מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב
מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

שברה את האינטרנט: מירית שקד-ברק הצליחה לגייס 150 אלף שקל בהדסטארט

שעות ספורות לפני המועד האחרון לגיוס הצליחה המתמודדת לראשות העיר להגיע ליעד שהציבה. ולמה יאיר אברהם הסיר את מועמדותו?

פורסם בתאריך: 3.9.18 09:04

המתמודדת לראשות עיריית כפר סבא, מירית שקד-ברק, הצליחה ביום שישי האחרון, שעות ספורות לפני פקיעת המועד האחרון, לגייס 150 אלף שקלים מהציבור עבור קמפיין הבחירות שלה, באתר מימון ההמונים הדסטארט. שקד-ברק הייתה מהפוליטיקאים הראשונים בישראל שבחרו לגייס את כספי הקמפיין באמצעות הציבור באתר מימון המונים. ביום שישי בבוקר עוד היו חסרים לשקד-ברק כמה עשרות אלפי שקלים כדי להגיע ליעד, אבל בסופו של דבר היא הצליחה כאמור להשלים את הפער.

מהמטה של שקד-ברק נמסר כי הבטיחה במהלך הקמפיין שלה שתהיה מחויבת לתושבי כפר סבא ולהם בלבד, ללא מחויבות לבעלי הון או אינטרס וקמפיין מימון ההמונים הינו חלק משמעותי בהבטחה הזו. "תודה רבה לכל המאמינים בדרך של שקיפות יושרה ודאגה לאינטרסים של התושבים. תודה רבה למאות התומכים בפרויקט מימון ההמונים. אתם הוכחתם כי הגיעה העת שהכוח יחזור לתושבים", אמרה עם סיום גיוס הכספים.

מירית, שאפו על הישג לא מבוטל.

"מדובר בהישג אדיר. היו רגעים דרמטיים והרבה חשבו שלא נצליח לעמוד ביעד, אבל הוכחנו שאנחנו עומדים במטרות שאנחנו מציבים לעצמנו. ביום שישי בבוקר הקמפיין עמד על 110 אלף שקלים – ואפשר לומר שהשגנו את היעד ועוד עברנו אותו בגדר נס. אני לא ויתרתי וגם הצוות שלי נלחם ופתאום כל הפוסטים שהעלנו בקריאות להתגייס ברגע האחרון תפסו תאוצה ויראלית. יאמר לזכות האנשים בחברת לק"י בבעלות דרור פינצ'בסקי, שניהלה לנו את ההדסטארט, שהם תמיד אמרו שניקח את זה, שנגיע ליעד ואפילו נעבור אותו".

איך הם ידעו?

"בזכות הכניסות האיכותיות והחוזרות שהיו. זו מתמטיקה. יש כאלה שנכנסים כמה פעמים, ורואים שהם שוקלים ברצינות ובסוף הם תורמים. בחברה אמרו שעם ישראל דחיין ותמיד יש קפיצות משמעותיות בימים האחרונים, וכך היה. בשלושת הימים האחרונים קפצנו מאוד וביום האחרון הייתה קפיצה מטורפת. בסוף זה גם האפקט הפסיכולוגי. אם ישראלים רואים שפרויקט מצליח הם לא רוצים לתת לו ליפול. שתבין, היו אנשים שאינם מהמשפחה שלי ולא מהפעילים שכתבו לי שאם ברגע האחרון הם יראו שיש בעיה – הם לא יתנו לזה ליפול ויגדילו את התרומה".

היו ספקות?

ביום חמישי בבוקר דאגתי והיה לי מאוד קשה, אבל אף פעם לא הרמתי ידיים. האמת ש-322 תומכים זה מספר עצום במונחים פוליטיים ברמה מוניציפאלית. היו מפלגות גדולות שעשו קמפיינים וגייסו רק כמה מאות תומכים".

בדרך כלל קמפניים פוליטיים הולכים על סכומים נמוכים, זה היה סיכון די גדול.

"על פי מומחים שהתקשרו אליי אחרי שגייסנו את הכסף, שברנו שיא".

אמרו לך אל תעשי את זה, ללכת על סכום נמוך יותר?

"ביום רביעי קיבלתי מלא אסמסים כאלה של 'למה עשית את זה', 'למה הלכת על 150 אלף, זה גבוה מדי', 'לא חבל ש-100 אלף שקלים ילכו לטמיון'. אבל אני סמכתי על הצוות המקצועי שלי. גם לא האמינו שנעצור את תוכנית המתאר ולא האמינו שאנחנו נקים בית ספר ומכאן אנחנו דוהרים קדימה לראשות העיר. אני מאוד שמחה שהציבור הראה שהכוח אצלו ושהוא מעוניין להוביל תהליכים כדי שנציגים ידאגו לאינטרסים שלו".

זה נותן דלק להמשך?

"זה נותן דלק אבל יחד עם זאת 150 אלף שקלים זה סכום מינימלי לקחת את ראשות העיר מול מיליונים שמועמדים אחרים שופכים כאן. אנחנו ננצל את הכסף הזה בצורה חכמה ונבונה. אני קוראת לציבור לבוא ולהתגייס – ויש דרכים נוספות לתרום לנו".

בתוך כך הודיע יאיר אברהם, ביום חמישי האחרון, כי הוא מסיר את מועמדותו לראשות העיר ויתמודד רק בראשות סיעת "קול החינוך" על מקום במועצת העיר. לצומת השרון אמר אברהם: "אני עדיין חושב שאני באמת המועמד הכי טוב, חד משמעית. בעניין הזה אני לא מטיל ספק. פרשתי מהמירוץ אך ורק בגלל העניין הכלכלי ולא משום סיבה אחרת. הפיתוי לעשות צעדים שעלולים לסבך אותי, אני לא מוכן ללכת עליהם. בעניין הזה אני חייב לומר שזרעי הפורענות של המעצר הבא של מועמדים נזרעים בימים האלה. כולם עוד יראו ויווכחו לדעת מי מהמועמדים יישאר ראוי ונקי".
יאיר אברהם. צילום יפית צרפתי

יאיר אברהם. צילום יפית צרפתי

בנאומו בטקס הרמת הכוסית שערך ביום חמישי האחרון אמר: "בבחירות הקרובות עלינו לזכור מה קרה לנו בקדנציה הקודמת בה לראש העיר היה כוח רב מדי במועצת העיר. הכוח הזה השחית אותו ואת קבלת ההחלטות שלו, ולכן צריך לפצל את ההצבעה. האמת היא שאיננו מכירים מספיק טוב את המועמדים ואיננו יודעים איך יתפקד ראש העיר החדש שייבחר. לכן, אני מציע לתושבי העיר להצביע בפתק השני לסיעה שהם יודעים בוודאות מה הם יקבלו ממנה. הצבעה ל'קול החינוך' היא הצבעה בטוחה. אתם יודעים שהרשימה הזו תהיה הכי טובה לחינוך, הכי טובה לתרבות, והכי טובה לילדים ולצעירים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. איציק סעדון

    מירית שקד ברק, מנהיגות אמיתית שצומחת מהשטח, הבחירה של תושבי העיר. אישא שכולה עוצמה, נחישות, הצבת מטרות וחתירה להשגתן, בולדוזר אמיתי… לא מדברת – עושה !!!

  2. יןני

    אם אתם חושבים לעשות גיוס המונים. מצאתי באתר גיוסים לקהילה המון טיפים ומאמרים טובים. מומלץ…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נו באמת.. פחות מ24 שעות לפני סיום הפרוייקט עוד היו חסרים לה 85000 שח, ופתאום בבת אחת היא קיבלה את כל בסף שהיה חסר.. ברור שהשלימה מעצמה..

  4. David sela

    מקורות כספיים אנונימיים ח..ח.. דיי מלצפות ברשימת התורמים שלה ולהבין רכש של מי היא לכאורה כמובן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר