ההרכב המוזיקלי "מורת רוח". מימין: מיה שילון, ברק גונן, דורון בן-עמי. צילום: פרטי
ההרכב המוזיקלי "מורת רוח". מימין: מיה שילון, ברק גונן, דורון בן-עמי. צילום: פרטי

"המורים של חיילי אוקטובר עשרים ושלוש": אלו המורים שמאחורי הקליפ הוויראלי | צפו

הם שלושה מורים שהקימו הרכב מוסיקלי בתקופת הקורונה. קליפ חדש שלהם, שמוקדש לשלושה בוגרי תיכון כצנלסון שנרצחו הפך לוויראלי: "זה שיר הצדעה ותודה לכל מי שמשרת ושומר עלינו ועל המדינה"

פורסם בתאריך: 5.12.23 08:22

השיר המיתולוגי בביצוע חדש ומרגש: סביר להניח שהוא הגיע גם לטלפון הנייד שלכם בסוף השבוע האחרון כי הוא הפך לוויראלי ביותר. אם לא הבנתם עדיין, אנחנו מדברים על הביצוע הנפלא של ההרכב המוזיקלי "מורת רוח" לשיר שנקרא: "המורים של חיילי אוקטובר עשרים ושלוש". השיר הוא חידוש לשיר הידוע "הילדים של חורף שבעים ושלוש" והוקדש לשלושה בוגרי תיכון כצנלסון שנרצחו ונהרגו מאז ה-7 באוקטובר.

מדובר בהרכב מוזיקלי המורכב משלושה מורים וותיקים בתיכון כצנלסון: מיה שילון, מורה ללשון עברית שכתבה את מילות השיר המחודש, כמו את כל מילות השירים במופע של ההרכב, דורון בן-עמי, מורה להיסטוריה ומזרחנות, הוא המעבד המוזיקלי של השיר וכל שירי ההרכב וברק גונן, מורה לתיאטרון, ביים את הקליפ, כמו גם את מופע ההרכב.

שלישיית "מורת רוח" החלה את פעילותה בתקופת הקורונה והתפרסמה בהוצאת קליפים סאטיריים על מערכת החינוך, שהם הבסיס למופע שרץ ברחבי הארץ קרוב לשנה ומורכב ממערכונים ושירים מסיטואציות במערכת החינוך.

"עד עכשיו התעסקנו בעולם החינוך ופתאום קרה משהו גדול מאוד במדינה", מספר מיה שילון. "רצינו להשמיע את קולנו ולקח לנו זמן למצוא אותו. רצינו להגיד משהו. פתאום בא לי הרעיון לחדש את השיר שכולם מכירים. לקח לי הרבה זמן. בהתחלה כתבתי מילים והקלטנו והשיר נגנז כי הרגשנו שזה לא מספיק מדויק ואז עשיתי עוד גרסה וגם היא נגנזה עד שהגענו לדיוק של מה שרצינו להגיד. כל התהליך הזה לקח בערך חודש עד שהיינו שלמים עם התוצאה והצלחנו לעשות את זה בצורה הכי מדויקת".

למיה חשוב להעביר מסר: "היו כמה שמועות בעניין. קודם כל, אנחנו מורים בתיכון כצנלסון למרות שהופץ אחרת. השיר הוא שיר הצדעה לכל מי שמשרת ושומר עלינו ועל המדינה. שיר תודה לכל החיילים והחיילות שמשרתים בסדיר, מילואים, בקבע, שמבחינתנו הם בוגרי בית ספר, אבל אנחנו מדברים בשם כל המורים בארץ כי כל חייל הוא בוגר בית ספר. הקדשנו את השיר לשלושה בוגרי בית הספר שנרצחו ונהרגו באירועי אוקטובר".

ספרי לנו עליהם.

"מדובר בשלושה בוגרים שלנו מהשנים האחרונות: יעל רוזמן ז"ל נרצחה במסיבה והיא הייתה גם תלמידה שלי. גם בן פישמן ז"ל נרצח במסיבה. רס"ן טל גרושקה ז"ל נהרג בתחילת המערכה והיה תלמיד במגמת תיאטרון של ברק. ילד מקסים שכולם הכירו אותו ומוכשר בצורה בלתי רגילה".

את מופתעת מדור החיילים והחיילות הנוכחי?

"מאוד. זה דור שנהגו לרדת ולהסתלבט עליו שהוא דור הטיק טוק, הסטורי והמסכים. אמרו שזה דור של מפונקים שמחפשים הקלות כמו שיש בבית ספר. בשיר אנחנו נוגעים בזה, שבמלחמה הם לא ביקשו הקלות והתגלו במלוא הדרם. הם פשוט יצאו גדולים וענקיים במערכה הזאת. הדור שלנו צריך לקחת אחריות כי אם היינו עושים דברים אחרת המחדל הזה היה נמנע והם לא היו צריכים לשלם את המחיר".

מהן התגובות שקיבלתם?

"אי אפשר לתאר את הוויראליות שהשיר הזה תפס וכבר נצפה במאות אלפים בכל הרשתות החברתיות. קיבלנו הרבה תגובות גם מאנשים בחו"ל, אבל בעיקר ממשפחות שכולות שמודים לנו שנתנו מילים עבורם, נתנו להם את המילים שחיפשו. קיבלנו תגובות מהרבה הורים שהילדים שלהם בצבא ומרגישים שמישהו רואה אותם ומייצג אותם באמצעות השיר הזה וזה מאוד מרגש אותנו. התגובות ריגשו אותנו לא פחות מאשר שהשיר ריגש אחרים".

מי שמקשיב טוב למילות השיר מגלה שיש ביקורת על הממשלה והעומד בראשה. אני מאמין שזה לא במקרה.

"אין אחד במדינה, שלא משנה באיזה צד פוליטי הוא, שלא יכול לקשר את המחדל הנורא שקרה ב-7 באוקטובר לבין המצב העגום, המפולג והמשוסע שמדינת ישראל הייתה בו. זה היה כמעט לא אחראי מצידנו לא להתייחס לרקע שהוביל למחדל הזה, אבל לא על זה השיר".

יש עוד שירים שצפויים לנו מצידכם על המלחמה המלחמה?

"כרגע לא. אנחנו חוזרים להופיע ובסוף החודש יש לנו הופעה באודיטוריום ספיר בכפר סבא. אנחנו מקווים שהמציאות תשתנה ותביא לנו רק דברים מצחיקים וקלילים לשיר עליהם. תאמין לי שהיינו מוותרים בכיף על השיר הזה. שלא נצטרך עוד שירים כאלו ושזה יהיה המחדל האחרון לכתוב עליו שיר. המופע שלנו הוא מופע שנכתב לפני המלחמה. אנחנו צריכים איכשהו לחזור לשגרה גם של הומור. זה לא סותר את הכאב הגדול אלא להיפך, בא לרכך אותו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר