דרך רמתיים צילום עזרא לוי
דרך רמתיים בהוד השרון. חלק מתוכנית הסיפוח. צילום עזרא לוי

"אימפריית כפר סבא הגדולה": רפי סער הכריז שיפעל לספח את הוד השרון – והפך לבדיחת רשת

"למה לא לספח גם את פולין?", תהה אחד הגולשים. סגן ראש עיריית הוד השרון: "שיספחו את טירה". ויש גם רפרנסים למשחקי הכס. סער בתגובה: "העיר זקוקה למנהיגים עם רעיונות אמיצים"

פורסם בתאריך: 1.7.18 12:18

קבוצות הווטסאפ והפייסבוק של תושבי הוד השרון וכפר סבא לא מפסיקות להנפיק פנינים מצחיקות, מאז הכריז ביום חמישי המתמודד על ראשות עיריית כפר סבא, רפי סער, כי יפעל לספח את הוד השרון לכפר סבא אם ייבחר לראשות העיר. מוכנים? קחו אוויר:

"עוד לא שמעתי דבר מגוחך כמו ניסיון סיפוח של הוד השרון על מנת להשביח את כפר סבא", כתב גולש, "אולי הגיע הזמן לרעיונות מבוססים ומקצועיים יותר מצדך שמפיקים עבודה אמיתית ותוצר מאשר ניסיונות שאיבת משאבים של אחרים. בדיחות על חשבון התושבים".

גולש אחר מכפר סבא תהה: "הרעיון שלך נשמע לא מבושל. האם הם יקבלו דרכונים של כפר סבא? מה הם יעשו עם הדרכונים הישנים שלהם?".

גולשת אחרת, ככל הנראה צופה אדוקה של הסדרה "משחקי הכס", כתבה: "מומחים אחרים רואים את שורשי הפורענות בסכסוכים על אזור הסחר במזרח הרחוק של ציר ז׳בוטינסקי; במערכת מסועפת וכובלת של בריתות הגנה והעברת תקציבים של תלמידי חוץ בין גבעתיים, רמת גן ובני ברק; בהסכם אי ההתקפה של ג׳לג׳וליה וכפר סבא, שהופר כשהחליטה כפר סבא לחלוק את ג׳לג׳וליה עם אלפי מנשה. ולא לשכוח את מלחמת החורף שהסתבכה בה רעננה".

אחר הסכים: "הכיבוש ואז הסיפוח יתבצע באמצעות טנקים וארטילריה אווירית. הוא יושלם בתצלום סלפי של שלושה חיילים כפר סבאים עומדים נפעמים ומלאי ייראה אל מול הקיר המערבי של עיריית הוד השרון".

"האפשרות הטובה ביותר היא לספח בכפייה את הוד השרון, רעננה והיישובים ולאחד אותם תחת השם 'אימפריית כפר סבא הגדולה'", המשיך אחד הגולשים את הקונספט. "בשלב הבא כפר סבא תספח גם את יהודה ושומרון".

"כפר סבא מספחת את הוד השרון. הוד השרון מספחת את היישובים סביבה… מה בסוף? מספחים לכל זה את תל אביב והופכים לבירת ישראל?", ייחל גולש נוסף.

"אני בעד לספח את חשבון הבנק של שרי אריסון לחשבון הבנק שלי", כתבה גולשת, "זה יהפוך אותי לאישה הרבה יותר עשירה. באמת, לא צריך להתייחס לכל השטויות שאנשים מדברים, גם אם הם חושבים שהם מוכשרים וחכמים מספיק לנהל עיר אחת או שתיים".

"חחחחחחחח… ואיך הוא יקרא למוטציה המאוחדת? הוד סבא או כפר השרון?", כתב עוד גולש.

"למה לספח רק את הוד השרון לכפר סבא? למה לא לספח גם את פולין?", הציע אחר.

וזה לא נגמר כאן. "ראיתי עכשיו כותרת שנתן אחד המועמדים לראשות עיריית כפר סבא באחד המקומונים, שהוא מציע לספח את הוד השרון לעיר", כתב תושב הוד השרון, "אני אומר, לא יקום ולא יהיה, מספיקים לנו הבורגנים שלנו, אנחנו לא צריכים לייבא עוד מבחוץ".

והנה עוד הגיג של תושב הוד השרון: "אתמול נסעתי בפעם הראשונה לכפר סבא מרצון חופשי, ואני חייב להגיד שלא הבנתי את ההצדקה לקיומה חוץ מהעובדה שיש שם סניף של הסושיה ומה ההבדל בכלל בינה לבין רעננה?".

"כלומר? זה כמו משחק פאקמן?", כתב גולש שרק שמע את ההצעה. "כפר סבא והוד השרון אינן אלא פרובינציות נטולות חשיבות, המהוות פיונים עלובים במערכה האסטרטגית בין המעצמות הבולטות רעננה האימפריאליסטית והרצליה הנשגבת. השליטה ההרצליינית במוצא אל הים, משאבי המיסים של אזור הפיתוח ורוח הקרב המפוארת יביאו לה בבירור ניצחון המהדהד!".

והיו גם פוליטיקאים ומועמדים לראשות העיר שהגיבו בפני צומת השרון. סגן ראש עיריית הוד השרון, יגאל שמעון אמר: "רפי סער היה מנכ"ל עיריית הוד השרון במשך חמש שנים ואין ספק שהוא התאהב בעיר, ראה והבין את עוצמתה של הוד השרון מבחינה כלכלית ואזורית. הוא הבין שמהלך שכזה ישדרג באופן משמעותי את כפר סבא. הוד השרון גדולה פי שניים מכפר סבא ולכן באופן טבעי הגדול מצרף את הקטן. בכל אופן, אני מציע לו שאם כראש עיריית כפר סבא הוא ירצה לגדול הוא יכול לספח את טירה, השכנה שלהם מצפון. אולי המהלך יוביל לשלום אמיתי".

המתמודד על ראשות עיריית הוד השרון, משה חנוכה, הגיב ואמר: ״הצעת הסיפוח של סער הגיונית כמעט כמו ההצעה להקמת בסיס נאס"א על אדמות תע״ש. מדובר בקמפיין פוליטי לא רציני ולא ישים. תושבי הוד השרון אוהבים את העיר ולא יתנו לאף פוליטיקאי להפוך אותה לכפר סבא, לרעננה, או להרצליה. כל השאר זה לא יותר מסיסמאות פופוליסטיות".

רפי סער

רפי סער

ביום חמישי שעבר כתב סער בעמוד הפייסבוק שלו את הפוסט שזכה לתגובות שפרסמנו למעלה: "תושבים יקרים, כפר סבא ממצה היום את מרבית התוכניות שהוכנו לה ב-20 השנים שחלפו. על מנת להבטיח את התפתחותה העתידית של העיר, למקסם את התועלות התפעוליות בה ולהבטיח איכות חיים מצוינת לתושביה לשני העשורים הבאים, צריך לקבל החלטות אמיצות. בכוונתי ליזום, מיד לאחר הבחירות, את סיפוחה של הוד השרון לכפר סבא. בעזרת צעד זה , כפר סבא תהפוך לעיר משמעותית וחזקה. סיפוחה של הוד השרון יאפשר לנו ליהנות מהכנסות גבוהות יותר מארנונה למסחר כך שלא נצטרך בעתיד להעלות את הארנונה למגורים. זאת ועוד, הסיפוח יאפשר לנו לדרוש ולבצע השקעות בקנה מידה גדול בכל תחומי החיים עבור כל התושבים. לאחר הבחירות אציג בפני תושבי העיר את הפירוט המלא של התוכנית לסיפוח הוד השרון – לאחר מכן, אקיים משאל תושבים ראשון מסוגו בנושא. שיהיה ברור – תפקידה של העירייה לתכנן, להמליץ ולהוביל. הבחירה היא תמיד של הציבור".

יועצים אסטרטגיים מהבכירים בארץ שעמם דיברנו, טוענים שמהלך פוליטי דרמתי שכזה יכול להיעשות בעקבות סקרים לא מחמיאים שראה המועמד. אסטרטגית, הם מסבירים, תושבים זוכרים הבטחת בחירות מרשימה. השאלה אם כאן זה המצב.

"זו לא נשמעת לי הבטחה יוצאת מגדר הרגיל", אומר מי שהיה דובר מפלגת העבודה, מנכ"ל "ספוט תקשורת" ליאור רוטברט, המתמחה בייעוץ תקשורת אסטרטגי ובניהול קמפיינים פוליטיים, "זה נשמע לי כמו חצי שליפה מהמותן. נכון שבוודאות כולם מדברים על זה עכשיו, וזה סוג של הישג. אבל בבחירות לפעמים אתה עושה מעשים נועזים שבהם תצליח לזעזע את המערכה, אך זעזועים לפעמים גם גורמים לקריסה. יכול להיות שזה יקפיץ אותו מעלה, לי זה נשמע שלא. אני חושב שזה מסוג המהלכים שהמטרה שלהם היא בעיקר לתפוס תקשורת, מכיוון שמהלכים כאלה במקומות אחרים בארץ לא זכו להצלחה, בטח לא בסדר גודל כזה, ולכן זה משולל ייסוד כלכלית ומוניציפאלית".

רוטברט מוסיף: "אפשר לשאול למה לאחד עם הוד השרון, אולי יחליטו ערים אחרות קרובות לחבור לכפר סבא? הרי העיר לא גובלת רק בהוד השרון, למה באמת לא לאחד אותה עם טירה כמו שהיו מי שאמרו אולי בציניות? אם אתה בעד איחוד רשויות, לוקחים רשות חזקה ומחברים אותה עם רשות חלשה כמו שעושים באיחוד של בת ים עם תל אביב ואז הכל מצוין. כפר סבא עם טירה יכול להיות גם כן. כשאתה אומר שאתה מוכן לאיחוד רשויות אתה פותח את האופציות למשרד הפנים לעשות מה שנכון לו, ולאו דווקא מה שנכון לך. אם הייתי עושה את קמפיין הנגטיב, זה מה שהייתי אומר על מי שיוזם סוג כזה של מהלך, שהוא מנסה להכניס לנו את הוד השרון ואנחנו נקבל את טירה בסופו של דבר, בלי גזענות. הכוונה היא שאתה חושב שתביא רשות חזקה ובסוף תביא אחת חלשה מבחינה כלכלית. ואז תושבי כפר סבא יצטרכו לשאת אותם מבחינת נטל תשלומי ארנונה. זה טוב תקשורתית, זה לא ישים, ובעיניי זה מסוג הבטחות הבחירות שעלולות להזיק יותר מאשר להועיל בסופו של דבר".


הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

 

אורי רמתי הוא בעלים ומנכ"ל של משרד יחסי הציבור והאסטרטגיה התקשורתית "פרו אסטרטגיה". בין לקוחות המשרד נמל אשדוד, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ההסתדרות הרפואית, איגודן ועוד, וכן מועמדים בבחירות המקומיות בתל אביב, ראש העין, קרית גת, גדרה ופרדס חנה. הוא מסכים אמנם שזהו מהלך פוליטי שיכול להיעשות מתוך הבנה שלמועמד אין אחוזי תמיכה גבוהים, אך לדבריו במקרה הזה מדובר במהלך נכון אסטרטגית: "מה שהוא עושה זה לא דבר חדש. הוא לא ממציא את הגלגל, אלו מהלכים שנעשו בדרך כלל בין מועצות אזוריות לבין רשויות מקומיות, אבל לא רק. בכובע היועץ הפוליטי אני רואה את הצעד הזה כנבון אסטרטגית. יש ריבוי מועמדים לראשות העיר, רובם אנשים שלא מוכרים לציבור יותר מאחרים. חוץ מיוסי סדבון רוב המועמדים הם יחסית אנונימיים, וכשאתה ניגש למערכת בחירות שבה אין מועמד מכהן חזק, אז אתה צריך לבדל את עצמך. יש פה מועמד שמביא אמירה מחוץ לקופסה, שמדבר על כפר סבא גדולה ואיך שהוא רוצה לראות את העיר 20 שנה קדימה. אילו הייתי תושב כפר סבא, ההתעניינות תעלה ואני רוצה לדעת מה יש לאיש הזה לומר בשאר הדברים. הבחור הזה הצליח ליצור אצלי את הסקרנות. גם אם צוחקים עליו עכשיו, לפחות מדברים עליו. עכשיו פתאום הסער הזה הוא סיפור. לפחות אפשר להתחיל להקשיב למה שיש לו להגיד. אם שאר הדברים שיש לו להגיד לא מעניינים הוא לא יצליח. אם כן, זה נותן לו יתרון".

רפי סער אמר בתגובה: ״עיר במצב של כפר סבא זקוקה למנהיגות אמיתית עם רעיונות אמיצים שמגיעים מניסיון מוניציפאלי. כבר בוצעו איחודים בהצלחה עם חיסכון כספי שחוזר לציבור. בעזרת המהלך נוכל להביא פתרונות תחבורה מתקדמים, להוביל פתרונות לדיור בר השגה לצעירים ולעלות את רמת החיים לתושבים באופן משמעותי. בנוסף, בעזרת מהלך זה כפר סבא תהפוך לעיר משמעותית ותהיה בעלת כושר תחרות עדיף אל מול יתר הערים בשרון. מדובר ביתרון עצום שימקם את כפר במקום בו היא ראויה להיות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אורי רמתי??? ילד כאפות שאיש לא סופר…

    בדיחה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רפי יקר, למה הלכת לכ"ס? ענה רק על זאת ןלא סיפוח ניפוח שכל…

  3. גיל

    האיש גאון, מי שלא מבין כפר סבא מזמן כבר ללא כל עתודות בנייה ומעבר לזה יהיה חסרון עצום לתושבי כפר סבא הוד השרון.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר