חלל בבית הספר "גוונים" (צילום: עיריית כפר סבא)
חלל בבית הספר "גוונים" (צילום: עיריית כפר סבא)

בית ספר על יסודי חדש של החינוך המיוחד ייפתח בשנת הלימודים הקרובה בכפר סבא

בית הספר החדש, קשת, יכלול בשנה הראשונה לפעילותו כיתות ז' ו-ח' ובהמשך יצמח לכיתות ז' ועד גיל 21. בית הספר קשת, שיפעל כהמשך ישיר של בית הספר גוונים הפועל בעיר, מיועד לתלמידות ותלמידים, הזקוקים למענה ומעטפת בשל קשיים נפשיים

פורסם בתאריך: 7.8.23 11:13

בשורה חינוכית לתושבי כפר סבא: בית ספר על יסודי חדש של החינוך המיוחד ייפתח בעיר, כהמשך ישיר לבית הספר גוונים, ושביחד ייתנו מענה ייחודי מסוגו בשרון לתלמידות ותלמידים עם קשיים נפשיים.

בית הספר קשת ייפתח כבית ספר על יסודי צומח החל מכיתות ז' ועד גיל 21, כהמשך ישיר לבית הספר גוונים שפועל בעיר. בשנה הראשונה יכלול בית הספר כיתות ז' ו-ח', והוא מיועד לתלמידות ולתלמידים עם אינטליגנציה תקינה ומעלה, הזקוקים למענה ומעטפת בשל קשיים נפשיים. בית הספר, אשר יפתח ייחודיות אמנותית רחבה כמדיניות פדגוגית בית ספרית, יאפשר ללומדים בו להביא עצמם לידי ביטוי מלא בכל תחומי הלימוד הנדרשים מבני גילם, תוך שימת דגש על מגוון אמנויות ככלי פדגוגי חינוכי משלים.

בעירייה מדגישים, כי שני בתי הספר ביחד, שייתנו מענה לתלמידות ותלמידים עם קשיים נפשיים מכיתה א' ועד כיתה י"ב, הם ייחודים לאזור השרון כולו. עוד אומרים בעירייה, כי בשנים האחרונות נרשמה בכל הארץ עלייה במספר התלמידים הזקוקים למענה בשל קשיים נפשיים. בשל הצורך שנוצר, החליטה עיריית כפר סבא, לפני כשנתיים, להרים את הכפפה ולהפוך את בית הספר גוונים לבית ספר אשר נותן מענה בתחום זה של החינוך המיוחד, שידרגה והקימה חללי לימוד ייחודיים בבית הספר. כעת, כאמור, מצטרף בית הספר קשת כבית ספר על יסודי ממשיך, כך שתינתן מעטפת מלאה לתלמידים מכניסתם למערך בתי הספר ועד תום לימודיהם.

דותן מימון, מנהל בית הספר החדש קשת (צילום: עיריית כפר סבא)

דותן מימון, מנהל בית הספר החדש קשת (צילום: עיריית כפר סבא)

את בית הספר קשת ינהל דותן מימון (42), אב לחמישה מהמושב סלעית. מימון הוא בעל תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון, תואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל אביב ותעודת הוראה בהתמחות בחינוך מיוחד. במשך 20 השנה האחרונות עובד מימון בעולם החינוך. הוא החל את דרכו בחינוך הקיבוצי והמשיך בחינוך הפנימייתי ובניהול חטיבה ותיכון. ב-15 השנים האחרונות הוא עוסק בעבודה בחינוך המיוחד.

 

 

"בעשור האחרון תפקדתי תחילה כיועץ ולאחר מכן כמנהל בית הספר בית אקשטיין כפר מל"ל, שהפך לאחד מבתי הספר המצליחים והמבוקשים ביותר עבור תלמידות ותלמידים עם לקויות למידה מורכבות", מספר מימון. "אני מאמין מאוד בחינוך המיוחד, ובטוח בכוחו של בית הספר לשנות מציאות ולתקן חוויה עבור תלמידים והורים שלא מצאו את מקומם במערכת החינוך הרגילה. אני שואף ומתכוון לבנות מסגרת מיוחדת, שתעשה ככל שביכולתה למען שיפור איכות החיים של התלמידים ומשפחותיהם. אני שמח ונרגש מאוד להיכנס אל משפחת החינוך של כפר סבא, ומזמין את הקהילה לקחת חלק בהקמה של הפרויקט הייחודי והמרגש שלנו".

ראש העירייה רפי סער: "חינוך ילדינו מוביל את המדיניות העירונית, במטרה לתת מענה לכל ילד וילדה בכל סוגי החינוך הקיימים. פתיחתו של בית הספר קשת של החינוך המיוחד מהווה בשורה של ממש ותאפשר רצף חינוכי לתלמידות ותלמידי בית הספר גוונים ששודרג בשנתיים האחרונות והותאם לצורכי התלמידים. מדובר במענה ייחודי שכפר סבא מאפשרת לתלמידי העיר, ואני גאה לעמוד בראש עיר השמה את צורכי כלל תלמידיה בראש סדר העדיפות העירוני ונמשיך להוביל את החינוך בישראל. אני מאחל הצלחה רבה לדותן מימון ולכל צוות בית הספר ותלמידיו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר