.
כעת, בעקבות התבטאויותיה כנגד התו הירוק ומתן החיסונים, זומנה המורה טליה רונן לשיחת בירור בידי עיריית כפר סבא, זאת כאשר המשך העסקתה נבחן יחד עם משרד החינוך.
תגובת עיריית כפר סבא: "מורים ומנהלים הנם דמויות חינוכיות, אשר דעותיהם ואמירותיהם בעלות משקל רב יותר מאדם פרטי. כגודל המעמד מגיעה גם אחריות ציבורית רחבת היקף. חשוב לציין, כי הריאיון אותו מסרה טליה רונן, נעשה על דעת עצמה וללא קבלת אישור, ואינו מייצג כהוא זה את עמדת הנהלת בית הספר או את צוותי החינוך. העירייה תופסת את הריאיון בחומרה ותשקול את צעדיה. התו הירוק הוא אחד האמצעים החשובים לשמירה על בריאות הציבור תוך ניהול שגרת חיים, והימנעות מתחלואה מוגברת, כניסה לסגרים, בידודים ויחד איתם גם מההשלכות הבריאותיות, רגשיות וכלכליות הנלוות אליהם. עיריית כפר סבא עושה את מירב המאמצים להעלאת מודעות הציבור לחשיבות הבדיקות והחיסונים על מנת להבטיח את בריאות הציבור, המשך פתיחת העסקים המקומיים ואת רצף הלימודים הפיזיים במהלך שנת הלימודים".

בית הספר הדמוקרטי שלח להורים את הודעה הבאה: "קהילה יקרה, בעקבות הופעתה של חברת צוות בית הספר בתקשורת בנושא נגיף הקורונה חשוב לנו לציין שבית הספר נמצא בקשר רציף עם עיריית כפר סבא ופיקוח משרד החינוך ופועל בתיאום מלא עימם. בנוסף, בית הספר מקפיד כל העת לפעול בהתאם להנחיות המתקבלות ממשרדי הבריאות והחינוך בהתמודדות עם נגיף הקורונה. הדבר נוגע כמובן לכלל קהילת בית הספר ובפרט לצוות בית הספר. בצוות בית הספר חברים אנשי צוות בעלי דעות שונות. חברת הצוות שהתראיינה לתקשורת פעלה על דעת עצמה וייצגה את דעותיה בלבד. אין בדברים שנאמרו כדי לשקף את עמדת בית הספר. בית הספר קיים שיחה עם חברת הצוות על מנת להבהיר את הכללים המקובלים ואת הנחיות משרד החינוך הקשורים להתראיינות באמצעי התקשורת. חברת הצוות מבקשת לציין שפעלה בתום לב והייתה פועלת אחרת לו ידעה את ההנחיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא כועסת

    "היתה פועלת אחרת לו ידעה את ההנחיות"?!

    כלומר ממשיכה להפיץ מגפות מטעמים אידיאולוגיים אבל סותמת את הפה לגבי זה!!!
    איזה מזל שהיא לא הכירה את ההנחיות.
    לא ראוייה ללמד ובטח שלא דוגמא אישית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר