יו"ר ארגון המורים רן ארז, צילום נועם מושקוביץ דוברות הכנסת
יו"ר ארגון המורים רן ארז, צילום נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

שברו שביתה: רוב מוחלט של המורים העבירו ציוני מגן

לא סופרים את רן ארז: בדיון על המשבר בחינוך העל יסודי שהתקיים בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת נחשף כי יותר מ-92 אחוז מהמורים בארץ העבירו ציוני בחינות מגן לקראת בחינות הבגרות. בתגובה איים ארז - איך לא - בשביתה כללית. ואיזה מסכנים התלמידים

פורסם בתאריך: 30.5.24 10:01

רוב מוחלט של המורים חברי ארגון המורים העל יסודיים שברו את עיצומי הארגון והעבירו ציוני מגן לקראת בחינות הבגרות. מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני חשף כי למרות העיצומים שנוקט הארגון, יותר מ-92 אחוז מהמורים בארץ העבירו ציוני בחינות מגן לקראת בחינות הבגרות. הדברים נאמרו במהלך דיון שהתקיים היום (רביעי) בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בנושא המשבר בחינוך העל יסודי.

ארגון המורים מנהל מאבק עם משרד האוצר בטענה כי המשרד מתנה את המשך המשא ומתן לחתימה על הסכם עמו "בהפיכת המורים לעובדי קבלן על ידי הכנסת חוזים אישיים לבתי הספר – עניין שמשמעותו היא הצעד הראשון להפרטת מערכת החינוך. מורים עובדי קבלן, כפי שדורש משרד האוצר, הם מורים ללא כל תנאים שמוענקים על ידי הסכמים קיבוציים – ביטחון תעסוקתי וכלכלי, חופשות, קרנות וגמולי שכר".

שמעוני אמר בדיון כי עבור משרד החינוך "חוזים אישיים הם לא דגל אדום. חוזים אישיים הם לא הפרמטר שישפיע על מערכת החינוך מבחינה מקצועית, אבל אני לא נגד. התכלית היא איך להכשיר מורים ולתמרץ אותם, כך שהם יהיו הכי טובים במערכת".

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב נזף בנציגי האוצר וארגון המורים ואיים לכנס את הוועדה מדי שבוע עד שהבעיה תיפתר: "אסור לקחת את תלמידי ישראל כבני ערובה. תמצאו את הדרך שהם לא ייפגעו. אני מבקש מארגון המורים לשחרר את ציוני הבגרויות ב-100 אחוז. הוועדה מצפה מהצדדים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי למציאת פתרון. במשא ומתן צריכות לעלות כל האפשרויות, כולל חוזים אישיים לפחות כבחירה, אבל אם זו אבן הנגף יש להסיר אותה".

טייב פנה ליו"ר ארגון המורים רן ארז ולנציג האוצר ואמר: "תיכנסו לחדר ותתפשרו פה ושם. בסוף מישהו הרי יתקפל, אז תעשו את זה עכשיו".

בדיון הציגה חוקרת של מרכז המחקר והמידע של הכנסת את נתוני השכר של המורים: בשנת 2022 השכר החודשי הממוצע לכל המורים בחטיבה העליונה היה 16,716 שקל ברוטו למשרה מלאה. מורה עם ותק של שנה עד עשר שנים הרוויח 12,236 שקל ברוטו בממוצע, ומורה עם ותק של 31 שנים מגיע לשכר ברוטו של 22,314 שקל בממוצע. בעשור האחרון שבין 2012 ל-2022 עלה השכר של מורי החטיבה העליונה בשיעור של 35 אחוז, לעומת 15 אחוז בקרב אקדמאים במשרדי הממשלה ו-22 אחוז בקרב אקדמאים בגופים הציבוריים.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ספיר מוספי אמרה בדיון: "אני הולכת לסיים עם ציונים גרועים. מבחינתי, לכולם פה יש סמכות ואחריות. תגידו שהדבר הזה נפתר מחר. אני מצפה ממי שמחזיקים את הכספים ואחראים לחתימת ההסכם שימצאו את האלטרנטיבות האחרות ולא יילחמו על דברים מיותרים".

בתגובה לטענות אמר יו"ר ארגון המורים רן ארז: "המקום היחיד שאנחנו יכולים להיאבק בו הוא במערכת החינוך. שביתה כללית? אולי נגיע גם לזה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר