המתמודדים לראשות עיריית כפר סבא. צילומים רמי זרנגר, אביטל שאר-ישוב, ראובן קפונצקי, דניאלה קונטיני, נועה קוסקי, ליאור פילשטיינר
המתמודדים לראשות עיריית כפר סבא. צילומים רמי זרנגר, אביטל שאר-ישוב, ראובן קפונצקי, דניאלה קונטיני, נועה קוסקי, ליאור פילשטיינר

המילה האחרונה: רגע לפני הבחירות שאלנו את המתמודדים לראשות עיריית כפר סבא חמש שאלות זהות

שבעת המתמודדים על ראשות העיר כפר סבא מספרים כמה זה עלה להם, מה יעשו אם לא ינצחו, נותנים תחזית ומנסים לשכנע במאה מילים למה לבחור בהם

פורסם בתאריך: 26.10.18 07:13

* סדר המתמודדים בכתבה נקבע לפי סדר הא'-ב' של שמות המשפחה שלהם

 

"אני היחיד שעמד ללא גמגום מול יהודה בן חמו"

TK-H-C-עילאי-הרסגור-הנדין.-צילום--ליאור-פילשטיינר

עילאי הרסגור הנדין, ראש רשימת מרצ

כמה זה עלה לך? "עד עכשיו התקציב שלי עומד על 408 אלף שקלים, הכל מהמפלגה כשחלק מתרומות שהגיעו אלי ושעברו גם דרך המפלגה".

במאה מילים, למה לבחור בך? "אני המועמד היחיד שגם מציג אג'נדה חופשית של עיר עם תחבורה בת קיימה ומערכת חינוך חדשנית שפועלת לפי רצון ההורים ולא לפי הנחתות של גופים אחרים. אני היחיד שמשלב זאת עם ניסיון הן כסגן ראש עיריית כפר סבא לשעבר, הן כראש סיעה פעיל באופוזיציה והן כאדם שמגיע מתחום ההיי-טק ומכיר את העולם החדשני של ימינו. אני היחיד שעמד ללא גמגום מול יהודה בן חמו, עזב את הקואליציה שנה לפני המעצר ונשאר נאמן לדרכו באופן עקבי. הניסיון, האג'נדה הברורה והחדה וגם יכולתי ליצור שיתופי פעולה למען עתיד העיר מוכיחים שאני המועמד המתאים ביותר לראשות עיריית כפר סבא".

מה נקודת השיא של הקמפיין שלך? "היו כמה נקודות שיא לקמפיין בהם נחשפו מקרים מדאיגים של הדרת תלמידות בבתי הספר, אבל הקמפיין מתמקד באג'נדה רחבה הרבה יותר של תחבורה בת קיימה שתוכל להביא להקלה משמעותית במצוקת הפקקים, של רפורמה משמעותית במערכת החינוך העירונית ושל פעילות למען כפר סבא מקיימת וחופשית".

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח? "אני כמובן מתכוון לנצח, אבל ללא קשר לתוצאות הבחירות אני אמשיך לפעול כפי שפעלתי עד עכשיו באהבה רבה למען תושבי כפר סבא ולמען הערכים שנבחרתי בשמם".

מה התחזית שלך? "התחזית שלי כמובן היא שאני אנצח. אנחנו יודעים לפי כמה סקרים שנערכו בתקופה האחרונה שהמצב מאוד צמוד ושיש לי סיכוי מצוין להגיע לסיבוב השני שיתקיים בוודאות. אני לא רואה אף אחד מהמועמדים מנצח בסיבוב הראשון, וקשה לדעת מי יתמודד מולי כי זה יקבע על קוצו של קול".

 

"אני רוצה כפר סבא יוזמת, יצירתית ומשתפת ציבור"

תמונת פרופיל הדר לביא ללא קרדיט

הדר לביא, ראש רשימת כפר סבא מתקדמת

כמה זה עלה לך? "הקמפיין שלי עלה מיליון וחצי שקלים. כל המימון הוא מכספים שאני ובן זוגי השגנו בעמל רב. אני אפילו לא לוקחת תרומות כדי לוודא שאוכל לייצג רק את האינטרס הציבורי".

במאה מילים, למה לבחור בך? "אני רוצה כפר סבא אחרת: קשובה, יוזמת, יצירתית, משתפת ציבור בקבלת החלטות. יש לפנינו בחירות גורליות ואם נבחר את אותו הדבר נקבל את אותו הדבר. אנחנו בוחרים הנהגה וכדי לבחור כזו צריך לחפש את מי שמתאים לחזון ולערכים שלנו וכמובן את מי שהוכיחה שהיא מסוגלת להשיג אותם ולעמוד בהם. לשמחתי אני זוכה להרבה אהדה ולתמיכה מהציבור. כפי שהראנו בסקר שערכנו לאחרונה, אנחנו בין היחידים שפרסמו תוצאות של סקר מייצג. אם אגיע לסיבוב השני יש סיכוי מצוין שאנצח בו".

מה נקודת השיא של הקמפיין שלך? "נקודת השיא של הקמפיין תהיה יום הבחירות, אז נראה את הכוח שלנו בשטח שהלך והתעצם כל הזמן. נעזור למתלבטים לעשות את הבחירה בי ובכפר סבא מתקדמת'".

מה תעשי ביום שאחרי אם לא תנצחי? "אם אנצח ואם לא, אכנס את הצוות ואת המתנדבים ונרים כוסית, ולאחר מכן נתחיל לתכנן את הארגון להמשך חמש השנים הבאות, כי אני מתכננת להיות פעילה משמעותית גם בהתנדבות במועצת העיר".

מה התחזית שלך? "אם יהיה סיבוב שני אני אנצח, ויש סקרים שמוכיחים את זה".

 

"עשר שנות הניסיון שלי עושות אותי ראוי מכל המועמדים"

יובל לוי

יובל לוי, ראש רשימת תפו"ח

כמה זה עלה לך? "התקציב שלנו הוא לפי סדר גודל של שישה מנדטים על פי התחזיות שלנו – בסביבות 170 אלף שקל למנדט שהם קצת יותר ממיליון שקלים".

במאה מילים, למה לבחור בך? "יש לנו בעיר קהילה בת 100 אלף תושבים שמונעת על ידי 3,100 עובדי עירייה נאמנים ותקציב של מיליארד שקל. כל אלה מחייבים שההנהגה תהיה בקיאה בסוגיות ובפתרונות, ויכולה לבצע אותם בזכות הניסיון המוצלח. עשר שנות הניסיון המוצלח שלי וההיכרות עם הסוגיות, החקיקה והכלכלה שנרכשו בעשר שנות לימוד, לצד תכונות חיוניות לכל מנהל שהן טוהר מידות, ניקיון כפיים ויכולת לייצר שקיפות שנבחן בפועל – עושות אותי ראוי מכל המועמדים. הניתוק מהתורמים מביא תוכניות מידיות לביצוע, נקיות מאינטרסים של קבלנים ותורמים, כמו למשל לעצור את הנת"צ ברחוב וייצמן, לעצור בניית קו רקיע בגובה 32 קומות, פינוי בינוי מידי ופינוי מפעלים מזהמים בלי זיקה וקשר לבעלים. אני עומד לבחירה מול שני מתמודדים ראויים, אבל יכול להוציא את העיר לעתיד טוב יותר מכולם".

מה נקודת השיא של הקמפיין שלך? "נקודת השיא היא האהבה הגדולה והתמיכה של אנשים בעלי משקל כבד בחברה הישראלית: סגן ראש השב"כ בדימוס דורון וייס בכיר הלוחמים בטרור, תת ניצב דובי יונג וסגן ראש העיר לשעבר יואל קרול. אלו אנשים עם יכולות מוכחות מצד החוק והסדר בחברה הישראלית. בנוסף יש לנו חברי מועצה מצוינים בראשות אברהם ממה שנפיין, ד"ר ענת קלומל-צוויג ואתי הדנה, חברי וועדי חינוך וועדי שכונות – כולם אנשים שעשו המון".

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח? "ראשית אני צופה שאנצח. דבר שני, אני נאמן לציבור ובמידה ולא אזכה אוסיף לשרת את הציבור במועצת העיר כפי שעשיתי בעשר השנים האחרונות ללא מורא, ללא משוא פנים ביושרה ובנחרצות. אני מאמין בתושבים שיבחרו בי לראשות העיר".

מה התחזית שלך? "לדעתי אני עומד לנצח, אבל המנצח האמיתי הוא הציבור בעיר שיתפכח ממערכות של הטעייה, שחיתות, הזנחה והפקרה של צורכי התושבים ומאגדות שסופרו לו פעם אחר פעם. הגיע הזמן שהציבור יבחר לראשות עיריית כפר סבא אדם שיוביל את חיי הקהילה. הציבור קבע שאני, האיש שמסתכל עליהם בגובה העיניים, הכי מתאים לתת להם שירות".

 

"אני מביא לתפקיד ידע וניסיון רב במערכות ציבוריות ואזרחיות"

יוסי סדבון המועמד לראשות עיריית כפר סבא. צילום דניאלה קונטיני

יוסי סדבון, ראש רשימת כפר סבא בראש

כמה זה עלה לך? "התכנון הוא להוציא עד סוף הקמפיין מיליון וחצי שקלים, על פי המגבלות שקבע משרד הפנים".

במאה מילים, למה לבחור בך? "ההחלטה שלי לחזור לשירות הציבורי לאחר 14 שנים מאז שפרשתי מהמשטרה, ואחרי שסיימתי 11 שנות כהונה כסגן נשיא מכללת רמת גן, נבעה משני טעמים: הראשון הוא המשבר שנוצר כתוצאה ממעצרו של ראש עיריית כפר סבא ופרישתו והפגיעה באמון הציבור בהנהגה ובשם של העיר. הדבר השני זה האתגר שעומד בפני כל מי שרוצה לנהל עיר בסדר גודל של כפר סבא – שהוא היכולת שלו להביא אותה קדימה ולהניע אותה להצלחות. אני מביא לתפקיד ידע וניסיון רב מאוד הן במערכות ציבוריות ואזרחיות והן בתחום ניהול כוח אדם בהיקף גדול, תקציבים גדולים, תוכניות עבודה וביצוע. אני מאמין שהציבור יודע, כשהוא בוחן את כלל המועמדים, לתת את קולו למי שיש לו את הערך המוסף הגבוה ביותר. השם של הרשימה 'כפר סבא בראש', מסמן את המטרה, והסיסמא: 'ראש עיר ישר ולעניין' מבטאת את הערכים שאני רוצה להביא לעיר, מנהל תקין וטיפוח הנושאים החשובים לי".

מה נקודת השיא של הקמפיין שלך? "הקמפיין שלנו בנוי ממספר נקודות משמעותיות. הנקודה הראשונה הייתה ההכרזה על ההתמודדות לראשות העיר ב-20 בנובמבר אשתקד, לפני כל המועמדים האחרים, עבודת ההכנה, עבודת המטה והשלמת הרשימה של מי שהצטרפו אלי. לאחר מכן, נקודת השיא השנייה הייתה ההשקה של הקמפיין ביולי בקאנטרי-קלאב בכפר סבא שם נכחו יותר מ-800 איש. מעבר לכך יש את הפעילות השוטפת – לעבור חוגי בית ומפגשים עם תושבים בכל השכונות. אני חושב, כתוצאה מתגובת, הציבור שהקמפיין שלנו אפקטיבי".

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח? "אני אקבל את דין הבוחר ואהיה חבר מועצה".

מה התחזית שלך? "אני מאוד מקווה שלא נזדקק לסיבוב שני ונוכל לחסוך גם זמן וגם כסף ולהכריע את הבחירות הללו בסיבוב הראשון. מאחר וישנם שבעה מועמדים זו בהחלט משימה קשה, אם כי לא בלתי אפשרית. אם יהיה סיבוב שני אני מאמין שאקח. לפי הסקרים שלי יש שני מתמודדים על המקום השני ואצטרך להתמודד מול אחד מהם. אני לא רוצה לומר למי מהם לדעתי יש סיכוי יותר טוב להגיע לשם".

"אני אחרי עשייה של שנים כמנכ"ל בעיריית כפר סבא"

רפי סער. קרדיט צילום - ראובן קפונצקי

רפי סער, ראש רשימת דרך חדשה

כמה זה עלה לך? "אני מעריך שהקמפיין יעלה בסביבות 1.1 מיליון שקל, כמעט הכל ממפלגת העבודה. התחלתי גם לגייס תרומות שיעברו דרך המפלגה. כל ההוצאות מדווחות על פי החוק למבקר המדינה וכל הניהול החשבונאי מתנהל גם על ידם".

במאה מילים, למה לבחור בך? "אני המועמד היחיד שבא עם ניסיון מוניציפלי מוכח ועובדתי, עם קבלות אחרי עשייה של הרבה מאוד שנים בתפקידים בכירים מאוד ברמת מנכ"ל עיריות הוד השרון וכפר סבא. הניסיון הענק הזה, שאין אותו למועמדים אחרים, בסופו של דבר יוביל לכך שאנחנו מתחילים לעבוד מהיום הראשון ואין שום שכר לימוד שנופל על התושבים שלנו. הגיע הזמן לנתק את השחיתות מהעירייה. כפר סבא נמצאת בצומת דרכים מאוד משמעותי אחרי שהיא בהקפאה הרבה מאוד שנים, וזה הזמן לצאת לדרך חדשה עם הנהגה נקייה, אחראית, ישרה עם ניסיון מוניציפלי ויכולת מוכחת. בסוף צריך לדעת לנווט את הספינה הגדולה הזאת בצורה נכונה. אני מביא תוכנית עבודה מסודרת מהיום הראשון ואצעד להוביל את העיר קדימה".

מה נקודת השיא של הקמפיין שלך? "הרגע המכונן של הקמפיין הוא כנס ה-1,000 שהיה בקאנטרי קלאב. התמיכה הרבה שקיבלתי ברחוב באמת היתרגמה להרבה מאוד אנשים שנכחו בהרמת הכוסית בראש השנה. ברגע הזה הבנתי שהתושבים רוצים שינוי ושהם צמאים להנהגה חדשה. האווירה הייתה מחשמלת, התושבים יצאו ואמרו בפה מלא שמגיע להם יותר. הערב הזה נתן לתושבים לחזור להרגיש את הניחוח האיכותי של העיר – דבר שלא היה פה הרבה מאוד שנים".

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח? "אני לא חושב על זה. אני עסוק אך ורק ב-30 באוקטובר. אני סמוך ובטוח שאני אהיה ראש העיר הבא של כפר סבא. רואים את זה גם בסקרים וגם באווירה ברחוב".

מה התחזית שלך? "יש לי תחושה שתושבי כפר סבא מבינים את הערך שאני מגיע אתו ומתחיל להיות סחף לכיוון שלי. אני רוצה לפנות לתושבים ולומר להם תתאחדו סביבי כדי למנוע את הסיבוב השני, כי ריבוי המועמדים יוצר עוול לציבור. אני קורא למועמדים בתחילת הדרך, שחלקם אפילו לא ישבו במועצת העיר, לשקול שוב את המועמדות שלהם אם כפר סבא חשובה להם ולא לגרור אותנו לסיבוב שני. אם בכל זאת יהיה סיבוב שני, אני אנצח בו".

 

 

"במנהיגות השקטה שלי הצלחתי לייצב את הספינה ולהנהיג את העיר"

ראש עיריית כפר סבא צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

צביקה צרפתי, ראש רשימת כפר סבא אחת

כמה זה עלה לך? "השקעתי סדר גודל של 750 עד 800 אלף שקלים, חלק ממימון פרטי וחלק מתרומות".

במאה מילים, למה לבחור בך? "למה לבחור בי? אני חושב שזה לא כל כך קשה. אני חושב שבשנה וחצי האחרונות שבהן אני משמש כראש עיר, חלק מהזמן כממלא מקום וחלק בפועל, הוכחתי את היכולות שלי, את המנהיגות השקטה, ניהלתי עיר שעברה משבר וטלטלה ובכל זאת המועצה המשיכה לתפקד ולא הייתה לעומתית. העיר המשיכה לתפקד, ובמנהיגות השקטה שלי הצלחתי לייצב את הספינה ולהנהיג את העיר. התחלתי תכניות כמו תוכנית החינוך, אזרחים ותיקים ועוד ומגיעה לי ההזדמנות, מה שנקרא, להיבחר על ידי הציבור. אני חושב שהעשייה שלי מדברת בעד עצמה. אני אדם שעושה ולא מוכר אשליות, אומר את האמת בפנים ובגובה העיניים ואלו הדברים הטובים שיש בי".

מה נקודת השיא של הקמפיין שלך?  "נקודת השיא של הקמפיין שלי תהיה ביום שלישי בשעה אחת בלילה".

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח? "אין מחשבה כזאת לא לזכות. למתמודד לא צריכה להיות מחשבה כזאת. אחרי נקודת השיא שדיברתי עליה, אני אהיה פתוח לשאלה הזאת".

מה התחזית שלך? "אני מתעסק רק בעצמי, אני לא מתעסק במי ינצח ולא מתעסק בסיבוב השני. אני הולך בשביל לנצח ואני לא משמש כפרשן".

 

 

"אני היחידה עם ניסיון עשיר במישור המוניציפלי, בכנסת, בניהול מאבקים"

מירית שקד ברק. צילום אבישג שאר-ישוב

מירית שקד-ברק, ראש רשימת התפוזים

כמה זה עלה לך? "כ-250 אלף שקלים. גייסתי הון אישי, מימון המונים והלוואות".

במאה מילים, למה לבחור בך? "כי אני המועמדת היחידה שיש לה ניסיון עשיר במישור המוניציפלי, בכנסת, בממשלה, בשילוב עם ניהול מאבקים ציבוריים גדולים בשטח. ניהלתי לשכות שרים, עבדתי עם ראשי עיריות, ניהלתי בכנסת כלוביסטית מאבקים שונים. יש לי ניסיון בשטח בהובלת מאבקים, בניהם במאבק לאיסור פיטום אווזים בישראל, אני ממובילות מאבק הסטודנטים להורדת שכר הלימוד באוניברסיטאות, המאבק בתוכנית המתאר, המאבק הארצי לבינוי שפוי והמאבק בשחיתות בעיר. הובלתי כנגד כל הסיכויים את הקמת בית הספר המסורתי-קהילתי 'רמות' בהוד השרון ונכללתי ברשימת 100 המשפיעים בישראל של שלושה מגזינים גדולים: גלובס, דה מרקר וכלכליסט. אני ההוכחה שיוזמה והתעקשות, יחד עם חזון, מובילים לתוצאות שמשנות מציאות. אני מונעת מתוך שליחות אמתית ומתוך עשייה עם קבלות. זו הדוגמה האישית שלי וזו הדרך שאני רוצה להנחיל לבנותיי ולבאים אחרי".

מה נקודת השיא של הקמפיין שלך? "אני חושבת שרגע השיא של הקמפיין היה כשהחתמנו 1,000 חתימות לראשות העיר ולמועצת העיר. יצאנו לשטח והצלחנו להשיג את החתימות בתוך שבוע. אף מועמד לא עמד באתגר הזה. אני גאה בכברת הדרך שעברנו החל ממימון ההמונים המוצלח, דרך החתמת התושבים למועצת העיר ולראשות העיר, ועכשיו עם פעילותנו עם עשרות פעילים בשטח שמאמינים שאפשר בדרך של יושרה, ניקיון כפיים וקמפיין רזה להוביל לשינוי ולעורר מהפכה".

מה תעשי ביום שאחרי אם לא תנצחי? "אני אמשיך להיאבק ולפעול למען כל עקרונות המצע שלי שאני מדברת עליהם, אם במועצת העיר ובתפקידים נוספים, בקואליציה או באופוזיציה".

מה התחזית שלך? "אני אנצח את הבחירות, בסיבוב השני, והקרב יהיה צמוד מאוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תמי

    מעניין מה העירייה וראש העירייה הנוכחי המדהים עושה בנוגע למכולות הירוקות עם כל הזבל בניין שנמצא ברחוב הראשונים בכפר סבא ועם כל המשאיות שבאות ושופכות שם עוד ועוד זבל ועושות אבק ורעש.
    כבר מעל לשנה שזה המצב ולעירייה זה לא מזיז!
    מסכימה לתת לעבריינים לנהל אותה ולא מפנה אותם משם!
    זה שטח ציבורי שת העירייה. אסור פדוט לשים שם מכולות!
    אה ולא לשכול את הקראוון שם של מישהו שהשתלט. מעניין אם גם ממנו גובים ארנונה כמו מאיתנו…האזרחים הפשוטים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר