גן שוהם בכפר סבא, צילום פרטי
גן שוהם בכפר סבא, צילום פרטי

ההורים גילו כי הגן ייסגר וכועסים: "נזק רב להורים ולילדים". העירייה: "יש רק 13 נרשמים"

הורי גן שוהם יוצאים נגד ההחלטה לסגור את הגן: "שיקול כלכלי צר וקר". בעירייה מסבירים זאת במספר הנרשמים

פורסם בתאריך: 28.5.24 08:11

העירייה מתכננת לסגור גן הילדים – ההורים יוצאים למאבק נגד ההחלטה: הורים לילדים בגן העירוני "שוהם" זועמים על החלטת העירייה לסגור את הגן החל משנת הלימודים הבאה.

מדובר בגן טרום טרום חובה הנמצא ברחוב הרצל ומשויך לבית הספר אוסישקין. לאחרונה גילו ההורים כי בכוונת העירייה לסגור את הגן משנת הלימודים הבאה והם החליטו להביע את מחאתם נגד החלטה זו. נציגות ההורים, תובל סבח ולימור אבשלום, שיגרו מכתב חריף לראש העירייה רפי סער ובכירות באגף החינוך ובו כתבו: "לתדהמתנו ולהפתעתנו הרבה, גילינו כי בדעת עיריית כפר סבא לסגור מספר גנים בשנת הלימודים הבאה, וביניהם גן שוהם המצוי ברחוב הרצל בכפר סבא, ואשר משויך לאזור הרישום לבית הספר "אוסישקין".

האימהות ציינו לטובה את פעילות הגן ונשות הצוות: "גן שוהם הינו גן ותיק ובו פועל צוות מיומן ומנוסה אשר זכה לתשבוחות רמות. הגננת והסייעת, לצד הסייעות הנוספות והגננת המשלימה, הינן צוות טוב, ייחודי, אמין, מסוג הצוותים אשר ההורים ממשיכים לשלוח את ילדיהם אליהן פעם אחר פעם, ולא בכדי שמו הטוב של הגן הולך לפניו".

בהמשך מפרטות על ההשלכות הצפויות בעקבות סגירת הגן: "סגירת הגן ופיזור הצוות יהווה הפסד ענק עבור ילדי והורי השכונה ויגרום להם נזק רב. מדובר במוסד חינוכי הפועל בצורה מיטיבה ומצמיחה, ולא ברור כיצד סגירתו הינה לטובת הציבור. גן שוהם הינו אחד מ-5 גני טרום טרום חובה הפועלים באזור השיוך של בית הספר אוסישקין. סגירתו של הגן תביא לדחיסת ילדי השכונה ב-4 גנים בלבד. ילדים בני שלוש יצטרכו לפגוש בפעם הראשונה את המערכת הציבורית בגן צפוף ודחוס. הורי הילדים יצטרכו לכתת רגליהם לגנים המרוחקים מרחק רב ממקום מגוריהם שכן ידוע כי אזור השיוך לבית הספר אוסישקין הינו אזור גדול מאוד החולש על שטח רחב במיוחד. משמעות הדבר הינה עומס נוסף של רכבים על רחובותיה העמוסים ממילא של השכונה במקרה הטוב, או הליכה ארוכה במיוחד, בימי עומס חום וגשם, עם ילדים רכים ולעיתים גם עם אחיהם הקטנים, ובנוסף לכך אובדן שעות עבודה".

 

ההורים טוענים כי סגירת הגן נובעת מטעמים כלכליים ומביעים תמיהה על עיתוי סגירת הגן: "נראה כי המהלך הנוכחי הינו צעד נוסף בשרשרת צעדים אשר תוכננה מבעוד מועד ואשר מטרתה סגירת גנים לשם חסכון כלכלי. בתוך כך, בשנת הלימודים הקודמת התקבלה החלטה חריגה לבצע את ה"חתך" של שנתון טרום חובה בחודש אוקטובר, במקום בחודש יולי/אוגוסט כפי שהיה נהוג. בכל השנים הקודמות היה הגן מלא עד אפס מקום או כמעט עד אפס מקום, כך שלא ניתן לטעון כי אין בו צורך או כי נרשמים אליו באופן עקבי כמות מועטה של ילדים. קשה שלא להסיק כי מהלך זה מתרחש דווקא כעת, לאחר קיומן של הבחירות המוניציפאליות, וכאשר מועד הבחירות הבא אינו נראה באופק".

בסיום המכתב ציינו: "אנו מצפים כי נושא החינוך, ועל אחת כמה וכמה החינוך לגיל הרך, יהיה בראש סדר העדיפויות של העירייה. ציפוף 35 ילדים בגן אחד זו לא אידיאולוגיה, זו הקרבה של ילדינו משיקול כלכלי צר וקר. נכון למועד שליחת מכתב זה, ידוע על לפחות 20 ילדים אשר הוריהם רשמו אותם לגן שוהם לשנת הלימודים הבאה. גן שוהם מיועד לשרת בכל השנים הבאות את ילדי השכונה. כך, שסגירתו המתוכננת של הגן צפויה לפגוע בעשרות מתושבי השכונה באופן ישיר, ובמאות ואלפים מהם בהסתכלות לטווח ארוך. נבקשכם לשקול מחדש את ההחלטה לסגור את גן שוהם, אשר תהיה בכיה לדורות".

ממנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון, נמסר: "בעיר כפר סבא פועלים 166 גני ילדים עירוניים כאשר אגף החינוך פועל לשיבוץ מיטבי של הילדים ולהתאמת גני הילדים לאופי וצורכי התלמידים. צוותי אגף החינוך שיבצו בהצלחה 98 אחוז מהילדים בהתאם לאחת מהעדפות הוריהם. בגנים בודדים בלבד, בהם מיעוט נרשמים של כ-10 ילדים בממוצע שובצו הילדים לגני ילדים אחרים בקרבת מקום מגוריהם. בגן שוהם נרשמו רק 13 ילדים, ולכן קיבלו שיבוץ אחר בהתאם לאחת מהעדפות ההורים האחרות, כפי שנרשמו בהליך השיבוץ. עיריית כפר סבא פועלת ותמשיך לפעול כשרק טובת הילדים עומדת לנגד עיניה ולהוביל חינוך מצוין ופורץ דרך, ומודה להורים על שיתוף הפעולה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר