עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

לגזור ולשמור לאחרי הבחירות: כל ההבטחות של חברי המועצה הבאים של כפר סבא

חברים ב-14 רשימות יתמודדו על 21 מקומות במועצת העיר הבאה של כפר סבא. מי הם ומה הם מבטיחים לתושבים?

פורסם בתאריך: 28.10.18 16:27

"נייצג את כלל הציבור, על כל גווניו"

מימין: שמעון פרץ, מנשה אליאס. צילומים ניר קידר, פרטי

מימין: שמעון פרץ, מנשה אליאס. צילומים ניר קידר, פרטי

הרשימה: אור בש"ס בראשות מנשה אליאס ושמעון חגי פרץ

האותיות: שס.

שלושת המקומות הראשונים: ברשימה שני מקומות ראשונים שיתחלפו באמצע הקדנציה לפי הסכום רוטציה: שמעון חגי פרץ, חבר מועצת העיר מזה 25 שנה, עצמאי בענף האופנה ועו"ד מנשה אליאס, עורך דין ומלחין, חבר באקו"ם. במקום השני דוד גרשון, מתקין מערכות מידע ואבטחה ומספר שלוש הוא יוסף אור – גמלאי צה"ל.

ההבטחות:  "האיחוד בין סיעת אור בראשותי וסיעת ש"ס, גרם ללא ספק להתעוררות מחודשת בציבור הדתי-מסורתי בעיר", אומר עו"ד אליאס, "האיחוד גרם לאוהדי ותומכי הרשימות להרגיש כי ישנו כח אשר שם לו למטרה ליישם העקרונות של שיפור ורווחת התושבים, כמו גם שאיפה ליישם את העקרונות של שמירת הסטטוס קוו ושמירה על צביון יהודי לכפר סבא. אנו בוודאי לא נתמקד רק בדברים האלו, כי מעבר להיותנו אנשים ששומרים מצוות שאמורים לטפל בציבור הדתי מסורתי בעיר, אנחנו גם נציגי ציבור שאמורים לייצג את כלל הציבור, על כל גווניו, מרמת השירות הניתן לאזרח ועד לרווחה. אדם ששומר מצוות גם נתקע בפקקים, וגם סובל מביורוקרטיה באותה מידה, ואנו נדאג לסייע בעניין זה, ויש באמתחתנו כבר הצעות מסודרות ליישום ושיפור בכל התחומים".

 

"אקים מתחם בילוי מגניב לצעירים"

רמי רחמים עדן יו"ר סיעת כפר סבא ירוקה. צילום יהודית הופמן

רחמים (רמי) עדן. צילום יהודית הופמן

הרשימה: כפר סבא ירוקה בראשות רחמים (רמי) עדן

האותיות: רק.

שלושת המקומות הראשונים: יו"ר הרשימה רחמים (רמי) עדן, בן 67, השתחרר מצה"ל בדרגת סגן אלוף, מהנדס תעשייה וניהול ובוגר לימודי הנדסת בניין. שירת כחבר הנהלת מפעל המים, כמנהל רישוי עסקים בכיבוי אש בעיר ונציג כיבוי אש בוועד לתכנון ובנייה. במקום השני אתי בירון, בת 57, אשת עסקים, ובמקום השלישי עו"ד ספי טייטלבאום, בן 35, בעלים של משרד עורכי דין פרטי בתחום האזרחי-מסחרי.

ההבטחות:״בתחום החינוך אני רואה את ילדינו בעלי דימוי עצמי גבוה, ביטחון עצמי רב, יכולת רכישת ידע וחוסן מנטלי", אומר עדן, "על כן נפעל להכשרתם ללימוד שפות בינלאומיות ואף נפעל להנחלת השפה האנגלית בקרב כל תושבי העיר. בעלי העסקים בעיר יש לכם למה לצפות. אנו נכשיר עבור לקוחותיכם מקומות חניה בסמוך לבתי העסק, נקל עליכם בחידוש רישוי העסק ונוודא התנהלות מקדמת ולא מעיקה. אני קורא לצעירים – תנו לי את הכוח לפעול ולהקים לכם מתחם בילויים מגניב, מואר ומאובטח, המאפשר בילוי סוער עד השעות הקטנות של הלילה. בתחום הרווחה החלום שלי הוא לשפר את תנאי המגורים של מעוטי היכולת באמצעות מתנדבים, בעלי מקצועות חופשיים. עבורי עזרה לזולת ותרומה לחלשים היא ערך עליון".

 

"נשנה לגמרי את מבנה מערכת החינוך"

יאיר אברהם. צילום שרי

הרשימה: קול החינוך בראשות יאיר אברהם

האותיות: ק.

שלושת המקומות הראשונים: יאיר אברהם, איש חינוך, מומחה בהעצמת בני נוער ולשעבר חבר מועצת העיר הממונה על התרבות; רונית רמז, יו"ר עמותת כפר סבא אוהבת חיות; האמנית תרזה חורין-קרגולה.

ההבטחות: "נוביל רפורמה יסודית במערכת החינוך אשר תוכל להציע לכל תלמיד ותלמידה תכנית לימודים אישית", אומר אברהם, "נקים מועצה ציבורית לחינוך, ונשנה לגמרי את מבנה מערכת החינוך כדי שתהא פתוחה חדשנית ודמוקרטית יותר. נפעל לחינוך הילדים לאהבה ולשמירה על בעלי החיים והסביבה. בנוסף, נגדיל את תקציבי האמנות הפלסטית ונקדם את מעמד האמנים תושבי העיר. נרחיב את מספר אירועי האומנות והתרבות במרחב הציבורי ובמוסדות החינוך. נשים דגש מיוחד על פיתוח חיי תרבות בליבה של העיר הנמצא בקרית ספיר ובמדרחוב ירושלים".

 

"נהיה הגשר בין התושבים למשרדי הממשלה"

אורן כהן. צילום שרונה גיא

אורן כהן. צילום שרונה גיא

הרשימה: הליכוד בראשות אורן כהן

האותיות:  מחל.

שלושת המקומות הראשונים: אורן כהן, בן 47, המשנה לראש העיר בעשר השנים האחרונות בהתנדבות וכן מנהל אגף השירות בחברה מסחרית מובילה; יונה מייקלר, בן 56, טכנאי שיניים ובעבר המשנה לראש העיר ומחזיק תיק קליטה; אסף פזמה, בן 41, רואה חשבון.

ההבטחות:"הליכוד בראשותי יהיה הגשר בין התושבים למשרדי הממשלה", אומר אורן כהן, "אמשיך לרתום את השרים למען העיר. בחינוך, נשאף להקים קריית חינוך שתכלול מסלול תיכון בשילוב עם אוניברסיטה מהאזור. הקריה תהווה מרכז אקדמי שיטפח מצוינות אצל נוער. בתחום הצעירים והנוער, אנו רואים חשיבות עליונה בטיפוחם, נשאף להקים ועדה שתורכב ברובה מצעירים ונוער אשר תשמש כמקור לרעיונות ולתפעול הפעילות המוצעת. וכמובן נמשיך להוציא לפועל תכניות לרווחת האזרחים הוותיקים כחלק מההכרה בתרומתם לפיתוח העיר, החל מטיולים, הרצאות ופעילות לרווחת התושבים – הן באמצעות גורמי ממשל והן באמצעות ההסתדרות הציונית. נעבוד עם ראש העיר הנבחר למען פיתוח ובניין העיר אל מול האתגרים הרבים שעל הפרק".

 

"כפר סבא תהיה עיר מתקדמת ופורצת דרך"

דני הרוש

דני הרוש

הרשימה: דרך חדשה בראשות רפי סער

האותיות: כ.

שלושת המקומות הראשונים: רפי סער, דני הרוש וד"ר אסנת ספורטה.

ההבטחות:"בחזוני כפר סבא תהיה עיר מתקדמת ופורצת דרך", אומר הרוש, "מצוינות זה היעד. עיר מובילה בכל התחומים הנוגעים לאיכות חיי התושבים – חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, איכות סביבה, שכונות ותיקות, פיתוח ושדרוג תשתיות, פתרונות תחבורה, תושבים ותיקים, שקיפות, שירות לתושב, בעלי עסקים והרשימה עוד ארוכה. יש לנו הרבה עבודה והרבה אתגרים. אני סמוך ובטוח כי תושבי כפר סבא יודעים שרק הנהגה בעלת יכולות וניסיון מוניציפלי תוכל להוביל את העיר קדימה".

 

"נטפל בשלל הבעיות שקיימות בשכונה הירוקה"

עו"ד עדי לוי סקופ יו"ר סיעת "הרשימה שלנו" השכונות הירוקות כפר סבא. קרדיט: נופר חן.

עו"ד עדי לוי סקופ. צילום נופר חן

הרשימה: הרשימה שלנו בראשות עו"ד עדי לוי סקופ

האותיות: הן.

שלושת המקומות הראשונים: עו"ד עדי לוי סקופ, 44, בעלת משרד עו"ד המתמחה בדיני עבודה, משפט אזרחי וציבורי ושוויון זכויות; ניצה דוידוב, בת 68, גמלאית, בעלת ניסיון מוניציפלי של 21 שנים בעיריית רעננה כממונה על רווחת העובדים במנהל משאבי אנוש; אורית ישכיל, בת 44, מדריכת הנקה ומלווה התפתחותית לתינוקות, אדריכלית במקצועה.

ההבטחות:"'הרשימה שלנו' זו רשימה עצמאית למועצת העיר והיחידה שכל חבריה, ללא יוצא מהכלל, גרים בשכונות הירוקות ופועלים למען השכונות הירוקות, היחידה שבראשה עומדות שלוש נשים ושיש בה ייצוג שוויוני לגמלאים", אומרת עו"ד סקופ, "הרשימה שלנו מתחייבת לטפל במסירות בשלל האתגרים והבעיות שקיימות בשכונה כגון: הקמת חטיבת ביניים, מפגע הריח של בראון, בינוי ועצירת המגדלים, מפעל קניאל, השקעה כספית פר תלמיד, הקמת הקאנטרי, הסעות ותחבורה ציבורית, חניה, תנועות נוער, גמלאים, תרבות ועוד. הרשימה שלנו תטפל במסירות גם בנושאים עירוניים כגון: בינוי ושמירת צביון העיר, איכות סביבה, שוויון זכויות, בטיחות ובטחון".

 

"נחזור להיות עיר מובילה שכולנו נהנה לחיות בה"

ממה שיינפיין

ממה שיינפיין

הרשימה: תפו"ח בראשות יובל לוי

האותיות: ס.

שלושת המועמדים הראשונים: יובל לוי, בן 53; אברהם ממה שיינפיין, בן 69; ד"ר ענת קלומל צוייג בת 45.

החזון: "ההחלטה להתמודד לראשות העיר באה מתוך דאגה כנה לעירנו שהשתנתה ללא היכר", אומר שיינפיין, "אני מבקש לפרוש בפניכם את ה'אני מאמין' שלי כיצד נחזור ונהייה עיר מובילה, עיר שכולנו נהנה לחיות בה, כשהחזון המוביל אותי הוא יצירת מרחב מחייה עירוני איכותי מוסרי וערכי הרואה את הממסד כפוף לתושב ועומד לשירותו בראיה כוללת ואחראית, תוך יצירת מערך שיתוף הקהילה לשיפור איכות החיים בעיר ובכל התחומים. אני מאמין בניהול עיר באמינות שקיפות יושרה ואחריות. אני מאמין כי החינוך הוא המנוף החשוב ביותר ליצירת עתיד טוב יותר עבור ילדינו. אני מאמין כי כפר סבא צריכה להיות העיר המובילה בשרון בכל תחומי החיים".

 

"בתפישתנו התושב הוא הלקוח המרכזי של העירייה"

ד"ר דבי שני. צילום פרטי

ד"ר דבי שני. צילום פרטי

הרשימה: כפר סבא אחת בראשות צביקה צרפתי

האותיות: צ.

שלושת המקומות הראשונים: צביקה צרפתי בן 57, ראש עיריית כפר סבא; ד"ר דבי שני, דוקטור לפסיכולוגיה בת 60; שאולי דור, בן 60, יו"ר סניף כפר סבא והוד השרון בהסתדרות.

ההבטחות:"סיעת כפר סבא אחת בראשות צביקה צרפתי חרטה על דיגלה מספר עקרונות וערכים מרכזיים", אומרת שני, "תכניות העבודה שלנו נגזרות מערכי יסוד אלו המהווים עבורנו חזון, יעוד ושליחות. אנו דוגלים בשותפות הציבור, שקיפות, הוגנות ובערך הנגישות. סיעתנו מובילה קו של סובלנות ודאגה לצרכים של כל סוגי התושבים. כמו כן אנו מאמינים כי החינוך הוא לב לבה של העשייה העירונית ורוב התקציב מושקע בנושא מהותי זה. אנו מאמינים בתהליכי התחדשות עירונית שחייבים להתקיים בעיר וכמו כן בהתקדמות טכנולוגית. בתפישתנו התושב הוא הלקוח המרכזי של העירייה, כמו כן אנו משלבים אצלנו ראייה חברתית עמוקה המשלבת דאגה, טיפול ומתן שירותים בתחומי הרווחה לכל תושבי העיר".

 

"ניאבק בבנייה היסטרית ללא תכנון"

איציק מנהיימר. צילום פרטי

איציק מנהיימר

הרשימה: התפוזים בראשות מירית שקד-ברק.

האותיות: גם.

שלושת המקומות הראשונים: מירית שקד-ברק, 44, בעלת חברת מיתוג, ייעוץ אסטרטגי ושיווק; יצחק (איציק) מנהיימר, 45, מהנדס תוכנה בחברת הייטק מובילה; אפרת פרידליך מצליח, 43, יזמית ומנכ"לית אתר הילדים דף הבית הראשון שלי מקבוצת תפוז.

ההבטחות: "אני חבר וממייסדי מטה המאבק לבינוי שפוי, מטה המאחד בתוכו כ-50 מטות מאבק מ-32 ערים שונות בארץ", אומר מנהיימר, "אמשיך להיאבק בבנייה היסטרית ללא תכנון ראוי ותוך התעלמות מוחלטת מהתשתיות. חלק מעקרונות מטה המאבק הינם שקיפות ושיתוף ציבור, בנייה המותאמת לתשתיות ושמירה על הריאות הירוקות והחופים. אני גם חבר ועד עמותת בבית הספר הדמוקרטי. בחזוני לפתוח עוד אלטרנטיבות חינוכיות ועוד בתי ספר כדי שכל ילד וילדה ימצאו את מקומם, שבו הם יממשו את הפוטנציאל הגלום בתוכם. אייצג אתכם בכבוד במועצה, אפעל לפיתוח עיר נגישה לכלל תושביה, עיר עם מערכת חינוך פלורליסטית, עיר ירוקה נקייה ומקיימת המצמיחה מנהיגות משפיעה. בשל כך אני נכלל ברשימת סיעת התפוזים, בשל הרצון להשפיע מבפנים ולתת פייט לטובת כלל תושבי העיר".

 

"נדאג לתכנון לטווח ארוך, לאיכות הסביבה, לקיימות"

פנחס כהנא

פנחס כהנא

הרשימה: כפר סבא מתקדמת בראשות הדר לביא.

האותיות: לב.

שלושת המקומות הראשונים: הדר לביא, בת 34, יו"ר מועצת נשים לשעבר בכפר סבא ומי שהקימה את ועד מרכז העיר ועמדה בראש, רס"ן במיל' ביחידת 8200; פנחס כהנא, בן 70, מתכנן ערים וכלכלן בהכשרתו, שימש כראש משמר האילנות בכפר סבא ומייסד המועצה לפיתוח מקיים; אמיר סילבר, בן 39, יליד כפר סבא, ממקימי ועד הורי הגנים הארצי ששימש בהתנדבות כיו"ר ועד הורי הגנים של כפר סבא.

ההבטחות: "אני רואה את העיר מובילה במערכות האזוריות, תוך שיתוף פעולה נדיר ויצירת שיח מתמיד עם כל ראשי הערים והמועצות החדשים שיבחרו", אומר כהנא, "יש לנו צורך לחשיבה משותפת כחלק מהמטרופולין הגדול של תל אביב. אני רוצה להשפיע ולהשתמש בניסיוני הרב בתחומים מרכזיים של תכנון לטווח ארוך, איכות הסביבה, קיימות ואני בטוח שבראשות הדר כל התהליכים הללו יתבצעו ויקבלו ביטוי ממשי תוך שיתוף הציבור ושיתוף פעולה מלא. אנו נדרש לשיתופי פעולה בנושאים סביבתיים כגון תחנות כוח, מערכת תשתיות אזורית, תשתית תחבורה ואני מצפה שגם נעסוק בתוכנית המתאר הכוללנית החדשה של כפר סבא ונראה יחד איך ניתן לשפר אותה כי נדרש לעשות פה שינוי מהותי".

 

"נפעל לטיפוח תרבות יהודית בעיר"

איתן צנעני

איתן צנעני

הרשימה: תנופה בראשות עו"ד איתן צנעני

האותיות: ב.

שלושת המקומות הראשונים: עו"ד איתן צנעני, בן 43, סגן ומ"מ ראש העיר בהתנדבות, בעל משרד עו"ד עצמאי. אמיר קולמן, בן 40, מנהל בחברת רהיטי קולמן. ד"ר רפאל קובי, בן 59, רופא משפחה בקופ"ח מכבי.

ההבטחות: "אנו מתכוונים לקדם את החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ולפעול להגדלת תקציבי החינוך על מנת לתת לתלמידים כלים להצליח וכן סביבת למידה נעימה יותר", אומר צנעני, "כמו כן נפעל לשמירה על הסטטוס קוו ועל צביונה היהודי של העיר וכן טיפוח תרבות יהודית בעיר והמשך שדרוג שירותי הדת בעיר לטובת כלל תושבי העיר. נפעל לקידום ופיתוח השכונות הוותיקות".

 

"החזון הוא עיר חופשית, ליברלית ושוויונית"

פליאה קטנר

הרשימה: מרצ בראשות עילאי הרסגור-הנדין

האותיות: מרצ

שלושת המקומות הראשונים: עילאי הרסגור הנדין (38), מהנדס תוכנה, יזם הייטק וסגן ראש העירייה לשעבר. פליאה קטנר (34), אשת תקשורת, בעלת תואר במינהל עסקים ומבקרת פנים בהכשרתה. מאיר מנדלוביץ' (43), מנהל במרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל.

ההבטחות: "החזון של מרצ כפר סבא הוא עיר חופשית, ליברלית ושוויונית", אומרת קטנר, "זו עיר שילדות יכולות ללמוד בה מה שהן רוצות ואין תכוניות לימוד נפרדות לבנים ולבנות. עיר שיש בה תחבורה ציבורית יעילה ואיכותית ולא חייבים להחזיק רכב פרטי כדי להתנייד בה. עיר שאפשר לצאת בה למקומות בילוי גם בסופו שבוע, עיר שיש בה קבלה של כל זרם ביהדות, ירוקה, נגישה ובטוחה לכולם. החזון הזה גם מתממש פרקטית ברשימה ובפעילות שלנו במועצה: אנחנו שקופים לגבי הפרסומים שלנו, יש לנו מועמדות ומועמדים מתחומים שונים כמו חינוך והייטק ומשכונות שונות בעיר, רוכבי אופניים ומשתמשי תחבורה ציבורית וכאלה הזקוקים להנגשה. החזון הזה יהיה העיר של כולנו".

 

"חשוב לי לבסס יחסי עבודה טובים במועצת העיר החדשה"

עמירם מילר יו"ר סיעת העבודה במועצת העיר. צילום פרטי

עמירם מילר

הרשימה: מפלגת העבודה בכפר סבא בראשות עמירם מילר

האותיות: אמת

שלושת המקומות הראשונים: עמירם מילר (78), מוותיקי מועצת העיר, בעל תואר שני מאוניברסיטת תל אביב, ממקימי לימודי המבוגרים ב'אורט', כיהן כ-15 שנים כיו״ר אגד הערים לכיבוי אש והצלה; אליעד דרמן (32) מנהל קרנות נאמנות והשקעות, גדל בעיר, נבחר להוביל בגיל 26 את סניף העבודה המקומי, בעל תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים; אנה שמילביץ' (28) יו"ר המשמרת הצעירה בעיר. יועצת פרלמנטרית ליו"ר סיעת המחנה הציוני, יואל חסון.

ההבטחות: "את פעילותנו לשיפור פני העיר נמקד בחיזוק מבנים קיימים ובהרחבת תשתיות, תוך דגש על הוספת דירות לצעירים במחיר מוזל", אומר מילר, "חשוב לנו לפעול גם לשיפור ניקיון העיר. אנו מתחייבים להמשיך ולדאוג לרווחתם של האזרחים הוותיקים בעירנו, ומתכננים לתגבר את השאטלים ממרכזי הדיור המוגן למרכזי המסחר בוויצמן, ולהרחיבם לקופות ובתי החולים. נדאג לשילוב פעילויות בתחומי החינוך והתרבות למגזר הרוסי וננהיג תכניות הכשרה פוליטיות, חברתיות וקהילתיות לכל הגילאים. חשוב לי לאחד את המועצה, לעודד הרמוניה וביסוס יחסי עבודה טובים ושקופים במועצת העיר החדשה שתקום".

 

 

"את הגאווה שדעכה – להיות כפר סבאי – נחזיר ובגדול"

קרן גרשון. צילום דניאלה קונטיני

קרן גרשון. צילום דניאלה קונטיני

הרשימה: כפר סבא בראש בראשות יוסי סדבון

האותיות: כן.

שלושת המקומות הראשונים: יוסי סדבון בן 65, ניצב בדימוס, שירת משך 35 שנה כלוחם ומפקד בצה"ל ובמשטרת ישראל. שימש בין השאר מפקד מחוז תל אביב במשטרה, סגן נשיא מכללת רמת-גן, עורך דין בהשכלתו. מתגורר בכפר סבא 45 שנים; קרן גרשון (38) עורכת דין בהשכלתה, עובדת במשרד ניהול סיכונים מוביל עבור פרויקטים רחבי היקף במשק הישראלי; תהילה מימון (40), סמנכ"ל לפיתוח עסקי בחברה מובילה, לשעבר יו"ר ועד השכונה הירוקה (80) וכיום פעילה חברתית מוכרת.

ההבטחות: "את מטעי הפרדסים אנחנו לא נצליח להחזיר, אבל את הגאווה הזו שדעכה – להיות כפר סבאי – אנחנו נחזיר ובגדול", אומרת קרן גרשון, "בזכות מערכת חינוך העונה לצרכיו של כל תלמיד, כזו שתאמץ מודלים חדשים לחינוך קונבנציונלי לצד הקמתם של מוסדות חינוך אלטרנטיביים שכה חסרים. בזכות קהילה חזקה – כזו בה קיים קשר הדוק ושקיפות בין מוסדות העיר לבין התושבים. בזכות עידן טכנולוגי חדש – כפר סבא כעיר חכמה השואפת לעתיד בר-קיימא. אני רואה אותה לנגד עיני, כפר סבא עיר ירוקה במלוא מובן המילה – המציעה תשתיות לתחבורה ציבורית שימושית המקושרת אל רשת הרכבות הארצית. בזכות המשך הפיתוח של רשת שבילי אופניים היקפית. כפר סבא עיר מנוהלת בסטנדרטים עסקיים, ללא פשרות וללא משוא פנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר