עו"ד מנשה אליאס
עו"ד מנשה אליאס

הבית היהודי, מאחוריך: מנשה אליאס הכריז שירוץ למועצת העיר בסיעה עצמאית

אליאס מבקש להגדיל את תקציב התרבות התורנית, להקים ספרייה תורנית ולשפר את השירות במועצה הדתית וברבנות. הוא גם קורא להקמת אגף או מחלקה בעירייה שיעסקו במיצוי זכויות התושבים

פורסם בתאריך: 25.7.18 09:20

חבר מועצת עיריית כפר סבא לשעבר, מנשה אליאס, שהיה חבר מועצה מטעם סיעת המפד"ל בשנים 2010-2009, ינסה להיכנס שוב למועצה בבחירות הקרובות, והפעם בסיעה עצמאית. אליאס הכריז הבוקר (רביעי) שירוץ למועצת עיריית כפר סבא ברשימה שתנסה להתחרות ברשימת הבית היהודי (לשעבר המפד"ל) על קולות הציבור הדתי בעיר.

לפני ארבעה חודשים יצא אליאס בקריאה לראשי הציבור הדתי בכפר סבא להתאחד תחת רשימה אחת בבחירות הקרובות כדי להגדיל את כוחם במועצה, ניסיון שלא צלח. "ניסיתי לאחד בין כל הסיעות, אבל איתן צנעני (ראש הבית היהודי) לא הסכים לשבת עם שמעון פרץ (ש"ס)", אומר אליאס, "לא נכנסתי לרשימת הבית היהודי כי צנעני הציע לי רק את המקום החמישי ברשימה, שאינו ריאלי לטעמי. כנראה שאין להם חשק שאהיה איתם כי הוכחתי בקדנציה שבה שימשתי חבר מועצה שאני יותר ביקורתי מהם. הרי כשיהודה בן חמו סירב להקמת התיכון הדתי בעיר הצבעתי נגד התקציב ופרשתי מהקואליציה".

אליאס, בן 64, אב לשמונה, עורך דין במקצועו, הוא גם מלחין חבר באקו"ם ועוסק בלימוד יהדות. הוא היה במשך מספר שנים חבר הנהלת מפעל המים של כפר סבא, וכחבר מועצה קידם כאמור את הקמת התיכון הדתי בעיר "תורה ומדע", וכן את פרויקט השאלת הספרים בבתי הספר. "אני סבור כי בכוחי לתרום כחבר מועצת העיר", הוא אומר, "אני מתכוון לכשאבחר, בעזרת השם, להיות חבר בועדות שיש להן השפעה על חיי התושבים. אשים את התושב במרכז העניין. אהיה קשוב לכל מי שיפנה אלי ויבקש לסייע, או לשנות או לבקר עוולות הנעשות לתושבים".

אליאס אומר שישאף להיות חבר בוועדת המכרזים: "כחלק מהמאבק בשחיתות יש לשנות הרכבי הועדות ולהפכן לכלי מבקר ומפקח בכל העוצמה על פעולות הנהלת העיר. ועדת המכרזים היא מקור לא אכזב לכל מיני תרגילים ושאר מרעין בישין. הוועדה הזו נוגעת ומשיקה כמעט בכל פעולות העיר, רכישות, מכירות הקמת מוסדות ציבור, כבישים, מדרכות ומה לא. לא יעלה על הדעת לנהל ועדה זו כאילו היא כלי שרת בידי מי שיהיה ראש עיר. מדובר בגלגול של מאות מיליוני שקלים שגורלם מוכרע בוועדת המכרזים. יש לפעול על מנת לבטל את המנגנון של מכרזים המצויים בסמכות ראש העיר ובהחלטתו. זהו מקור ונגע לשחיתות כי הרי אין כל מגבלה או פיקוח על ראש העיר בהחלטתו למי למסור מכרזים אלו, והתוצאות ברורות".

עוד אומר אליאס כי בכוונתו לפעול להקמת אגף או מחלקה שיעסקו במיצוי זכויות התושבים, ויכללו "מספר מצומצם של עובדי עירייה שיתמצאו היטב בכל נבכי פעולות ומחלקות העירייה. הם יהוו 'מורי נבוכים' לתושבים שמאבדים את ידיהם ורגליהם בנבכי הפרוצדורות והבירוקרטיה האין סופית. עובדים אלו ידריכו כל הפונה אליהם בהסברים כיצד למצות את כל הזכויות להם זכאים התושבים".

הוא קרא גם לפעול לקיצור התורים בקבלת אישורי העירייה. "הסחבת האין סופית בהמתנה לקבלת היתרי בניה הינה רעה חולה שיש לשרשה. ייעול וקיצור ההליכים ייעשה גם להגדלת הכנסות העירייה מאגרות והיטלי בנייה".

עוד הוסיף אליאס: "אפעל לשמירת הסטטוס קוו בעיר. כל הכרסומים והנגיסות בסטטוס קוו חייבים להפסק. אפעל בעזרת להגדלת התקציב לתרבות התורנית. לא יעלה על הדעת כי ישרור קיפוח מתמיד בחלוקת התקציבים לתרבות התורנית. התקציב המופנה לתרבות התורנית מהווה אחוז נמוך ביותר מתקציב התרבות הכללית. יש לפעול להקמת ספרייה תורנית בתוך הספריות העירוניות. יש לפעול לשיפור דרסטי בשירותים הכוללים של המועצה הדתית. תפקידה ומעמדה של המועצה חייב להשתפר. מצב בו אנשים דתיים מהססים לצערם, לסמוך על השגחה במסעדות בכפר סבא, חייב להשתנות. אין כל סיבה כי כפר סבא לא תשפר שירותי ההשגחה שיפעלו באופן מסודר וראוי, ושיעניקו לכל התושבים את ההרגשה כי ניתן לסמוך בלי היסוס ובלי פקפוק על ההשגחה בעיר.

"לגבי הרבנות, יש לשאוף תוך שיתוף פעולה מלא בין כל הגופים ולמנות רבנות שתהיה ותשמש את כל תושבי העיר. הרבנות חייבת להיות אבן שואבת, מאחדת וקולטת את כל זרמי האוכלוסיה. הרבנות לא צריכה להיות שייכת רק לתושבים הדתיים".

הוא גם הבטיח לפעול לחקיקה שתגביל תקופת כהונתו של חבר מועצה וראש עירייה לשתי קדנציות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר