חברי משלחת הנוער לויסבאדן במפגש עם רפי סער ופליאה קטנר, צילום דוברות העירייה
חברי משלחת הנוער לויסבאדן במפגש עם רפי סער ופליאה קטנר, צילום דוברות העירייה

משלחת של תלמידי תיכון גלילי יצאה לביקור בעיר התאומה ויסבאדן בגרמניה

חברי המשלחת ישהו בבתים מארחים בגרמניה במשך שישה ימים, יסיירו בעיירות הסמוכות ובמחנה העבודה OSTHOFEN ויבקרו בבית הכנסת של הקהילה היהודית. משלחת גרמנית תבקר כאן באוקטובר הקרוב

פורסם בתאריך: 13.7.23 08:18

משלחת של תלמידות ותלמידים מתיכון גלילי בכפר סבא, יצאה אתמול (שלישי) לביקור בעיר התאומה ויסבאדן שבגרמניה. זאת במסגרת ברית ערים תאומות בין שתי הערים וכחלק מחילופי משלחות נוער הנערכים משנת 1989.

המשלחת, שנפגשה שלשום עם ראש העירייה רפי סער ועם חברת המועצה ומחזיקת תיק קשרי חוץ פליאה קטנר, מונה תשעה תלמידות ותלמידים, שסיימו כיתה י"א השנה, ושתי מורות מלוות.

המטרות של חילופי המשלחות הן יצירת דיאלוג ויחסים בין אישיים, היכרות מקרוב וחשיפה לחיי האחר על מנת למנוע דעות קדומות וגזענות, ובד בבד לקרב לבבות. התלמידים נדרשו לעבור טרם יציאתם למשלחת הכנה, שבמוקד שלה היו יחסי ישראל-גרמניה בעבר ובהווה, היכרות עם ההיסטוריה של העיר ויסבאדן המהווה עיר בירה מחוזית, התרבות הגרמנית ועוד. המשלחת, שתשהה בבתים מארחים בויסבאדן במשך שישה ימים, תיפגש בין היתר עם ראש העיר ויסבאדן ותסייר בעיירות הסמוכות ובמחנה העבודה OSTHOFEN. את ערב השבת תקבל המשלחת בבית הכנסת של הקהילה היהודית בעיר.

המשלחת הגרמנית מהעיר התאומה מתוכננת להגיע לביקור גומלין במהלך חודש אוקטובר הקרוב, היא תתארח בבתי חברי המשלחת הכפר סבאית ותכיר במהלך ביקורה פה את כפר סבא, את ארץ ישראל ואת חיי היום-יום של הנוער הישראלי.

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "עיריית כפר סבא מקדמת מפגשים בין תרבותיים, הכרת האחר וערכים של דיאלוג ושיח, שהם חלק מהכלים שאנו מעניקים לבנות ובני הנוער שלנו במסגרת תכניות חינוכיות פורצות דרך והכרת תרבויות שונות. אני שמח שאט אט חוזרות המשלחות לפעילות, אחרי שנתיים ויותר של קורונה, שנראה שכמעט נשכחה אבל הביאה לשינוי באורח חיינו. אני סמוך ובטוח שחוויית השהות בבתי תושבים מארחים בגרמניה תשאיר חותם בקרב תלמידינו ואני מאחל להם הצלחה והנאה, כאשר אנו כבר נערכים לקבלת משלחת הגומלין בעירנו".

חברת המועצה ומחזיקת תיק קשרי חוץ, פליאה קטנר, אמרה: "משלחת תלמידי התיכון לויסבאדן היא בדיוק המדיניות שאנחנו מקדמים: צעירים שיהוו הפנים של כפר סבא בעולם ובמפגש עם צעירים גרמנים יעניקו להם היכרות עם העולם הישראלי הצעיר, ובתמורה – ייתרמו בחזרה בהיכרות עם העולם הגרמני הפלורליסטי. המפגש ההדדי הבין התרבותי הזה, הוא מהצעדים החשובים שאפשר לקיים כדי להוריד גזענות בין קבוצות אוכלוסייה ולבנות אצלנו דור צעירים פתוחים ומכילים את האחר. זהו משאב אנושי איכותי שיגיע בעתיד לעמדות מפתח וינהלו את המדינה, ואנחנו מקנים להם כבר עכשיו פתיחות לשונה, סקרנות לאחר וקבלה של הזר, באמצעות קשרי החוץ העירוניים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר