עילאי הרסגור הנדין. צילום: זיו שדה
עילאי הרסגור הנדין. צילום: זיו שדה

תחבורה, סביבה ושקיפות: עילאי הרסגור-הנדין יתמודד על ראשות העיר. קבלו את המצע

יו"ר סיעת מרצ בכפר סבא, ומי שהיה סגנו של יהודה בן חמו עד שפרש לאופוזיציה, חזר לפני שבוע מטורונטו ופתח את הקמפיין

פורסם בתאריך: 6.5.18 18:29

חבר מועצת עיריית כפר סבא מסיעת מרצ באופוזיציה, עילאי הרסגור-הנדין, הכריז הערב (א') על התמודדותו לראשות עיריית כפר סבא. בהודעה לתקשורת שהוציא ושעלתה גם לעמוד הפייסבוק שלו, כתב הרסגור-הנדין: "יש הטוענים שאני קטנוני ברצוני להגביר את השקיפות או לשתף את הציבור. אני חושב שזה חלק בלתי רגיל מהאופי של כפר סבא. כפר סבא ידועה כעיר של תושבים אכפתיים ומעורבים. מאז שנבחרתי למועצת העיר עסקתי בנושאים האלה, ואני מתכוון להמשיך ולקדם אותם מהסיבה הכל כך פשוטה: אני מאמין בהם".

בהמשך הוא מוסיף: "בשנים האחרונות במועצת העיר הפכתי לאחד המבקרים הכי חריפים של מדיניות העירייה. הרגשתי שפוגעים במרקם שבנינו פה במשך כל כך הרבה שנים. המעשים המיוחסים ליהודה בן חמו בכתב האישום לא מתאימים לכפר סבא. העובדה שהעיר הזאת הפכה לעיר של קבלנים במקום עיר של תושבים אמנם התבטאה באופן עמוק באותה פרשה, אך לא מדובר במעידה חד פעמית אלא במדיניות שבה הכל קשור להכל".

הרסגור-הנדין מזכיר את הנושאים בהם טיפל: "ההדתה בבתי הספר, חלוקת ההתראות לפני קנסות לעסקים בשבת וסגירת בית הקפה בפארק בשבת על ידי העירייה, פרשת הקומה השלישית בבית הספר דבורה עומר, הפקקים המטורפים ביציאה מהעיר ומערכת החינוך שנשארה מאחור. הקושי שמערימים על תושבים להשתתף בישיבות המועצה ותוכנית המתאר השערורייתית – הם כולם חלק מאותה המדיניות של עיר שכבר לא שייכת לתושביה, ואת זה לא הייתי מוכן לקבל. לכפר סבא יש אופי, יש צביון ברור ויש דרך שצריך להחזיר אותה אליה".

נציין כי החלטתו של הרסגור-הנדין התקבלה בשבוע שעבר לאחר שיושרו ההדורים בינו לבין ראש סניף מרצ המקומית, ד"ר פאלח סמארה. בין השניים התגלעו חילוקי דעות לאחר שד"ר סמארה התמודד על ראשות סניף מרצ המקומי וניצח תוך שהוא מפתיע את כולם. כשלושה חודשים מבחירתו, בינואר 2018, פרש מראשות הסניף אף שהכריז על ריצתו לראשות הרשימה למועצת העיר, ולבסוף חזר בו מהתפטרותו. כעת אומרים מקורות בסניף כי סמארה הסיר את מועמדותו למועצת העיר ויפנה ככל הנראה את זמנו לעסקיו הפרטיים.

הרסגור-הנדין אומר שהחליט להתמודד על ראשות העיר מהרגע הראשון, וכי הכרזתו יוצאת כשבוע לאחר שחזר מטורונטו – שם התגורר לסירוגין עם אשתו וילדתו בשמונת החודשים האחרונים. כעת, הוא מסביר, הוא פנוי להשקיע את כל כולו במערכת הבחירות המקומית, כחצי שנה לפני מועדן.

הרסגור-הנדין, בן 37, משפטן בהשכלתו ואיש היי-טק לפרנסתו, הוא חבר מועצה בכפר סבא מזה ארבע שנים וחצי. הוא אף שימש כסגנו של יהודה בן חמו כשזה היה ראש עירייה עד שפרש מהקואליציה לפני כשנתיים. הוא ממייסדי תנועת ישראל חופשית וחבר הנהלת מרצ הארצית. במועצת העיר החזיק את תיק איכות הסביבה ועסק בין השאר באיסוף פסולת, ברישות העיר בפאנלים סולריים, בהקמת הגינות הקהילתיות ובהרחבת החינוך הסביבתי בבתי הספר בעיר. "אני לא פוחד לומר את מה שאני מאמין בו. אני לא מקובע למוסכמות ישנות, אני מחובר לצעירים בעיר ולשכבות גיל אחרות, ובעיקר אני מבין את צרכי היום יום של התושבים ושל המשפחות הצעירות שאני נמנה עליהן", הוא אומר.

מה בסיס המצע שלך?

"מאז ומתמיד דיברתי על נושא הקיימות והסביבה ועל בעיות התחבורה, ועל כך שיש לי דרך מאוד ברורה להביא להקלה משמעותית בה. המצע הנוכחי שלי ייכתב מתוך ניסיון ניהולי בעירייה. ראיתי את הדברים מבפנים כסגן ראש העירייה, וגם ראיתי את הדברים מבחוץ כחבר אופוזיציה לאחר שלא הסכמתי לשתף פעולה עם דרישותיו של יהודה בן חמו. בנוסף לנושא התחבורה אדאג לחופש במרחב הציבורי, למערכת החינוך, ותהיה התייחסות נרחבת לנושא התכנון העירוני והשקיפות. כמו כן המצע הסביבתי יעודכן בהתאם להתפתחויות שהיו בעיר בשנים האחרונות הן לחיוב והן לשלילה, וחלקים מהמצע ייכתבו תוך התייעצות עם הציבור הרחב".

ריבוי המועמדים פוגע בך?

"להיפך, במצב הזה המועמד שיביע דעות ברורות, חדשות ואמינות יותר יהיה זה שיעפיל לסיבוב השני ובסופו של דבר ינצח".

יש לך כסף לזה?

"אני לא איש עשיר ואין לי ולא יהיו לי חברים קבלנים. הקמפיין שלי ימומן באמצעות תרומות מהציבור הרחב וכספי מימון מפלגות, כספים נקיים ביותר שיכולים להיות ללא שום אינטרסים זרים".

 

שיתפת פעולה עם בן חמו במשך יותר משנתיים, זה לא יהיה בעוכריך?

"לאחר הבחירות אמרתי בצורה מאוד ברורה שלא נבחרתי להיות אופוזיציה נצחית. מרצ לא תמיד תהיה באופוזיציה, באתי כדי לבצע ולעשות. כל עוד יתאפשר לי לשנות בעיר ללא וויתור על הערכים שלי, אעשה זאת. ברגע שהיה לי ברור שהישארותי על כס סגן ראש העירייה תעמוד בניגוד לערכים שאני מאמין להם הודעתי ליהודה שלא אצביע לפי דרישתו ויצאתי לאופוזיציה. אזכיר שסיעתי היא היחידה שיצאה לאופוזיציה מאז תחילת הקדנציה".

ד"ר סמארה: "אני הסרתי את מועמדותי מלהתמודד על סיעת מרצ בבחירות המוניציפאליות הקרובות. ראיתי שזה לא כדאי וההחלטה שלי היא לטובת מרצ. הסיבה היא שאני חדש פה בעיר והתושבים מכירים את עילאי יותר ממני. בבחירות הקודמות השגנו ארבעה חברי מועצה, לזכותו של עילאי אומר שזה הישג משמעותי. פחדתי שאם אתמודד יכול להיות שזה יתבטא במספר חברי מועצה קטן יותר".

הראו לך סקרים שאומרים את זה?

"לא הראו לי שום סקר, אבל התחלתי להרגיש את זה בשטח, שזה עלול לפגוע. התייעצתי עם חברים במפלגה, דיברתי גם עם עילאי וזה הכיוון ועל זה אנחנו הולכים. בלי שום קשר, אני אתמודד בבחירות הפנימיות של סיעת מרצ. אני שלם עם הצעד. מה שחשוב זה טובת המפלגה, ולא טובתי האישית".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעוד שמועמדים רבים אחרים מכתתים את רגליהם בין התושבים, מתמודדים עם שאלות קשות הנוגעות לחינוך, תוכנית המתאר, הסבת רחוב ויצמן, תחבורה, פקקים, רווחה , תמא 38,
    מוצנחים לעיר הזאת מועמדים שלא ברור מה הם תורמים לעיר ולתושבים.
    אז פעם זה גימלאי של המשטרה, ופעם זה יורד חוזר מטורונטו קנדה.
    העיר הזאת צריכה יציבות. מועמד שלא אורח בורח, אלא מישהו שמלווה את העיר הזאת, חי בה, ויודע לגעת בנושאים הבוערים בידיים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר