לכלוך בבית ספר ש"י עגנון בכפר סבא, צילום פרטי
לכלוך בבית ספר ש"י עגנון בכפר סבא, צילום פרטי

"תלמידים מקבלים בבוקר שירותים מלאים בשתן וצואה שהתייבשו"

טענות קשות של הורים על מצב הניקיון בבית הספר ש"י עגנון: "בגלל השימוש אחר הצהריים לפעילות צהרונים וחוגים, הילדים מקבלים בבוקר בית ספר מלוכלך". העירייה: "בביקורות פתע נמצא כי בית הספר היה נקי"

פורסם בתאריך: 10.1.23 08:42

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי ע"ש ש"י עגנון בשכונה הירוקה בכפר סבא, מתלוננים על מצב הניקיון בבית הספר מתחילת שנת הלימודים. הדברים עלו בפוסט שפירסם עו"ד תמיר ברנשטיין, חבר הנהגת ההורים בבית הספר ובו כתב: "מאז תחילת השנה מקבלת הנהגת ההורים בבית הספר ש"י עגנון, תלונות על מצב התחזוקה והניקיון של בית הספר. בדיקה העלתה, שכתוצאה מהשימוש שהעירייה עושה בבית הספר בשעות אחר הצהריים לטובת פעילות הצהרונים והחוגים, וכנראה גם בשל העדר פיקוח מספק על קבלן הניקיון, ילדי בית הספר שמגיעים בשעות הבוקר, מקבלים בית ספר מלוכלך ובמצב תברואתי רע".

ברנשטיין מוסיף: "פניות חוזרות ונשנות לגורמים שונים בעיריית כפר סבא נענו עד היום רק בגלגול האחריות מגורם אחד למשנהו, כאשר ברור, כי העירייה אינה יכולה מצד אחד להפעיל מרכז קהילתי בבית הספר (שמכניס לקופת העירייה כסף), ומצד שני, שלא לספק שירותי ניקיון ותחזוקה מתאימים לאותו מרכז קהילתי. אנו ההורים לא מעוניינים להיכנס לשאלת חלוקת האחריות בין הגורמים השונים בעירייה, ודורשים כי העירייה – על כלל זרועותיה, מנהליה, אגפיה, קבלניה, מפקחיה, ועובדיה – תפעל לשיפור המצב הקיים, הן מבחינת ניקיון והן מבחינת תחזוקה".

עוד טוען ברנשטיין כי "לא ייתכן כי ארבעה חודשים אל תוך השנה, בית הספר לאחר שעות הלימודים ממשיך להתנהל כמו החצר האחורית של העיר, כאשר גם בבדיקה מזדמנת שנערכה נוכחנו לגלות, כי בשעה 7:30 בבוקר, תלמידים בגילאי 6 ומעלה מקבלים שירותים מלאים בשתן וצואה שהתייבשו, כיורים ומתקני טואלטיקה מלוכלכים, בגדים פזורים בכל פינה, פסולת שלא נוקתה, מתקני ניקיון פזורים, כלי אכילה בכיורים, ארגזי אוכל של צהרונים החוסמים את המסדרון, רצפה מלוכלכת, ועוד ועוד".

זאת ועוד: הורים מספרים כי מצב הניקיון בבית הספר גורם לילדיהם להתאפק שלא לעשות את צרכיהם בבית הספר. אחת האימהות כתבה: "זאת בעיה של שנים. הנהלת בית הספר והעירייה מסבנים אותנו ההורים שהנושא בטיפול ושנים אין שינוי. חייבים לפעול בקיצוניות ובמהירות אחרת לא ישתנה שום דבר. הבת שלי מתאפקת כל היום והיא כמובן לא היחידה. למה ילדים צריכים להתאפק לעשות צרכים? למה הילדים צריכים ללמוד בכיתות מזוהמות". אמא אחרת כתבה: "המצב שם מזעזע מאוד. הבת שלי גם מהמתאפקות. העירייה חייבת לטפל בזה בדחיפות".

 

 

ההורים טוענים כי ליקויי הניקיון לא קשורים רק לפעילות החוגים בשעות אחר הצהריים, אלא שבאופן כללי מצב הניקיון בבית הספר הוא לא טוב, כפי שהסביר עו"ד ברנשטיין: "חשוב לציין, כי בעיית הניקיון והתחזוקה של בית הספר הינה בעיה ותיקה שבמשך שנים לא עלה בידי ההורים לפתור אותה. הבעיה שגם במצב כאילו נקי זאת עבודה ללא חומרי ניקיון. החליפו צוותי ניקיון של אותו קבלן אבל הבעיה לא נפתרה. אנו מתלוננים על כך כמה שנים כבר ומתכננים לערוך ביקורת נוספת כדי לראות אם יש שינוי. החוזה מחייב את חברת הניקיון לערוך פעמיים בשנה, בחופש הגדול ובחופש חנוכה, מבצע ניקיון עם כלים ייעודיים של מקרצפי מרצפות וזה לא נעשה. הרצפות לא נוקו בצורה יסודית בחופשת החנוכה האחרונה. אנו סמוכים ובטוחים, כי עיריית כפר סבא אינה מזלזלת חלילה בכספי ציבור או בבריאות תלמידי בית הספר, ועל כן דורשים שינוי מיידי של המצב".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מבדיקה שקיימה העירייה בנושא, ניקיון בית הספר מתבצע בסוף כל יום פעילות ולקראת יום הפעילות הבא. למרות זאת ובמקביל, חודדו נוהלי העבודה מול הנהלת בית הספר האמונה על הנושא במהלך יום הלימודים, וכן מול החברה לתרבות הפנאי – האמונה על הפעילות לאחר יום הלימודים. במקביל, נעשו ביקורות פתע לאורך התקופה האחרונה ונמצא כי מבני בית הספר נמצאו נקיים כראוי בבקרים. כמו כן אותרו מקרים בודדים בהם חצר בית הספר לא הייתה נקייה כפי שמצופה, אך נמצא כי מדובר בלכלוך שהותירו ככל הנראה תושבי האזור, לאחר שעות פעילות הצהרונים והחוגים בבית הספר, וללא קשר לפעילות המתקיימת בשעות אחר הצהריים במקום, והנושא טופל מיידית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר