כיתה, אילוסטרציה, Syda_Productions depositphotos.com
כיתה, אילוסטרציה, Syda_Productions depositphotos.com

מחאה בכפר סבא: מאות הורים חתמו על עצומה נגד הכנסת ספרי פורום קהלת לבתי הספר

בעצומה נכתב: "אדריכלי ההפיכה המשטרית מבקשים להשפיע באופן מניפולטיבי על הילדים שלנו". סער בתגובה: "נמצא דרכים יצירתיות אחרות לתווך לנוער את תחום האזרחות"

פורסם בתאריך: 10.8.23 09:12

מחאת הורים בכפר סבא: מאות הורים חתמו על עצומה הקוראת שלא להכניס את ספרי פורום קהלת לבתי הספר בשנת הלימודים הבאה. בעצומה, שעלתה רק שלשום לרשת ועליה חתמו כבר מעל 300 הורים, נכתב: "במהלך השנים האחרונות פועל פורום קהלת על מנת לשנות את ספרי האזרחות בישראל ולשטוף את המוח של ילדי ישראל עם רעיונות מעוותים על מהות הדמוקרטיה. במסגרת הניסיונות הללו הפורום ניסח מספר ספרים שנכנסו לתכנית הלימודים. את התוצאות של "החינוך" הקהלסטי אנחנו רואים ברחבי המדינה. אדריכלי ההפיכה המשטרית בישראל מבקשים להשפיע באופן פסול ומניפולטיבי על הילדים שלנו. לא ייתכן שגוף שפעל תקופה ארוכה על מנת לקדם את פירוקה החברתי והכלכלי של מדינת ישראל יהיה הגוף שאחראי על החינוך הממלכתי. לא ייתכן שגוף שדוגל בהשחתת הממסד האזרחי הישראלי, הוא זה שיהיה אחראי על לימודי האזרחות".

 

את היוזמה מובילה מרצ כפר סבא חופשית שאף שלחה מכתב בנושא לראש העירייה, רפי סער, ובו נכתב: ״לימודי האזרחות הם הבסיס הציבורי הראשון שמקבלים הילדים, שטיפת מוחם בנקודה זו על ידי גורמים אינטרסנטים הרואים בדמוקרטיה הישראלית כנטל שיש להסיר צריכה להדאיג כל הורה. אנחנו מבקשים מראש העירייה להודיע כי החל משנת הלימודים הקרובה לא יאפשר את הכנסת ספרי הלימוד שנכתבו על ידי קהלת לבתי הספר, זה העתיד של הילדים שלנו, זה העתיד של הדמוקרטיה שלנו".

רפי סער אמר אתמול בתגובה: "אני מודה לכל ההורים שפנו אלי ביממה האחרונה בנושא ספרי האזרחות של פורום קהלת. חופש לימודי הוא נכון ומתאפשר בהחלט אבל גם נכון שאת נושא האזרחות ילמדו הילדות והילדים שלנו מגורם שלא מזוהה פוליטית, שאיננו משחק תפקיד ברפורמה המשפטית בבוא הכיתה לבחון אותה. במסגרת גיבוש תכניות הלימוד בימים אלה, מערכת החינוך של כפר סבא תביא דרכים יצירתיות אחרות לתווך לנוער את תחום האזרחות – אבל לא דרך ספרי פורום קהלת. ממשיכים לעבוד עבור כלל תלמידות ותלמידי כפר סבא לקראת ה-1 בספטמבר. אני מאחל המשך חופשה מהנה להורים ולתלמידים".

בפורום קהלת היפנו אותנו אל ד"ר אביעד בקשי, שאמר: "ראשית, לא הייתה לי הזכות לכתוב את ספר האזרחות האמור. הייתי היועץ האקדמי לצוות מקצועי של משרד החינוך שכתב את הספר, ועל גבי הייעוץ שלי היה הליך ביקורת מפורט שכלל בין השאר את פרופ' רות גביזון ז"ל. עבודת הכנה, הכתיבה והשיפוט של הספר התבצעה לאורך שנים בפיקוח המפמ"רים אדר כהן, אלירז קראוס (כמ"מ) ויעל גוראון שחתמה על אישור הספר, בתקופת כהונותיהם של שרי חינוך מגוונים: סער, פירון ובנט. שנית, לא מדובר בעבודה מטעם פורום קהלת שכלל לא קם בעת שניגשתי למכרז על הייעוץ. ואציין שלא ראיתי ביקורות דומות על ההשפעה הדרמטית של פרופסורים אחרים על תכניות הלימודים של משרד החינוך בתחום לימודי האזרחות בעת שכיהנו כבכירי המכון הישראלי לדמוקרטיה. אשר לטענה שבספר יש הצדקה לאי-ציות לבית המשפט. מדובר בשקר גמור. לא רק שאין כל אזכור לעניין אי הציות לבית המשפט. בעמ' 311 עמ' 311 כתוב בדיוק הפוך: חשוב להדגיש כי על פי המצב המשפטי הקיים בישראל, המבוסס על הכרעת בית המשפט, חוקי היסוד גוברים על חוקים רגילים ובית המשפט מוסמך לבטל את חוקי הכנסת, אם לפי הכרעתו הם עומדים בניגוד לחוקי היסוד".

עוד הוא אמר: "לעניין ציטוטים סלקטיביים אחרים שמוצגים מתוך הספר – הספר הקפיד להציג את מגוון הדעות בחברה הישראלית בסוגיות המרכזיות שעל סדר היום האזרחי בישראל. כל עמדה הוצגה במיטב טיעוניה תוך ציטוט מיטב דובריה. ציטוט סלקטיבי של קטעי הספר שבהם הובעה עמדה אחת, תוך התעלמות מאיכות והיקף הצגת העמדה הנגדית בספר, הוא מעשה הונאה וחוסר מקצועיות. ספר האזרחות זמין כולו ברשת ואני מזמין כל קורא וקוראת של כתבה זו להיווכח באופן בלתי אמצעי מהיקף הצגת העמדות המנוגדות לעמדותיי האישיות כחוקר, ומאיכות הציטוטים והאנשים המצוטטים שנבחרו לשם כך. אפשר להתחיל בחיפוש ממוחשב של ציטוטי הנשיא בדימוס ברק – הכותב העכשווי המצוטט ביותר בספר…".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר