תיכון הרצוג בכפר סבא, צילום דוברות העירייה
תיכון הרצוג בכפר סבא, צילום דוברות העירייה

סערה בתיכון: עשרות משפחות לא שילמו עבור הטיול השנתי, הטיול קוצר ותלמידים רבים כועסים

תלמידה בשכבת י"ב אמרה בתסכול: "מדובר ב-40 משפחות שבגללן שכבה שלמה נפגעת ואנחנו המומים ומההתנהגות". בית הספר: "עשינו את מירב המאמצים להוציא את הטיול לפועל, ואף הוספנו מתקציבנו"

פורסם בתאריך: 27.3.24 09:33

עשרות הורים לא שילמו – הטיול השנתי קוצר ביום: זעם בקרב תלמידים רבים בשכבת י"ב בתיכון הרצוג בכפר סבא, על עשרות הורים שהחליטו לא לשלם עבור יציאת ילדיהם לטיול השנתי, דבר שגרם לקיצור הטיול ביום אחד.

תלמידי השכבה היו אמורים לצאת אתמול (שלישי) לטיול שנתי בן שלושה ימים (שני לילות) בדרום הארץ, אך בשל סירובם של עשרות הורים לשלם, התלמידים יצאו רק הבוקר (רביעי) לטיול שיימשך יומיים בלבד.

יש לציין כי הנהלת בית הספר עשתה ככל שביכולתה לוודא שכל ההורים ישלמו עבור הטיול, אך עשרות הורים ניצלו את העובדה שלפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך אי אפשר לא להוציא תלמיד לטיול, גם במקרה שהוריו מסרבים לשלם והחליטו פשוט לא לשלם. ממידע שהגיע ל"צומת השרון", אף עולה שחלק מהתלמידים שהוריהם לא שילמו אפילו התגאו על כך שיצאו לטיול מבלי לשלם.

סמדר גולדשטיין, מנהלת בית הספר, התריעה כבר לפני כחודש בפני ההורים והתלמידים כי רק 32% מההורים שילמו את התשלומים לבית הספר וציינה כי במידה וההורים לא ישלמו, הנהלת בית הספר תיאלץ לבטל את היציאה לטיול. שלושה ימים לאחר מכן עדכנה המנהלת את ההורים כי רק 43% מההורים שילמו וב- 11 במרץ עדכנה כי רק 52% מההורים שילמו. מספר ימים לפני היציאה המתוכננת לטיול הודיעה גולדשטיין כי עקב אי הסדרת תשלום בקרב מספר לא מבוטל של הורים הטיול קוצר ליומיים במקום שלושה ימים. גולדשטיין ציינה בפני ההורים כי עלות היום השלישי של הטיול הייתה אמורה להיות מושתתת על בית הספר. גולדשטיין כתבה להורים ולתלמידים: "בית הספר קיבל החלטה לא לבטל את הטיול למרות הבעיה בתשלומי ההורים ולא לפגוע בתלמידים ששילמו ורוצים לצאת".

כאמור, תלמידים רבים שהורים שילמו כנדרש, הביעו זעם על התנהלות ההורים שסירבו לשלם. תלמידה בשכבת י"ב בבית הספר אמרה: "אנחנו כולנו בציפייה לטיול השנתי של י"ב. זה הטיול האחרון שלנו ביחד לפני הגיוס. הגיוס שלנו הוא לתוך מלחמה מה שאמור היה להפוך את הטיול לחוויה מיוחדת ועוצמתית עוד יותר עם כל החברים. אני אישית ממש חיכיתי לטיול השנתי השנה, תמיד אמרו לי חברים ומשפחה כמה שזו חוויה כיפית ומגבשת, טיול אחרון, שנה אחרונה, אבל ההרגשה שמנצלים אותנו פשוט מבאסת את כל הטיול. דווקא השנה כולנו צריכים את הרגע הזה לנשום, להתאוורר וליהנות, קצת לשכוח מכל הבעיות עם המלחמה, אבל אפילו את זה לא באמת קיבלנו".

התלמידה הוסיפה: "זה מובן שיש כאלו שבגלל המלחמה או מכל סיבה אחרת צריכים עזרה כלכלית, אבל לא מדובר על אלו. אלו שצריכים עזרה קיבלו את המלגה, ואין לנו בעיה לעזור לאלו שבאמת צריכים את זה, המצב מובן. אבל זה לא המקרה. מדובר בקבוצת הורים שהחליטו ליהנות על חשבון אחרים, ולנצל "חור" בחוזר מנכ"ל שמיועד לכוונות טובות אשר מחייב להוציא ילדים לטיול למרות שהם לא שילמו והבעיה מתחילה שם. מדובר ב-40 משפחות שבגללן שכבה שלמה נפגעת ואנחנו המומים וחסרי אונים מההתנהגות ומהירידה המוסרית של המשפחות האלה. מאוד מקווים שאולי אפילו ברגע האחרון הם יחליטו לעשות את הדבר הנכון ושנוכל לקבל את החוויה המלאה בדרך אחרת".

מתיכון הרצוג נמסר: "כחלק מתשלומי הורים שנתיים, נדרשו הורי שכבת י"ב בתיכון הרצוג לשלם עבור הטיול השנתי. למרות תזכורות מרובות מצד הנהלת בית הספר, עשרות הורים לא שילמו כלל את עלות הטיול. על מנת שלא לאכזב את התלמידים ולאפשר קיום טיול שנתי למרות העובדה כי הורים רבים כאמור לא שילמו את שנדרש, עשה בית הספר עשה את מירב המאמצים להוציא את הטיול לפועל, ואף הוסיף מתקציב בית הספר מאות שקלים עבור כל תלמיד. יש לציין כי זאת בנוסף לכספים נוספים שמקצה בית הספר מתקציבו עבור הטיול, כחלק מהשלמת העלות בגין הנחות תלמידים או תלמידים שאין ביכולת הוריהם לשלם".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר