מימין לשמאל מיה שילון, ברק גונן ודורון בן-עמי צילום פרטי

הקליפ הוויראלי של מורי כצנלסון: "להציף את בעיית האלימות כלפי מורים" | וידיאו

זה לא הקליפ הראשון של המורים מהתיכון הכפר סבאי, אבל לקליפ הזה יש מסר. "כל תלמיד יודע שבסופו של דבר, מה שלא יעשה, הוא יוכל לצאת מזה בשלום מבלי לשלם מחיר כבד מדי", הם אומרים

פורסם בתאריך: 24.4.22 09:00

בלוז בבית הספר: סרטון ויראלי חורך לאחרנה את הרשת בכיכובה של שלישיית מורים מתיכון כצנלסון בפר סבא. בסרטון מופיעים ברק גונן (מורה לתיאטרון), מיה שילון (מורה ללשון) ודורון בן עמי (מורה להיסטוריה ומזרחנות). הקליפ נקרא 'שלישיית מורת רוח /בלוז למסדרון המזכירות' על רקע צלילי השיר 'בלוז מדרגות הרבנות' של להקת הכל עובר חביבי. הסרטון פורסם בתחילת החודש וזאת על רקע עזיבה של מורים את מקצוע ההוראה עקב האלימות המופנית כלפי המורים. "לרוב מדברים על תנאי השכר ותנאי העבודה. מדברים גם על האלימות, אבל כמעט שלא מדברים על הקרקע הפורייה שמספקת את תנאי הגידול לאלימות הזאת. בסרטון טעימה על קצה המזלג מאיך שהדברים נראים מבפנים", כתב בן עמי בהקדמה לשיר ברשת.

היכנסו כאן וצפו בקליפ של המורים

הסרטון זכה כאמור לתהודה רבה עם מעל 23 אלף צפיות ומאות שיתופים ותגובות בתוך זמן לא רב. בן עמי, שאחראי על הניהול המוסיקלי בסרטון, סיפר: "ראינו לנכון להציף תופעה בעייתית של גילויי אלימות ובריונות מצד תלמידים והורים כלפי מורים, שלא זוכים לטיפול הולם מצד משרד החינוך. היעדר הסנקציות הוא אחד הגורמים העיקריים בירידה במעמדם של המורים כסמכות חינוכית. אנחנו אף פעם לא מצפים להד שכזה, אבל על סמך השיתופים הרבים וההזדהות עם תכני הסרטון, ברור לחלוטין שמדובר בתופעה כלל ארצית".

זה לא הקליפ הראשון של השלושה. בחודש נובמבר 2020 כיכבו השלושה בסרטון על רקע השיר  – 'אולי עוד קיץ ניפגש' בשיאה של מגפת הקורונה, שסיפק טעימה ממציאות החיים של המורים בתקופת הלמידה המקוונת מרחוק. במרץ 2021 במלאות שנה לסגר הראשון, ביצעו שלושת המורים קליפ עם מחרוזת שירי הכבש השישה-עשר, שנקרא 'הסגר השישה-עשר', לסיכום שנה של למידה מרחוק.

 

 

שלישיית המורים סיפרה אודות הסיבות ליצירת הקליפ האחרון: "כבר כמה שנים אנחנו כותבים שירים סאטיריים על הווי ההוראה. את הקליפ הנוכחי – "בלוז מסדרון המזכירות" כתבנו על תופעת האלימות הכללית, פיזית או מילולית, שמופנית מתלמידים או מהורים נגד מורים, ועל אזלת היד של מערכת החינוך בהתמודדות עם ההידרדרות המתמשכת של מעמד המורה בישראל. כל נושא הסמכות המורית והצבת הגבולות מאוד היטשטש בשנים האחרונות. כדי להצליח למלא את תפקידנו כמורים וכמחנכים אנחנו זקוקים לכלים שיאפשרו לנו להציב גבולות. לצערנו, כיום אין כמעט כלים כאלה. כל תלמיד יודע שבסופו של דבר, מה שלא יעשה, הוא יוכל לצאת מזה בשלום מבלי לשלם מחיר כבד מדי".

השלישייה המוכשרת סיפרה על התהליך עד פרסום הקליפ: "אנחנו עובדים על השירים שבועות רבים. מיה כותבת את המילים, דורון אחראי על הניהול המוזיקלי וברק מביים. העבודה המשותפת היא כיף גדול ואנחנו לא מפסיקים לצחוק. אנחנו גם חברים טובים מחוץ לשעות העבודה ומשתפים פעולה בהמון פרויקטים נוספים. את כל הקליפים שלנו מצלם ועורך יהודה דוד, שהוא מורה לתקשורת וסגן מנהל בביה"ס. את המסרים אנחנו תמיד מעבירים בהומור וביצירתיות. שלושתנו גם אמנים יוצרים מעבר להיותנו מורים".

יש לציין, כי הקליפים הססגוניים ובעלי המשמעות זכו להכרה גם ממסדית. השנה זכו שלושת המורים לקבל פרס הוקרה מטעם עיריית כפר סבא בעבור יצירה מקורית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר