תיכון אורט שפירא, צילום מוטי אמר
תיכון אורט שפירא, צילום מוטי אמר

בעקבות פניית אחות שכולה מכפר סבא: בוטל ביקור פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני באורט שפירא

האירוע בוטל לאחר פניה של חגית שץ חבה, שבנה לומד בכיתה י"ב בתיכון ואחיה, רס"ל מנשה חבה ז"ל, בוגר התיכון, נהרג במבצע חומת מגן בג'נין בגיל 22 בלבד. "אני בעד שיח אבל לא עם משפחות מחבלים ובטח לא בתקופה הרגישה הזאת", אמרה חבה

פורסם בתאריך: 15.3.23 08:26

בפעם השלישית תוך ארבעה חודשים בוטל מפגש בכפר סבא של פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני בעד השלום. לאחר שבחודש הקודם בוטל מפגש דיאלוג שהיה אמור להתקיים במרכז הקהילתי בית הסטודנט ולפני ארבעה חודשים בוטל ביקור של נציגי הפורום בתיכון גלילי, בוטל ביום ראשון השבוע מפגש של נציגי הפורום בתיכון אורט שפירא בכפר סבא, מפגש שהיה אמור להתקיים ביום שני.

האירוע בוטל לאחר שארגון "בצלמו" קיבל פניה מחגית שץ חבה, תושבת כפר סבא, שבנה לומד בכיתה י"ב בתיכון ואחיה, רס"ל מנשה חבה ז"ל, בוגר התיכון, נהרג במבצע חומת מגן בג'נין בשנת 2002 בהיותו בן 22 בלבד.

חגית, שבנה מנשה קרוי על שם אחיה שנהרג, אמרה השבוע לצומת השרון: "ביום ראשון הבן שלי התקשר אלי וסיפר לי שעשו להם שיעור הכנה לקראת מפגש עם נציגי הפורום שאמור להתקיים למחרת. שיתפתי בזה את ההורים בכיתה ורובם התנגדו. במקביל פניתי לשי מארגון בצלמו שפנה להנהלת בית הספר. לא ברור לי מדוע דבר כזה נעשה בשושו ומבלי ליידע את ההורים. החבר'ה שלנו בתיכון מתגייסים בעוד חמישה חודשים. במקום להביא להם הורה שכול שיסביר על חשיבות הגיוס מביאים להם נציגים של משפחות מחבלים. אני בעד שיח אבל לא עם משפחות מחבלים ובטח לא בתקופה הרגישה הזאת".

יש לציין כי מדובר במפגש שהיה אמור להיות חלק ממסגרת הלימודים ובמהלכו מתארחים נציגי הפורום בבתי הספר לשיח עם התלמידים. שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו, שקיבל את הפנייה מחגית, שיגר מכתב למנכ"ל רשת אורט ומנהלת בית הספר וציין כי חגית ביקשה שהוא יעשה הכל על מנת לבטל את ביקור נציגי הפורום. בעקבות פנית הארגון ולחץ ציבורי שהופעל הוחלט לבטל את ביטול נציגי הפורום בבית הספר.

במכתבו ציין גליק בין השאר: "הפורום הנ"ל ירצה בפני תלמידי הבית ספר לפני הגיוס שלהם לצה"ל. במקום להביא מרצים שיעודדו את הנוער הנפלא והאיכותי של כפר סבא להתגייס לצה"ל ליחידות מובחרות ולהגיע הכי גבוה שרק אפשר לא עשיתם זאת. ההיפך הגמור: בחרתם להביא את הארגון הקיצוני "פורום משפחות שכולות" שמייצג משפחות מחבלים. הגיע הזמן להגיד את זה בקול ברור. חייל שמחסל מחבל עושה דבר חשוב מאין כמוהו, הוא מציל חיים, לעומת זאת מחבל שרוצח נשים תינוקות וילדים הוא פושע מלחמה נאלח שאין כמוהו. מה השלב הבא להזמין פורום משפחות שכולות גרמניות ויהודיות מזמן השואה? לאן הגענו?".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


גליק הוסיף: "תושבי העיר כפר סבא מאז ומתמיד היו גאים בצה"ל שהגן עליהם ורואים בו מופת של צבא מוסרי ודוחים כל ניסיון של כל גוף קיקיוני לתמוך בנרטיב שאומר שמי שרוצח חיילי צה"ל או תינוקות הוא לא פושע מלחמה. לא יעזור כלום. לא ישטפו לנו את המוח. רק לאחרונה ראש עיריית כפר סבא ותושבי העיר ביטלו אירוע דומה בתיכון בעיר בטענה שהם גאים בצה"ל. כך גם בוטל בבאר שבע, בנשר ועוד. לא רק זאת אלא רק החודש בוטל עוד אירוע דומה של פורום משפחות שכולות בכפר סבא. כן לדו קיום כן לפלורליזם לא לקבלת הנרטיב של תמיכה ברצח תינוקות. מותו של מחבל מתאבד לא ציווה לנו את החיים אלא ציווה לנו לדאוג להוקיע כל מחבל ושולחיו. בנוסף לא ייתכן להזמין נציגים רק מצד מסוים של המפה הפוליטית, אני קורא לכם להזמין נציג מהארגון שלנו או מארגון זכויות אדם אמיתי אחר ולא מארגוני זכויות שמגנים בעיקר על מחבלים ובני משפחותיהם. זאת חובתכם שכן חוזר מנכ"ל מחייב השמעת שני הצדדים".

יובל רחמים, מנכ"ל פורום המשפחות השכולות, אמר בתגובה לביטול ביקור נציגי הפורום בתיכון אורט שפירא: "אני לא יודע איך הצוות הציג את הזימון לתלמידים. אין לי ספק שהמנהלים באורט ובעירייה כלל לא התייחסו לתוכן המפגשים אלא דאגו לגורלם האישי עקב האווירה הכללית".

בדיון שהתקיים אתמול בוועדת החינוך של הכנסת אמר רחמים: "הארגון שאני עומד בראשו נושא את אחת הדעות שבילדותי היו הקו המנחה של החינוך שקיבלתי וזה שלום בינינו ובין האויבים שלנו. היום לצערי, הדעה הזאת הופכת להיות מיעוט קטן במערכת החינוך למרות שזה עדיין חרוט על דגל משרד החינוך. הפכנו להיות מוקצים והמדינה רודפת אותנו ומנסה להוציא אותנו מבית הספר. איבדתי את אבא שלי במלחמת ששת הימים כאשר הייתי בן 8 וכמוני עוד המון ישראלים שאיבדו את יקיריהם בפעולות טרור ופעולות איבה והחליטו שלוקחים את הכאב שלהם והופכים אותו לשיח של שלום. ולא רק ישראלים. גם פלסטינים שאיבדו בני משפחה בסכסוך הזה, באים ללמד את ילדי ישראל שיש סיכוי לשלום אם נדע לדבר אחד עם השני. יכולים להתפייס כי אנחנו שני עמים שחיים על הארץ הזאת שכולנו אוהבים אותה. את הקול הזה המדינה מנסה לסלק מבית הספר, גם על ידי חקיקה וגם על ידי שיסוי של כל מיני ארגונים שמנסים להלך אימים על מנהלים שאם חס וחלילה יזמינו אותנו לדבר על שלום עם הילדים הם יפוטרו, יקבלו תלונות ממשרד החינוך. המדינה נגדנו ומנסה להוציא אותנו מבית הספר ואם היא תעשה את זה בית המשפט לא יוכל להגן עלינו. העמותה הזאת היא אחת האחרונות שמותר לה להיכנס לבתי ספר ולדבר על חיים בשותפות, שלום ופיוס ועתיד ילדינו. את המשפחות השכולות הישראליות והפלסטינאיות לא צריך להוציא מבית הספר, אלא ההיפך, משרד החינוך צריך להגן עלינו ולהגן על מנהלים שמכניסים אותנו לדבר עם תלמידי התיכון. אתם רודפים את מבקשי השלום".

ברשת אורט סירבו להגיב לנושא.

לאחר ביטול האירוע פנתה חברת המועצה פליאה קטנר, יו"ר מרצ כפר סבא, לראש העירייה בדרישה לקיים את האירוע במסגרת עירונית. קטנר אמרה: "בפורום המשפחות השכולות חברים גם תושבי ותושבות כפר סבא, המעוניינים לבוא ולספר את סיפורם ורואים בכך חשיבות עליונה. העברתה של החלטת המועצה האחרונה נעשתה בדיוק עבור מקרים אלה. מדובר בהגנה על מערכת החינוך וחופש הבחירה של המנהלים בתוכניות שנמצאות באישור משרד החינוך יחד עם תוכניות נוספות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר