הפגנת תלמידי והורי ברנר צילום באדיבות ההורים

למרות הקורונה ובניגוד להבטחה: משרד החינוך איחד כיתות בברנר

הורי שכבת ד' בבית הספר מחו הבוקר על ההחלטה התמוהה של משרד החינוך: "הבטחות צריך לקיים, לא ניתן למערכת החינוך לפגוע בילדים"

פורסם בתאריך: 1.9.21 09:33

חריקות כבר ביום הראשון ללימודים בכפר סבא. הורי תלמידי שכבה ד' בבית ספר ברנר בעיר קיימו הבוקר הפגנה כנגד ההחלטה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומשרד החינוך לאחד כיתות השנה, זאת למרות הבטחתה רק לפני כחודשיים, כי תימנע מכך. ההפגנה החלה ב-7:45 מרחוב ששת הימים פינת רחוב גלר תוך התקדמות לאזור בית הספר ברנר בהמשך רח' גלר. ההורים לא שלחו את ילדיהם לבית הספר ומאיימים להמשיך במחאה.
דנה קוממי, מהנהגת ההורים בבית ספר ברנר, שמובילה את המאבק יחד עם יו"ר הנהגת הורי בית הספר טל ברמן, מספרת: "בימים הראשונים לחופשת הקיץ קיבלנו הודעה ארצית על איחוד כיתות של שכבות שלא עומדות בתקן. לאחר מאבק ארצי שהתרחש בעזרתנו, יו״ר הנהגת ההורים קיבל הודעת ווטסאפ משרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שבו היא מאשרת שהשכבה שלנו לא תתאחד ושלחה מכתב חתום על ידה. שרת החינוך התחייבה שהשנה לא יהיו שינויים במבנה הכיתות מתוך הבנה שבתקופת הקורונה הילדים זקוקים ליציבות. אבל עכשיו, שבוע לפני תחילת הלימודים, הופתענו לגלות ששכבת ד' בבית הספר ברנר בכפר סבא הוחרגה מהסיכום. המשמעות היא שמארבע כיתות נהפוך לשלוש, כלומר יותר ילדים בכיתה, שינוי המרקם החברתי והרבה חוסר ודאות ויציבות. גם לילדים שלנו מגיעה יציבות רגשית. חינכנו את הילדים שלנו שהבטחות צריך לקיים, לא ניתן למערכת החינוך לפגוע בילדים".
מה קרה בשבועות האחרונים שהכל התהפך?
"לפני כשבועיים הודיעו לנו שהשכבה שלנו לא עומדת בתקן (שלא ידענו עליו מעולם), וכיוון שהיא הייתה בחריגה בשנה שעברה, אז לא נקבל החרגה השנה. פנינו שוב לשרת החינוך והיא כמובן לא מגיבה לנו. הוצאנו הודעה לכל גורם אפשרי, ומה שטוענים במשרד החינוך, זה שלמרות ההחלטה שלה, הם אלו שמנפים וככה זה. אנחנו לא נשלח את הילדים לבית הספר. הובטח לנו שנישאר 4 כיתות וכרגע איחדו אותנו ל-3. הודיעו לנו ממש ברגע האחרון, שההבטחה שלהם מבוטלת. אנחנו השכבה היחידה בעיר שלא קיבלה את האישור הזה. היו חמש שכבות בעיר שהיו במצבנו, בעקבות המאבק שלנו – כולן קיבלו את האישור ורק אנחנו לא".
מהי הסיבה שלא קיבלתם את האישור?
"לטענתם, שכבה שלא עמדה בתקן בשנה שעברה לא תקבל אישור חריג על חריג. את הנתון הזה אף אחד לא אמר לנו, כשאישרו לנו להישאר 4 כיתות. שלחו לנו את המכתב מבלי לעדכן שיש החרגה".

את יודעת מה אומר התקן?
"במשרד החינוך יש תקן, שאם יש מעל 101 ילדים – נפתחת כיתה נוספת. כלומר, התקן לכיתה הוא 34 תלמידים. כל הסיפור הזה בגלל חוסר של ילד אחד בלבד בשכבה".
האם עיריית כפר סבא תומכת במאבקכם?
"העירייה איתנו במאבק. פנינו לאסנת חכמון מנהלת מחלקת החינוך וגם לרפי סער ראש העיר אישית, לטענתם הם פנו למשרד ונתקלו בהתנגדות. היום נשלח מכתב חריף מעיריית ירושלים ליפעת שאשא ביטון לגבי בית ספר בירושלים שנמצא במצב שלנו והם קיבלו אישור והצליחו במאבק, בעקבות זאת היום ביקשנו שוב מרפי סער שיפנה באופן תקיף לשרה וינסה לעזור, אנחנו מחכים".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה לטענות על ההחלטה התמוהה, שנראה כי לא מתחשבת בהשלכות הקורונה: "שכבת ד' בברנר ביקשה וקיבלה בשנה שעברה אישור אי-צמצום חריג שניתן ממטה משרד החינוך. השנה, לא אושרה הבקשה בנימוק כי לא מאשרים אי צמצום חריג שנתיים ברצף ולא מאושרות תוספות שעות. שכבות אחרות בבית הספר אשר הגישו לגביהן בקשה לראשונה קיבלו את האישור. המחוז פנה מספר פעמים בבקשה לקבל את האישור החריג למרות הרצף ונענה בשלילה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא נוותר. לא על חשבון הילדים שלנו . הבטחות צריך לקיים. על מחסור בילד אחד לא מאחדים כיתחת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבטחות צריך לקיים. איפה ראש העיר , בירושלים ראש העיר ביטל את הגזרה. איפה מנהלת בית הספר שאפילו לא יצאה לילדים סובבה להם עורף

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר