צילום עיריית כפר סבא. פתיחת שנת הלימודים תשפא , חטיבת יגאל אלון

כפר סבא חוזרת ללימודים עם בית ספר חדש, כ-25 אלף תלמידים ומתווה קורונה

שנת הלימודים תשפ"ב מתחילה היום עם מתווה מיוחד, עשרות אלפי תלמידים שמהווים 22 אחוז מאוכלוסיית העיר, בי"ס יסודי חדש ושני גנים ברוח שונה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 1.9.21 08:05

אלפי הורים וילדים חיכו ופיללו ל-1.9, יום פתיחת שנת הלימודים. השנה, לאור תחלואת הקורונה והגל הרביעי שפוקד אותנו, ספקות רבים היו עד הרגע האחרון לגבי תחילת הלימודים במועד, אך למרות כל האתגרים – שנה"ל יוצאת היום לדרך.

24,378 תלמידים ותלמידות מתחילים את שנת הלימודים תשפ"ב בכפר סבא, המהווים כ-22% מאוכלוסיית העיר. מביניהם, עולים לכיתה א' – 1,729 תלמידים, לחטיבות הביניים 4,842 תלמידים, לתיכונים – 4,718 תלמידים. ממוצע התלמידים בכיתה הוא 27.3. סך כל תלמידי גני הילדים – 4,570. לצד זאת, שיעור מחוסנים בגילי 12-15 עומד על 74% מוגנות (חולים, מחלימים ומחוסנים), ובגילי 16-19 כ-80%.

בית ספר חדש יפעל השנה – בית הספר החדש בירוקה. בנוסף, יפעלו שני גנים חדשים ברוח הדמוקרטי והמונטסורי. לא פחות מ-6 מנהלות ומנהלים מונו השנה בבתי הספר בכפ"ס: מיכל ניסן – החטיבה החדשה בשכונה הירוקה הדרומית, חן דויטש – היסודי החדש בירוקה הצפונית, עמית יצחאיק – בי"ס גורדון, מירי ספקטור – לאה גולדברג, איתי קנטור – חטיבת בר לב, דנה הירשברג – כפר דמוקרטי.
ראויים לציון, שני בתי ספר על יסודיים – הדמוקרטי וחטיבת המר, שנבחרו בין התיכוניים המצטיינים בארץ בשנת הלימודים האחרונה. עובדי ההוראה שבהם תוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,166 שקלים ל-8,443 שקלים.

המתווה לאור הקורונה: בימים האחרונים חילקו בתי הספר וגני הילדים בעיר להורי התלמידים את בדיקות האנטיגן, במטרה להבטיח כי כלל תלמידי כפר סבא ייכנסו למוסדות החינוך עם בדיקת קורונה שלילית עד 24 שעות לפני כן. בנוסף, מפעילה עיריית כפר סבא בשיתוף משרד החינוך מתחמי חיסון ליליים, וכן הרחיבה את מערך מתחמי החיסון בעיר בשיתוף קופות החולים, אשר עומד כיום על 5 מתחמים הפזורים ברחבי העיר. בימים האחרונים חילקו בתי הספר וגני הילדים בעיר להורי התלמידים את בדיקות האנטיגן, שמטרתן לאתר תלמידים מאומתים לקורונה ולהבטיח כי התלמידים יתחילו את שנת הלימודים עם בדיקת קורונה שלילית עד 24 שעות לפני פתיחתה. יש לציין כי בהתאם להחלטת הקבינט, צוותי החינוך לא יוכלו להיכנס אל מוסדות החינוך ללא תו ירוק או תוצאת בדיקה מהירה בקהילה (אנטיגן) מ-84 השעות האחרונות (כ-3 ימים). בנוסף, לא תתאפשר כניסה של מי שאינו תלמיד למסגרת החינוכית, אלא בהצגת תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה. עם זאת, כשמדובר בהורים, מנהל המוסד יוכל לאשר מקרים חריגים, בנסיבות המצדיקות זאת: קשיים רגשיים או נפשיים, מגבלה בריאותית או לצורך הסתגלות בשבעת הימים הראשונים של התלמיד במסגרת החינוכית. בכל מקרה, השהות מוגבלת ל-10 דקות לכל אחד מההורים, ובתנאי שלא יהיו יחד בו זמנית בתוך מבנה. בנוסף יש לציין, כי הלימודים החל מכיתה א' יתקיימו תוך עטיית מסכה הן על ידי התלמידים והן על ידי צוותי החינוך בחללים סגורים, ולמעט שיעורי ספורט.

ראש העירייה רפי סער: "אנו נרגשים ומאושרים לשובם של תלמידי עירנו למערכת החינוך הכפר-סבאית. עיריית כפר סבא יחד עם צוותי ההנהלה והחינוך ובהובלת אגף החינוך מוכנה לפתיחתה של שנת לימודים חדשה, לאחר שורה של ישיבות, כנסים והיערכויות עומק. בקרוב, נציג בפני תושבי כפר סבא את תכנית החינוך האסטרטגית של כפר סבא, שתביא לשדרוג משמעותי של המערכת המצוינת שלנו, בהסתכלות ארוכת שנים ובשיתוף קהילת ההורים. בנוסף, כ-50 מיליון שקל הושקעו במהלך חודשי הקיץ בשדרוג, חיזוק וחידוש מבני החינוך ברחבי העיר – השקעה המצטרפת לפרויקט נרחב לחידוש, חיזוק ושדרוג מבני החינוך בעלות של מעל 170 מיליון שקל בשנתיים האחרונות. תהליך המונע מהתפיסה, כי איכות ונראות, הן חלק בלתי נפרד מהצלחת המערכת החינוכית. אני מאחל לכל ילדות וילדי כפר סבא שנת לימודים מרגשת, חווייתית, והישגית".
אסנת חכמון, מנהלת אגף החינוך: "כפר-סבא פותחת שנת לימודים חדשה וההתרגשות בשיאה. אנו בעיריית כפר סבא יחד עם כלל צוותי הנהלה והחינוך, ערוכים לקבלת פניהם של תלמידי העיר ב-1 לספטמבר. השנה נמקד את מערכת החינוך העירונית, בין היתר, בפיתוח ההון האנושי באמצעות הקמת פורום מנהיגות חינוכית עירונית, נשים דגש על ערכי מנהיגות, שייכות, זהות, בחירה ומגוונות בדרכי ההוראה ולמידה".
מערכת צומת השרון מאחלת לכולם שנת לימודים פורייה, מהנה ובריאה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תלמידי כיתות ד' בבית ספר ברנר לא התחילו את השנה . איפה ראש העיר ומנהלת בית ספר שבחרה לא לצאת לילדים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר