גן ילדים צילום אילוסטרציה pixabay

אמא לילד עם צרכים מיוחדים זועקת: "אין לו סייעת, לי אין מאיפה לשלם שכר דירה"

ילד בן 3.5 שזקוק לסייעת צמודה בגן ילדים נותר בבית מתחילת השנה עקב חוסר בסייעות. אמו ניצבת בפני מצוקה כלכלית קשה

פורסם בתאריך: 5.10.21 07:21

ילדים רבים חוזרים עם סיום חגי תשרי למוסדות החינוך, אם לבתי הספר ואם לגנים. עם זאת, לא מעט נותרים מאחור ואין באפשרותם להיכנס עקב חוסר בסייעות הכרחיות. אמא לילד ממרכז העיר כפר סבא מספרת על מצוקה גדולה. בנה בן ה-3.5 שנרשם לגן ילדים באזור מגוריה, זכאי לסייעת צמודה עקב צרכים מיוחדים, אך מאז פתיחת שנת הלימודים לפני חודש הילד נותר בבית, מאחר ולא נמצאה סייעת על ידי עיריית כפר סבא. האם מתדפקת על דלתות העירייה ומבקשת פתרון לעניין, זאת כאשר שעון החול שלה, כהגדרתה, אוזל, והיא לא יכולה לצאת לעבוד.
האם מספרת: "הילד שלי צריך סייעת צמודה כדי ללכת לגן, מדובר בגן ילדים שמוכר על ידי העירייה ומפוקח תחת משרד החינוך. זה מוגדר גן מוכר שאינו רשמי. הילד קיבל אישור למקסימום 35 שעות סייעת, וזה מאפשר לו להישאר רק עד השעה 14:00 בלבד. אני רוצה לשלוח אותו לגן, אבל לא יכולה. נוצר מצב שהוא לא יכול ללכת לגן, ואני לא יכולה לצאת לעבוד ולהתפרנס. בעיריית כפר סבא אומרים לי שאין כוח אדם של סייעות. אני יודעת שהשכר שלהן זעום. אם לבן שלי לא תהיה סייעת בימים הקרובים – לא יהיה לי מאיפה לשלם שכר דירה. אומרים לי בעירייה שהם מאוד משתדלים והמצב קשה, אבל במציאות הילד שלי לא יכול לקבל חינוך".
חשבת על חלופה של גן במיקום אחר?
"לבן שלי יש הרבה מאוד קשיים, הגן שבחרתי לו היה נראה לי הכי מתאים עבורו. אין קשר גם למיקום. יש לי את הזכות לבחור באיזה גן אני רוצה שהילד שלי יתחנך. הבן שלי קיבל את הזכאות הפורמלית בגלל המצב הרפואי שלו. אני נמצאת אל מול שוקת שבורה. אני לא עובדת כבר למעלה משנה, מטפלת בו מאז שהמחלה אובחנה".
האם מספרת על חוסר אונים גדול, כשהיא בעצמה התגייסה למצוא סייעת, אך ללא הועיל: "אני מפעילה את כל העולם, אבל עדיין למרות כל הפניות והרצון לעזור, אני נמצאת בשבר גדול. לפי תגובות שקיבלתי מהורים, אני לא לבד במצב הזה, יש עוד כאלה שהילד שלהם לא הולך לגן או הולך רק חצי שבוע. אני פשוט זועקת, כי אני לא יכולה לאפשר לעצמי לא לעבוד. אפילו התגייסתי בעצמי וחיפשתי סייעת, אבל אף אחת לא מוכנה לעבוד בשכר המוצע. רוב ההורים משלימים את השכר מחוסר ברירה. לי אין את היכולת הכלכלית לעשות את זה".
מעיריית כפר סבא נמסר: ״מצוקת גיוס סייעות אישיות בחינוך המיוחד הינה בעיה כלל ארצית, המחייבת התערבות ממשלתית. מצוקה זו נובעת בין היתר בשל הקורונה והעלייה בתלמידים הזכאים לסייעת זו. ראשי רשויות רבים, ביניהם ראש העיר רפי סער, הציפו את הסוגיה הכואבת לשרת החינוך ובעקבות כך, פנה יו״ר השלטון המקומי לראש הממשלה ושר האוצר בבקשה להכיר במקצוע הסייעת כעבודה מועדפת, לשם הפיכת המקצוע לאטרקטיבי יותר ולהרחבת מערך הסייעות. אגף החינוך ממשיך לפעול בכל האמצעים הנדרשים לגיוס סייעות נוספות ולספק מענה הולם להורים שנותרו ללא פתרון״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנומימי

    אין סייעות כי השכר בושה
    כשיהיה שכר הולם לסייעות הן יגיעו כל עוד ימשיכו לזלס בסייעות וישלמו פחות ככה הסייעות או יעברו למשהו אחר או יצאו לפנסיה מוקדמת ולהורים תהיה בעיה …

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר