בני נוער מתנדבים בכפר סבא, צילום באדיבות העירייה
בני נוער מתנדבים בכפר סבא, צילום באדיבות העירייה

פעילויות לילדי הדרום, איסוף תרומות: הנוער הכפר סבאי לא מפסיק להתנדב

בני הנוער בכפר סבא לוקחים חלק משמעותי מאוד בפעילות למען המפונים מהצפון ומהדרום. וגם: להקת הנוער מהרצליה שמופיעה ללא הפסקה בפני המפונים והמיצג העוצמתי של תל מידי מור מטרווסט

פורסם בתאריך: 5.11.23 08:04

בני הנוער למען משפחות המפונים והתושבים: ההתגייסות הבלתי נגמרת מאז השבת הארורה ב-7 באוקטובר לא פסחה גם על בני הנוער מאזור השרון, שמוכיחים את כוחם בפעילויות תרומה והתנדבות.

בני הנוער בכפר סבא לוקחים חלק משמעותי מאוד בפעילות למען המפונים מהצפון ומהדרום. בין המתנדבים הרבים למען המפונים, פועלים בנות ובני הנוער של העיר בפעילות התנדבותית ענפה ורחבה, כאשר בעירייה מציינים כי גם בימי שגרה כ-85 אחוז מהנוער הכפר סבאי מתנדב במסגרות שונות. כך למשל, שבט שליט של הצופים נסע למלון פרימה ברעננה, שם העבירו חניכי השבט פעילויות ומשחקים לילדים המתארחים במלון. המדריכים קיימו שיחות עם בנות ובני הנוער, הקשיבו לסיפוריהם ויצרו להם קצת הפוגה שהעלתה חיוך על פניהם בתקופה מורכבת ולא פשוטה. בנוסף מדריכי השבט חגגו ימי הולדת לילדות וילדים שמתארחים בפנימיית עלומים בכפר סבא.

בגלריה 29 – מרכז המוזיקה העירוני לנוער, קיימו אירוע חברתי ל-30 נערות בסיכון שהגיעו מקיבוץ סעד שבדרום הארץ, האירוע כלל משחקי באולינג וצפייה בסרטים. בעיריית כפר סבא מציינים כי מאז תחילת המלחמה בנות ובני הנוער מהעיר מתנדבים במרכז איסוף התרומות העירוני בקריית ספיר – שם נאספות תרומות לחיילים ולתושבים מפונים. בני הנוער  ממיינים, אורזים ומסייעים בשינוע התרומות.

מיזם נוסף המתקיים בעיר הוא "דורשים בשלומם" – במסגרתו פוקדים בנות ובני הנוער בכפר סבא את בתיהם של התושבות והתושבים הוותיקים בימי שישי, מעניקים להם עוגות וחלות טריות לשבת, משוחחים איתם ובודקים לשלומם. ההתנדבות מתקיימת גם במסגרת בתי הספר, באיסוף תרומות, יצירת סרטוני עידוד והעלאת המורל, הכנת כרזות לחיזוק הרוח והנפש ועוד.

להקת על הבמה, הרצליה, צילום פרטי

להקת על הבמה, הרצליה, צילום פרטי

בהרצליה, עוברת מתחילת המלחמה, להקת 'על הבמה' – להקת הנוער הייצוגית של הרצליה ושל מרכז דידה, בין בתי מלון ומרכזים קהילתיים בעיר ומופיעה בפני תושבים מפונים מהדרום והצפון במטרה לעשות קצת שמח על הלב ולהזכיר להם שהם לא לבד. כחלק מהפעילות ההתנדבותית של הלהקה בימי המלחמה, הלהקה הופיעה מול מפונים במרכז נינ"א, NYX, אוקיינוס, הרודס הרצליה ומתנ"ס יד התשעה והיא צפויה להופיע במלון ריץ קרלטון ועוד. בלהקה 25 בני נוער מכיתות ט עד י"ב מהרצליה.

יניב גוטוירט, מנהל מרכז דידה לאמנות רב תחומית, בהרצליה, אמר השבוע: "להקת על הבמה, הלהקה הייצוגית של הרצליה מופיעה מול המפונים מהדרום והצפון שהגיעו להרצליה כבר מהימים הראשונים של המלחמה. חברי הלהקה, בני נוער ובוגרי הלהקה מופיעים באהבה ועם המון שמחה ונתינה על מנת להרים את המורל ולשמח את המפונים בימים קשים אלו. כחלק מהתפיסה של מרכז דידה לאמנות רב תחומית והאג'נדה של להקת על הבמה לתמוך, להתנדב ולתרום לקהילה בימי שגרה זה היה ברור לכולנו שבזמנים כאלו זוהי חובתנו להיות שם עבור אנשי העוטף והצפון. אני מקווה שזה עוזר אפילו במעט לשיפור מצב רוחם".

המיצג של תלמידי מור מטרווסט

המיצג של תלמידי מור מטרווסט

עיריית רעננה יצאה בעקבות המצב הביטחוני, במיזם חדש שנקרא "סיירת השמחה", פעילות בהובלת בני נוער מתנדבים המגיעה לבנייני המגורים של תושבי העיר במטרה לעשות שמח לתושבים. את המיזם מובילים בני הנוער בעיר, בהם ארגוני ותנועות נוער ונוער מתנדב מהחטיבות והתיכוניים המגיעים בהתנדבות לבניינים מגורים אליהם מוזמנים על ידי הדיירים לפעילויות חווייתיות מהנות ומשמחות. בני הנוער מפעילים את הילדים המתגוררים בבניינים במגוון הפעלות, בהן ימי הולדת, פעילויות יצירה וחשיבה, פעילות גופנית ועוד.

חברי הסיירת, המונה כעשרה בני נוער בכל קבוצה, מגיעים לבנייני המגורים עם ציוד ההפעלה. לצד זה, ציינו בעירייה כי תלמידי תיכון מור מטרווסט רעננה העלו מיצג עוצמתי ומרגש להשבת החטופים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר