גן זמיר בכפר סבא, צילום פרטי
גן זמיר בכפר סבא, צילום פרטי

הורי שלושה גנים בכפר סבא כועסים: "על פי הבטחות העירייה השיפוץ היה צריך להסתיים מזמן"

הילדים עברו לגנים מרוחקים יותר עד תום השיפוץ, אשר נמשך הרבה מעבר לצפוי. העירייה: "במהלך העבודות הוחלט להרחיב את הפרויקט ובנוסף התגלו ליקויי בטיחות"

פורסם בתאריך: 9.3.23 08:16

העיכוב והכעס: הורים לילדי הגנים באשכול הגנים זמיר, חוחית וסנונית, הנמצא ברחוב ירושלים במרכז כפר סבא, כועסים על כך שהעירייה לא עמדה ביעד שהציבה בתחילת שנת הלימודים – חזרת ילדי הגן בחודש דצמבר למבנה הגן וזאת לאחר שיפוצו הכללי.

בחודש יוני האחרון קיבלו ההורים של שלושת הגנים הודעה מהעירייה כי הגנים יעברו שיפוץ מקיף שיחל בחודש אוגוסט וכי משך העבודות הצפוי הינו כארבעה חודשים, כלומר, שהילדים יחזרו לגן במהלך חודש דצמבר. בתוך כך, עברו הילדים לגנים אחרים, רחוקים יותר ממקום מגוריהם, דבר שהיקשה מאוד על ההורים, כפי שמספרת אם לילד בגן זמיר: "את הגן שלנו העבירו לגן ברחוב תל חי, המרוחק יותר מק"מ מביתנו. מאחר שאין לי רכב אני נאלצת ללכת עם הילד ברגל את המרחק הזה עם כל המשמעויות של חום וגשם".

אותה אם מציינת כי החשש של ההורים בזמן אמת היה שהשיפוץ לא יסתיים בדצמבר, גם בשל תקופת החגים באמצע, וזה אכן מה שקרה במציאות. "תוך כדי כך נאמר לנו שנמצאו ליקויים בלתי צפויים ולכן השיפוץ יתעכב והחזרה לגן תהיה ב- 15 בפברואר, אבל גם זה לא קרה. מה שהכי מרתיח אותנו זה שלמעשה השיפוץ כבר הסתיים והעיכוב נובע בגלל בעיה עם אספקת הציוד החדש לגן שזאת כבר ממש חלמאות לדעתנו".

השלב הבא בסאגה היה מכתב שקיבלו ההורים ב-23 בפברואר מאגף החינוך ובו צוין כי הילדים יחזרו לגן רק לאחר חופשת הפסח. מתוך המכתב: "אנו שמחות לבשר לכם כי עבודות הבינוי והשיפוץ מגיעות לסיומן בתום חודש זה (פברואר – ש.י.). עם זאת לאחר שיחה והיוועצויות, התקבלה החלטה משותפת עם מנהלות הגנים, צוותי הפיקוח במשרד החינוך, הנהלת התפעול והרכש והנהלת החינוך הקדם יסודי בעירייה כי חזרתם של הילדים אל מתחם הגנים תתקיים רק אחרי חג הפסח".

 

 

במכתב הוסבר כי ההחלטה התקבלה בשל הרצון שכניסת הילדים והילדות למתחם המשופץ תהיה לאחר שיושלם כל הריהוט וכן רצון לקיים את קייטנת פסח בגנים שבהם נמצאים הילדים כיום. עוד צוין כי בהמשך יקבלו ההורים תאריך מדויק של החזרה לגנים המשופצים. ההורים מביעים חשש משלהם: "שוב לא נקבו בתאריך מדויק ויש כאלו שחוששים שאנו כבר נישאר בגנים הנוכחיים עד סוף שנת הלימודים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "רווחתם ובטיחותם של ילדי העיר כפר סבא נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. במהלך העבודות הוחלט להרחיב את הפרויקט, על מנת להקים חדרי טיפול נוספים לילדי שילוב בגן ולהעניק לילדי הגן את המבנה החדשני והמותאם ביותר עבורם. בנוסף, התגלו במהלך העבודות ליקויי בטיחות במבנה הישן ובחצר הדורשים עבודה יסודית, ואשר לא ניתנו לחיזוי מוקדם. אנו מבינים את תחושת חוסר הנוחות של ההורים. הבינוי של הגן הסתיים, ואנו פועלים במרץ בכדי לסיים את העבודות והציוד בחודש הקרוב. הפעולות הנעשות כעת נועדו בכדי לספק לילדים את הגן החדיש והבטיחותי ביותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר