הפגנת הורי הדמוקרטי על מצב ההסעות, צילום באדיבות ההורים

צפו: הורי הדמוקרטי בכפר סבא הפגינו בעקבות מצוקת תחבורה

ההורים הפגינו מול העירייה: "זה לא נתפס עד כמה המערכת מנותקת מהשטח". היום (ראשון) הציגה העירייה פתרונות חדשים להורים שאומרים: "זה לעג לרש"

פורסם בתאריך: 10.10.21 17:50

כ-150 הורים וילדים מקריית החינוך הדמוקרטית הפגינו ביום שישי מול לשכת ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, במחאה על ביטול וצמצום קווי התחבורה הציבורית שנתנו מענה למאות תלמידים מכל רחבי העיר הלומדים בשלושה בתי ספר: דמוקרטי, מונטסורי וסאדברי, כאשר בנוסף גם החווה החקלאית העירונית ממוקמת בשטח הקריה הדמוקרטית ונותנת מענה לאלפי תלמידים.
ההורים טוענים, כי במסגרת התייעלות כלכלית החליטו לפני כמה שנים בעיריית כפר סבא לבטל את הסעות התלמידים לבית הספר הדמוקרטי וכמענה תוגברו אז קווי התחבורה הציבורית לאזור. אך השנה גם קווי התחבורה הציבורית צומצמו וחלקם אף בוטלו. לטענת ההורים, מדובר במחדל בלתי נתפס ולא סביר המותיר את הילדים וההורים ללא מענה ופתרונות. ילדים הגרים במרכז העיר או במערבה נאלצים ללכת ברגל לאזור התעשייה, כמעט שני קילומטרים תוך כדי חציית צירי תנועה סואנים ומסוכנים במיוחד (בן יהודה ודרך הפועל).
"לצערנו, קולנו ככל הנראה לא נשמע מספיק, ולעיריית כפר סבא אין פתרונות עבורנו, מלבד פתרונות שהם הבטחות סרק ולמראית עין בלבד. שוב הנטל נופל עלינו ההורים ואנו נאלצים לשלם מחירים כבדים, גם כלכליים, בכדי לאפשר לילדינו ללמוד במסגרות חינוכיות התואמות את ערכינו. התייעלות? אין שום בעיה, על חשבון חינוך וביטחונם האישי של ילדינו – בשום פנים ואופן", מדגישים ההורים.

נציין כי ביום חמישי התקיימה פגישה בין נציגי העירייה לנציגי משרד התחבורה והיום (ראשון) פגישה בין נציגי ההורים לנציגי העירייה, בה הוצגו להורים פתרונות, אך ההורים הבהירו כי הפתרונות אינם מספקים.

בהמשך לפגישה שנערכה ביום חמישי, נמסר מהעירייה: "שמחים לעדכן על גיבוש פתרון מיטבי עבור תלמידי הקריה הדמוקרטית. בתום משא ומתן עם משרד התחבורה, הוסכם כי יוסדר קו 15 ממרכז העיר לקריה הדמוקרטית למען התלמידים. בינתיים ועד היישום בשטח, ביקשה העירייה מחברת מטרופולין את המשך מעבר קו 2 במסלול קריית החינוך וכן את הפעלתו בימי שישי. בנוסף אליו, יופעל שאטל ממרכז העיר לקריה הדמוקרטית. במקביל, מגבשת העירייה תכנית להפעלת מערך הסעות תלמידים בשיתוף ההורים. הפתרון המוסכם הנו תולדה של מאמצים הנעשים במהלך השבועות האחרונים מצד העירייה ולשיתוף פעולה אפקטיבי מול משרד התחבורה״. קודם לכן נמסר מהעירייה: "העירייה פועלת מזה מספר שבועות בשתי חזיתות, במטרה להגיע לפתרון המיטבי עבור תלמידי הקריה הדמוקרטית. מול משרד התחבורה ומטרופולין – ב-7.10 נערכה פגישה אותה יזמה העירייה עם נציגי משרד התחבורה בניסיון למצוא אלטרנטיבה ראויה לקו 5 שבוטל. כמו כן, במקביל, מגבשת העירייה תכנית להפעלת מערך הסעות תלמידים בשיתוף ההורים וללא שום תלות בחברת מטרופולין. בינתיים ועד הגעה לפתרון המיטבי, מממנת העירייה שאטל לטובת התלמידים וכן הביאה העירייה את מטרופולין לגייס את קו 2 למסלול הקריה בשעות ההגעה והחזרה מהמוסד הלימודי".

בפגישה היום (ראשון) השתתפו מנהלת לשכת ראש העירייה, מנהלת קריית החינוך הדמוקרטית, מנהלת החווה החקלאית, יועצת התנועה של עיריית כפר סבא, מנהלת מחלקת בטיחות בדרכים, מנהלי אגף עבודות ציבוריות, ומנהל מחלקת ההסעות. את ההורים ייצגו יובל קדוש – יו"ר ההנהגה העירונית, אשר בנו לומד בביה"ס הדמוקרטי, הדר חשמונאי יערי – נציגת הדמוקרטי, שרון שיינין – נציגת בית הספר המונטסורי וערן ורנר – חבר ועדת ביקורת של הנהגת ההורים העירונית. מטרת הפגישה הייתה לבחון מקרוב את השינויים מבצעת העירייה בתחבורה הציבורית לבית הספר. נציגי העירייה סקרו בפני ההורים את הפתרונות לנושא עיבוי ותגבור התחבורה הציבורית. ההורים מצדם הודיעו שהפתרונות לא רלוונטיים, וכי בשלב זה הם ממשיכים במאבקם לתחבורה ראויה לביה"ס המצוי בשטח העיר. "אין אנו מתפשרים על פחות מקו ייעודי לבית הספר וזאת בלי קשר לתחבורה הציבורית", אמרו ההורים, "בשלב זה העירייה לא נתנה שום מענה מלבד הוספת קו מספר 2 בימי שישי. מדובר ממש בלעג לרש ביחס למצב העגום של התחבורה הציבורית לבית הספר", ציינו בהנהגת ההורים. נושא נוסף שעלה הוא הבטיחות של הסדרי הצנועה סביב בית הספר.

הדר חשמונאי יערי, אמא לשני ילדים הלומדים בכיתות ב' ו-ד', מספרת: "ב-4.7 הייתי אצל עילי (הרסגור הנדין, מחזיק תיק התחבורה בעיריית כפ"ס, ג.ג) בפגישה. הוא הרכין את ראשו והבין את גודל הטעות שנעשתה בביטול קו 5 לחלוטין, ושינוי מסלול קווים 2, 29 ו-10. שום קו כבר לא מגיע לבית ספר, נשארנו עם קו אחד שיוצא מהירוקה לבן יהודה. כל מרכז ודרום העיר אין להם איך להגיע. לא דיברו עם ההורים. זה ייעל כלכלית כנראה לעירייה, אבל לא לטובת התלמידים. זה משפיע גם על על שכונת קפלן ויוספטל שצריכים לצאת למרכז דוד, משפיע כמובן על הקהילה הדמוקרטית. אנחנו בי"ס עירוני מוכר. היה לנו שאטל מבית ספר למרכז דוד שהיה מגיע רק פעם אחת, אם פספסת – זהו, לא יגיע עוד אחד. לא ביקשנו קו חינם, רוצים תחבורה נורמלית. לפני שבוע אחראי ההסעות ומנכ"ל העירייה היו אצלנו בסיור והבטיחו מענה תוך יום-יומיים, כבר עבר שבוע וחצי, לא ראינו אותם ולא עונים לנו לטלפונים, לא לוואטסאפים ולא למיילים. בקיצור, הבטחות כמו חול".
יובל קדוש, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, שגם לו ילד בדמוקרטי, אמר: "מדובר במחאה סופר לגיטימית וצודקת מצד ההורים. העירייה לטענתם, בוחרת להסיר אחריות ולהאשים את משרד התחבורה ואת חברת מטרופולין. איך בדיוק מצפים מילדים בגיל יסודי שגרים במערב העיר או במרכז העיר להגיע לבית הספר? אין קווי הסעות, אין תחבורה ציבורית וזה פשוט לא נתפס עד כמה "המערכת" כל כך מנותקת מהשטח. קריית החינוך נותנת מענה ל-700 ילדות וילדים מרחבי העיר כולה, ואנו מבינים שזה כרוך בעלויות כספיות לעירייה, אבל ביטחונם האישי של ילדינו וחינוכם קודם לכל שיקול כזה או אחר".

עילאי הרסגור הנדין, מחזיק תיק התחבורה: "ההורים צודקים. ישנה בעיה תחבורתית קשה לקריית החינוך, בעיה שהתרעתי לגביה כחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים. לצערי, נותרתי בדעת מיעוט לגבי חומרת הבעיה הצפויה. ברגע האחרון הושג הסדר, לפיו קו 2 יגיע בשעות תחילת וסיום הלימודים לקריית החינוך, ובנוסף יהיה שאטל מבתי הספר לתחנת קו 29. ההורים טוענים שהסדרים אלה אינם מספיקים ואני מקשיב להם. השינויים התחבורתיים שנעשו לפני מספר חודשים הם הפעימה הראשונה בתוכנית התחבורה הציבורית החדשה. כשתושלם – יהיה מענה מעולה לכלל חלקי העיר. הבעיה היא בשלבי הביניים. עם זאת, היה פתרון על השולחן לסוגיה, וההתעקשות שלא ליישמו, גורמת להתמשכות מיותרת של הסבל שנגרם. הפתרון הקל וארוך הטווח עליו מסכימים גורמי המקצוע הוא קו מיוחד וישיר ממרכז העיר לשכונת קפלן ולקריית החינוך, במקום להתעקש על החזרת קו 29 לשכונת קפלן, שמשרד התחבורה מתנגד לה בתוקף. המלחמה על קו 29 הביאה לחודשים מיותרים של קיפאון. כמחזיק תיק התחבורה בהתנדבות אני ממשיך לעשות ככל יכולתי על מנת לסיים את הסאגה הזאת, למרות המחסור הקיצוני במשאבים. ישנו סיכוי טוב להסדרת הקו הישיר ממרכז העיר בזמן הקרוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר