תלמידי בית הספר אמית כפר בתיה. צילום באדיבות בית הספר
תלמידי בית הספר אמית כפר בתיה. צילום באדיבות בית הספר

עשרות מורים גויסו, שתי אימהות הפכו לרכזות שכבה בבית הספר

24 מורים מאמי"ת כפר בתיה גויסו למילואים. אז איך מסתדרים? מנהל בית הספר מספר על הפתרונות, על ההתנדבות של התלמידים, ועל ההשפעה של המלחמה על המוטיבציה של הבנות להתגייס לצה"ל במקום לשרות לאומי

פורסם בתאריך: 19.11.23 08:27

התגייסות המורים למילואים: איך מתנהל בית ספר שכמעט שליש ממוריו גויס למילואים? עם הנתון הלא שגרתי הזה מתמודדים בחודש האחרון בתיכון אמי"ת כפר בתיה ברעננה, זאת בעקבות התגייסות של 24 מורים למילואים מתוך צוות של 80 מורים בבית הספר הדתי, בו לומדים קרוב ל- 900 תלמידים בכיתות ז' עד י"ב.

הרב יוני ברלין, מנהל בית הספר זו השנה השמינית, מספר: "מלבד המורים שהתגייסו, רובם מהיום הראשון למלחמה באותה שבת שחורה, יש לנו גם כמה מורות שהבעלים שלהן מגויסים וזה מגביל גם אותן. מתוך המורים החסרים, מדובר על 5 מחנכים ושני רכזי שכבה".

איך אתם מתמודדים עם המחסור הזה?

"אנחנו עושים כל מה שנדרש כדי לבנות מערכת ולמלא את החוסרים. פנינו למורים ומורות שיקבלו אחריות חינוכית על כיתה שהמחנך יצא למילואים. פנינו לשתי אימהות בבית הספר שיהפכו לרכזות שכבה, בשכבות ח', ט'. הירתמות גדולה לעשות כמה שאפשר".

איך מתנהלים הלימודים אצלכם?

"ההחלטה ברעננה היא שלומדים אם יש אפשרות של מיגון. יש לנו בתיכון 3 בניינים, אבל אחד מהם העברנו לטובת בית ספר נעם הממלכתי דתי שנמצא במתחם שלנו מאחר ואין במבנה שלהם מיגון וזאת כדי לאפשר לימודים לתלמידי היסודי, כך שאנחנו לומדים כעת בשני מבנים. כל שכבה מגיעה לפחות 3 פעמים בשבוע מהשעה 7:45 עד 13:30 והשאר בזום. כמובן שגם במתכונת המצומצמת הזאת, המחסור של המורים הוא קריטי".

אם המלחמה תימשך זמן רב, איך זה ישפיע? 

"זה יפגע, אבל ברור לי שבהקשר של מבחני בגרות משרד החינוך יעשה התאמות. צריך לזכור שיש מקומות במצב גרוע מאיתנו שבהם תלמידים בקושי לומדים. נצטרך לעשות סדרי עדיפויות ולהשקיע בעיקר במקצועות ליבה שלא יכולים להישאר מאחור וכבית ספר דתי להשקיע גם במקצועות הקודש. אם לא תהיה ברירה, התלמידים יצטרכו בעתיד להשלים את החומר באופן עצמאי ובמשרד החינוך יצטרכו להסתכל אחרת על שנת הלימודים הזאת, כמו שהיה בקורונה".

 

 

 

 

לדעתך, המלחמה תגדיל את המוטיבציה לשירות קרבי?

"בית הספר שלנו ידוע באוריינטציה של גיוס איכותי לשירות קרבי וזה לא במקרה שכל כך הרבה מורים שלנו מגויסים לתפקידים קרביים. הייתי באיזה פורום שאמרו שאצל בנות דתיות, שרבות מהן הולכות לשירות לאומי, תהיה עליה בגיוס לצבא במקום לשירות לאומי בעקבות המלחמה. אנחנו עדיין לא שם אבל ברור לי שזה יגביר את המוטיבציה לשירות קרבי".

עד שהם יתגייסו, איך התלמידים שלכם עוזרים למאמץ המלחמתי?

"המון תלמידים מתנדבים בהרבה מקומות, גם בעזרה בחקלאות. יש גם התארגנות בתוך בית הספר. כך למשל באחד הימים האחרונים הייתה התארגנות לבשל ארוחה לאחד הגדודים ואחד הרכזים נסע להביא את האוכל לגדוד מסוים. היו גם פעילויות נוספות כמו הכנת מכתבים למשפחות של מפונים, יש תלמידים שכל יום נוסעים לעזור במלון פרימה ברעננה למפונים ויש עזרה למשפחות של מגויסים. כשזה יתאפשר נתחיל להוציא קבוצות תלמידים לעזרה באריזת חבילות ועזרה לחקלאים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר