עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

ישיבת ההזדהות במועצת העיר: לוי קיבל את מספר הקולות הגדול ביותר, הדר לביא הפתיעה

הצהרות חברי המועצה היוצאים על תמיכתם בסיעה כזו או אחרת אמורות להוות את הבסיס להרכבת ועדת הבחירות המקומית בכפר סבא

פורסם בתאריך: 23.8.18 14:31

אמש (רביעי) קיימה מועצת עיריית כפר סבא ישיבת הזדהות של חברי מועצת העיר – ישיבה המתקיימת לפני הבחירות ובה כל אחד מחברי המועצה היוצאת מודיע עם איזו סיעה הוא מזדהה לקראת הבחירות הקרובות.

בישיבה נקבעים שמות הסיעות של המועצה היוצאת, מספר חבריה של כל סיעה ושמותיהם של באי כוחה ושל ממלאי מקומם. כל אחד מחברי המועצה יכול להזדהות עם אותה סיעה בה הוא חבר, עם סיעה אחרת ואף עם סיעה חדשה. הוא יכול גם לא להזדהות עם אף סיעה ואף להצהיר שהוא אינו מתכוון להתמודד בבחירות. הישיבה מתקיימת בפני מנהל הבחירות של הרשות המקומית.

הישיבה הזו חשובה מכמה היבטים – הרכב ועדת הבחירות, שאמור להקבע עד 31 באוגוסט, ייקבע לפי ההרכב הסיעתי כפי שהוכרז בישיבת ההזדהות, כשמספר נציגי כל סיעה בוועדה יהיה כמספר חברי הסיעה שהזדהו עמה. הוועדה קובעת בין השאר את מיקום הקלפיות, את הרכבה של ועדת הקלפי, ממנה יו"ר ועדות קלפי, מאשרת רשימות חדשות ובודקת פרוטוקולים לאחר ספירת הקולות. בנוסף, הסיעות שנקבעו בישיבת ההזדהות יהיו זכאיות למימון בחירות על פי החוק.

בישיבה אמש כל חברי המועצה הזדהו עם הסיעות שלהם – למעט שלושה שחרגו: סגנית ראש העיר רויטל לן כהן ויהודה יוגד, שפרשו בקדנציה הקודמת מסיעת מרצ והצטרפו לקואליציה, תמכו במועמדת לראשות העיר הדר לביא ובסיעתה. ד"ר אמיר גבע מסיעת מעוף הביע את תמיכתו במועמד לראשות העיר יוסי סדבון ובסיעתו.

הדר לביא. צילום נטלי קוסקי

הדר לביא. צילום נטלי קוסקי

ההצהרות הללו נותנות ללביא כוח גדול ממה שיכול היה להיות לה בוועדת הבחירות, מבין כל התנועות החדשות המתמודדות למועצת העיר. לביא אמרה לצומת השרון: "אני שמחה מאוד על הבעת האמון של חברי המועצה לן כהן ויוגד, שעושה את 'כפר סבא מתקדמת' התנועה החדשה הגדולה ביותר במועצה. הצורך שעולה בבירור מכם, תושבות ותושבי כפר סבא, בהנהגה רעננה ואכפתית שרואה אתכם – הגיע גם למועצת העיר. אנחנו ממשיכים בכל הכח, מחוזקים בעוד עוצמות, כדי שכפר סבא תתקדם".

רויטל לן כהן: "בחרנו לתמוך בהדר ובסיעה שלה בגלל האנשים, הגישה, המסרים ותפיסת העולם. וכן, גם כי הדר אישה וזה חשוב בעינינו. הדר והאנשים שאיתה היו פעילים מבחינה ציבורית ולא פוליטית עוד קודם ואנחנו מאמינים ביושרה ובכוונות שלהם, שכבר הוכיחו את עצמם בעבר".

גבע, שהביע הזדהות עם סדבון, אמר: "זו אינה הבעת תמיכה. לא מדובר כאן בהצטרפות לרשימתו. זו הזדהות על פי החוק עם הסיעה של יוסי סדבון. אכן, הוא קיבל ממני את ההזדהות. הוא יהיה חבר בועדת הבחירות כבא כוח, מטעם חברותי במועצת העיר. בגדול, אני בהחלט תומך במועמדותו של סדבון לראשות העיר ואין לי ספק כי הוא הבולט והראוי להיות ראש העיר הבא של כפר סבא, מבין המועמדים".

כך או כך, הסיעה שקיבלה את המספר הגדול ביותר של קולות חברי המועצה היא סיעת תפו"ח בראשות יובל לוי (לוי, ממה שיינפיין, אתי הדנה, ענת קלומל), ואחריה סיעת "כפר סבא אחת" בראשות צביקה צרפתי (צרפתי, מתי פז, דבי שני). קיבלו שני קולות מרצ בראשות עילאי הרסגור הנדין (הרסגור-הנדין ופליאה קטנר), תנופה בראשות איתן צנעני (צנעני ואמיר קולמן שלא נכח בישיבה אבל העביר את ההזדהות שלו באמצעות מסמך) וסיעתה של הדר לביא (רויטל לן כהן, יהודה יוגד). קיבלו קול אחד סיעתו של סדבון (אמיר גבע), מפלגת העבודה (עמירם מילר), הליכוד (אורן כהן) וש"ס (שמעון פרץ). לא נכחו: רביטל שלום עמר ויעקב אביטל.

יובל לוי

יובל לוי

בתוך כך הודיע ראש עיריית כפר סבא, צביקה צרפתי כי קיבל החלטה לדחות את הדיון על תוכנית האיחוד והחלוקה בשכונת תקומה שאמור היה להתקיים אתמול. בהודעה לתקשורת מטעם דוברות העירייה נכתב בשמו: "לאור פגישות רבות שקיימתי בשבועות האחרונים קיבלתי החלטה לדחות את הדיון על תוכנית האיחוד והחלוקה בשכונת תקומה, אשר היה אמור להתקיים (אתמול) במליאת ועדת תכנון ובנייה. לאחר שבשבועות האחרונים נפגשתי עם תושבים רבים בעיר, הקשבתי קשב רב לתחושות, לחששות ולרחשי ליבם קיבלתי החלטה לדחות את הדיון בנושא התוכנית". עוד הוסיף ראש העיר כי, בכוונתו לכנס פגישות בתקופה הקרובה עם כלל בעלי העניין מקרב התושבים ולבחון את הצורך לממש את התוכנית בצורה המהירה והמיטבית לרווחת תושבי השכונה והעיר.

צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

נזכיר כי ביולי השנה אישרה ועדת המשנה המקומית את התוכנית, תחום התוכנית הוא בין הרחובות ויצמן מצפון, רחוב רופין ובית העלמין מדרום, ממזרח רחוב הראשונים וממערב רחוב נורדאו. לפי התוכנית, 294 הדירות הקיימות ב-15 בנייני הרכבת הישנים שבתחומה ייהרסו. במקומם ייבנו 14 בניינים, בגובה שבין עשר ל-30 קומות, ובהם בסך הכל 1,068 דירות חדשות. השטח הממוצע של 80 אחוז מהדירות החדשות יהיה 115 מ"ר, וב-20 האחוזים הנותרים יהיה גודל הדירות 80 מ"ר. במסגרת התוכנית מתוכננים גם שטחי ציבור ותוספת של חניות בסוף רחוב נורדאו.

עילאי הרסגור-הנדין צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין צילום ליאור פילשטיינר

לדברי המתמודד לראשות העיר, עילאי הרסגור-הנדין, התוכנית הוקפאה עקב ערר שהגיש נגד התוכנית עקב אי שיתוף ציבור. בהודעה שהוציא לתקשורת כתב: "השתמשתי בסמכותי והגשתי בקשה לדיון נוסף בעקבות ההחלטה שהתקבלה בוועדת המשנה על שינוי בחלוקת המגרשים בשכונת תקומה – שינוי שהיה אמור לאפשר את הוצאת הפרויקט אל הפועל. היום, לאחר שיחות בין תושבי שכונת הראשונים, שהפרויקט עלול להפוך את חייהם לסיוט, החליטו חברי מועצה נוספים להתנגד לתוכנית והדיון כולו בוטל. הפרויקט החשוב הזה יכול לעשות שינוי גדול וחיובי בעיר אבל גם להרוס את חייהם של התושבים. הוא תוכנן ללא שיתוף של רבים מאלה שחייהם ישתנו בעקבותיו. שכונת תקומה חייבת לעבור פינוי בינוי, אך לא בדרך הזו. כראש עיריית כפר סבא אכנס לעובי הקורה, אעבוד קשה ביחד עם תושבי שכונות תקומה והראשונים על תוכנית טובה שתאפשר איכות חיים ואבצע את ה"פינוי בינוי" שכל כך חשוב להתפתחות העירונית שלנו. הכל בשקיפות ובשיתוף מלא" .

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה אכפת לכל מלקקי השמנת במועצת עיריית כפר סבא, שתושבי תקומה יעברו עוד כמה חורפים, בבתים זולגים מים, קירות מתפוררים, ותשתיות קורסות.
    יש מיעוט קולני וצעקני בתקומה, ויש תושבים בכפר סבא שהשיפור בתקומה גורם להם לחשש שתהיה ירידה בערך הבתים שלהם, שבגללו מרבית תושבי תקומה סובלים.
    תירוצים כגון מגדלים, יהיו יותר מכוניות, אין תשתיות שמענו למכביר.
    שוב ושוב דוחים את ההחלטות לגבי השכונה ורק אנחנו סובלים.
    הרוב הדומם, הקשישים, משפחות קשות יום, שיכולות לשפר את חייהם סובלות מידי יום.
    ראש עיר צריך להחליט, ליזום.
    אכזבה.

  2. ילידת כפר סבא

    נכון צריך לדאוג לתושבים ולא לקבלנים. עילאי הוא האדם היחיד שלא מקבל תרומות באופן ישיר מאנשים (קבלנים)ולכן הוא לא יהיה מחויב לקבלנים, אלא רק לתושבי המקום.!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר